Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bingo! :bump:
Och det i en bok där en resa/semester spelar stor roll. Destination Thailand av Katy Colins handlar om Georgia som blir dumpad innan bröllopet och åker till Thailand och hittar sig själv. Klyschigt och feelgood så det förslår :D men intressant, och första delen av The lonely hearts travel club :)
20180915_225143.png
 
Började leta efter bok av författare med samma förnamn som jag. Får nog bli ett besök på biblioteket på måndag, så kanske de kan hjälpa mig.
 
Första krysset!
_20180916_110012.JPG

"Belinda blinked" av Rocky Flintstone.
(Full titel: "Belinda Blinked; 1 A modern story of sex, erotica and passion. How the sexiest sales girl in business earns her huge bonus by being the best at removing her high heels.")
Den här boken hade jag kunnat kryssa även som rekommenderad och som varit på min lista mer än två år...och även som parodi, egentligen...
Boken är så DÅLIG så att den blir bra. Jag bara måste få veta hur uselt nästa kapitel är...


...och ja, det finns en Belinda blinked 2...
 
Kryssar en bok om en kvinna som gjort avtryck. Jag läste Hilma - en bok om gåtan Hilma af Klint och är fascinerad och mystifierad. Boken var helt ok men rörig då författaren valt att ha en ramberättelse som utspelar sig under kriget där som Hilma berättar om sitt liv, sin konst och sin kontakt med andevärlden för sin brorson . Långa bitar minns hon när hon är ensam. Mycket om kvinnans villkor men det spirituella var inte så intressant efter ett tag även om det var det som låg till grund för konsten. Det blev dock lite tjatigt i längden. Kärleken antyds försiktigt; Hilma framställs som mer intresserad av sitt "kall" - målningarna som beställs av andarna - än av den stackars Anna som älskar henne och som betalar notan. Mycket i boken verkar vara spekulationer; Hilma förblir en gåta.
 
Senast ändrad:
Två nya kryss har det blivit.
Under "valfri bok" blir det Anna, Hanna och Johanna av Marianne Fredriksson. En fin skildring av tre generationer kvinnor och hur de är formade av den samtid de levt i. Ger också en inblick i hur välfärden i Sverige växer fram. Helt klart läsvärd.

En författare som delar mitt förnamn blev Martina Haag med Det är något som inte stämmer. Är osäker på om jag läst något av henne innan? Denna bok gick snabbt att ta sig igenom, läste nästan hela boken i ett sträck. Ingen dålig bok men jag är tveksam om det är någon bok jag kommer komma ihåg i längden. Handlar om chocken och sorgen efter en ganska plötslig och ofrivillig skilsmässa (författarens egen misstänker jag?) och hur man tar sig vidare efteråt.
 

Bifogade filer

  • Bokbingo_LI (3).jpg
    Bokbingo_LI (3).jpg
    45,4 KB · Visningar: 10
Första krysset!
Visa bifogad fil 19509
"Belinda blinked" av Rocky Flintstone.
(Full titel: "Belinda Blinked; 1 A modern story of sex, erotica and passion. How the sexiest sales girl in business earns her huge bonus by being the best at removing her high heels.")
Den här boken hade jag kunnat kryssa även som rekommenderad och som varit på min lista mer än två år...och även som parodi, egentligen...
Boken är så DÅLIG så att den blir bra. Jag bara måste få veta hur uselt nästa kapitel är...


...och ja, det finns en Belinda blinked 2...

Lyssnar du på podden? :)
 
Sådär ja! Nu är jag igång.

Jag var på bibblan idag och fick tag i böcker som täcker 2 (eller 3, en kan passa i två olika) rutor plus att jag reserverat en bok som täcker en ruta till.
Jag lånade dessutom en bok som skulle kunna täcka en ruta, men vill helst ha tag i en annan. Det handlar om Read on location - någon som vet någon bok som utspelar sig i Mora, Dalarna? Bibliotekarierna tänkte på den där "Loppet", en deckare om ett mord i Vasaloppsspåret, men de hade inte den på biblioteket, tyvärr. Men jag kan kanske låna den av någon. Annars får jag väl kanske passa på att läsa en bok som utspelar sig i Stockholm när jag ska dit nästa vecka, lär ju vara lite enklare att hitta :p , men känns inte lika kul.
 
En regelfråga: Får man i 1918-rutan kryssa en bok som utgavs på svenska första gången 1918, men i originalspråk 1917? Kanske speciellt om den är en i Anne på Grönkulla-serien? :angel:
 
  • Gilla
Reactions: Nox
Haha, nu har jag en fråga till... ^^ Känns som om jag vill hitta kryphål ?!? Men så är det inte... men det här med en författare vars namn man delar... Jag hittade en bok som är skriven under pseudonym, men där en av de två författarnas riktiga efternamn är samma som mitt... Är denna bok okej? :)
 
63310D04-D396-41A4-BC31-F060B5C0FFBB.jpeg

Första krysset, på Rekommenderat, får bli Till minne av en villkorslös kärlek av Jonas Gardell. Jag upplever den som ojämn, ibland helt briljant och ibland jättetjatig. Formen är egentligen intressant men det blev lite för mycket på sina ställen. Kanske lite för att Gardell är överallt just nu också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
11 083
Senast: thoora
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
396
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 562
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 375

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp