Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svårast lär ju bli parodiboken. Det tipsades ju om en Sci-Fi (?) men det är en genre som jag aldrig läser så jag skulle antagligen inte fatta vad som var parodi. Vidare har jag hittat "Fifty Sheds of Grey" eller dylikt, men inte heller där har jag läst originalet. Och ämnar inte göra det heller.
 
Svårast lär ju bli parodiboken. Det tipsades ju om en Sci-Fi (?) men det är en genre som jag aldrig läser så jag skulle antagligen inte fatta vad som var parodi. Vidare har jag hittat "Fifty Sheds of Grey" eller dylikt, men inte heller där har jag läst originalet. Och ämnar inte göra det heller.
Jag hade tänkt mig den här: https://www.bokus.com/bok/9789185861224/stolthet-och-fordom-och-zombier/

men den finns inte längre på Storytel så nu vet jag inte.
 
Nytt kryss för mig blev YA-bok. Läste "More happy than not" av Adam Silvera. Boken handlar om Aaron, 16 år gammal, som efter sin pappas självmord och sitt eget självmordsförsök börjar må bättre igen, mycket tack vare hans flickvän och vänner. Men en ny vänskap sätter saker i gungning och många saker förändras - kanske. Eller så återgår de bara.

Boken var annorlunda mot vad jag hade trott. Jag har inte bestämt mig än om jag gillar det mer eller mindre än vad jag hade trott att jag skulle göra. Det fanns några större twister, där jag tror jag gillar en och en kändes för mig helt onödig.

20181005_190909.png
 
Svårast lär ju bli parodiboken. Det tipsades ju om en Sci-Fi (?) men det är en genre som jag aldrig läser så jag skulle antagligen inte fatta vad som var parodi. Vidare har jag hittat "Fifty Sheds of Grey" eller dylikt, men inte heller där har jag läst originalet. Och ämnar inte göra det heller.
Man måste inte läst/sett originalet, det är ju bara parodin som är målet :)
 
Håller just nu på med en YA-bok på ljudbok...som är sååå seeeg att lyssna på. Robottliknande, stel, enformig. Innehållet är lite galet, vilket är enda anledningen till att jag fortsätter. Hoppas på att hinna lyssna klart på den på jobbet den här veckan.

Färdig! Speedade upp från 1,0 till 2,0 och helt plötsligt blev boken mycket mer intressant. :D

_20181005_213533.JPG


"De kallar oss zombier" - KG Johansson
 
Jamen BINGO igen då :D
Bannlyst av Selma Lagerlöf kryssar rutan för bok publicerad 1918.
Språket är ju gammalmodigt såklart, men den är gripande, och vacker! :heart
20181005_215505.png
 
Då har jag lyssnat på två nya böcker och läst en fysisk bok.

Ace of Shades av Amanda Foody får bli min valfria bok. Det är en YA-bok, men den rutan hade jag ju redan kryssat... Hur som helst tycker jag att det ändå var en helt okej bok, och jag ser fram emot fortsättningen.

The Hazel Wood av Melissa Albert blir min bok om en bok. Också en YA-bok, och även den helt okej.

Och till sist har jag äntligen läst The Perks of Being a Wallflower av Stephen Chbosky. Den skulle kunna hamna i en handfull olika kategorier, men jag väljer att ta den som en bok som har stått på min att läsa-lista i mer än två år. Jag får erkänna att den har stått där betydligt längre...

Bokbingo.PNG
 
Jag kryssar rutan för rekommenderad bok med ”ormen i Essex” som har blivit hyllad och rekommenderad av flertalet personer i min närhet/bokbloggar jag följer.
Intressant och annorlunda historia (men det finns en hel del likheter med Emma Donoghues ”Miraklet” ). Jag tyckte den var bra men inte så fantastiskt som jag hade förväntat mig. Dock var omslaget så himla fint! :love:
 
Rekommenderad bok för mig blev Motiv X av Stefan Ahnhem som är den senaste boken i serien om polisen Fabian Risk. Kan väl erkänna att det var själva serien som en vän rekommenderade för några år sen och samma vän uppmärksammade mig nu på att det kommit en ny bok nu. Men jag tänjer aningen på tolkningen och tycket att boken kan räknas som en rekommenderad bok.

Ahnhems serie är nog de enda svenska deckare jag läser och det beror nog inte på att de är så mycket bättre än andra utan bara för att jag drogs in i serien av min vän. Tyvärr tyckte jag att denna bok var den mest spretiga boken i serien och jag upplevde den mer som en transportsträcka inför nästa bok som nog ska knyta ihop vissa trådar av titeln att döma. Men fortfarande en bok som jag drogs med i, höjt tempo och lika äcklig och obehaglig som de tidigare, även om en scen i den här faktiskt var för magstark för mig, men den vart lyckligtvis kort.

20181007_114705.png
 
Jag har läst en novellsamling, Till dig som saknas av Peter Sandström. Jag har alltid haft lite svårt för novellsamlingar och att jag valde denna var en ren slump, råkade snubbla över den på biblioteket och eftersom jag behövde en novellsamling till bokbingot så fick den följa med hem. ;)
Inget jag kommer minnas om en månad men ett kryss blev det i alla fall. Mycket fokus på trassliga familjerelationer mellan vuxna barn och deras föräldrar, alla noveller utspelar sig eller har någon koppling till Finland.

Bokbingo_LI (6).jpg
 
Tage Danielssons Mytologi blir kryss för tänkt läsa lääänge. Jag tror att det är en fördel att jag är lite äldre. Många saker som det anspelas på har väl varit och farit.
InkedInkedInkedInkedInkedInkedInkedBokbingo (1)_LI.jpg
 
Kryssar YA-rutan med The sun is also a star, eller Idag är allt, av Nicola Yoon. Underbar, intressant, välkonstruerad och välskriven.
 
Min HBTQ-bok blev Det finns annan frukt än apelsiner av Jeanette Winterson. Alltså, jag vet inte. Bitvis tyckte jag den var fantastisk, bitvis så fruktansvärt rörig.

20181008_102423.png
 
20181008_103247.jpg

BINGO nummer tre.

Kryssar en bok med ett djur på omslaget efter att ha hört "Flickan på den dansande hästen" av Charlotte Dujardin. Söt, kul och inspirerande!
 
Jag härmar någon tidigare i tråden och kryssar En bok om/med brev med Hjärtats skafferi av Ruth Reichl. Den var alldeles lagomt mysig men ändå inte helt förutsägbar :up: och breven var verkligen fängslande :love:
20181008_191705.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
468
· Visningar
11 920
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
406
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 587
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp