Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min valfria bok blev ”The hate you give” av Angie Thomas.

En mycket intressant bok om en ung svart flicka i en stor amerikans stad. Hon bor i en fattig förort, men går av olika skäl på en vit privatskola. Hon blir tidigt i boken vittne till hur en polis skjuter ihjäl hennes barndomskompis, och boken handlar mycket om hur hon, hennes familj, och omgivningen hanterar detta.
Mycket intressanta upplägg, ovh en tankeväckande bok i stort. Rekommenderas!
31586820-3E74-491D-A9FB-4096995ACB31.jpeg
 
Nu har jag fnissat hela eftermiddagen och kvällen åt Fifty shames of Earl Grey av Fanny Merkin och kan därmed kryssa i rutan för En bok som är en parodi på en annan bok eller film.
Den är helt hilarious! :rofl: parodiserar sexet, pengarna, allt! :rofl::rofl::rofl: och lite Twilight-parodier slank också med :D
Visa bifogad fil 20854

Åh, tack för tips! Har undrat så vad jag skulle ta till den rutan men det låter helt perfekt. Gissar att den finns på Storytel? :)

Jag kryssar "En bok som utspelar sig på en kontinent du aldrig besökt", jag har lyssnat på Andras vänner av Liane Moriarty. Utspelar sig i Sydney, Australien.

Jag tycker den var helt okej. Men onödigt långdragen. I början får man veta att tre par har träffats och umgåtts på en grillfest och att något hemskt hände där, men läsaren får inte veta vad. Förrän efter jäääättelång tid... Innan dess är det fullt av antydningar och referenser till "det som hände på grillfesten". Och när man väl får reda på vad som hänt är det rätt långt kvar av boken ändå. Då ska det stötas och blötas vad alla inblandade har gjort och känt och blablabla. 16 timmar lyssning kändes väl mastigt, även om boken stundtals glimmade till.

Ingenting för intensiv lyssning men helt okej som ackompanjemang vid städning eller diskning eller så :p

Jag kommer inte ens ihåg vad det var som hände på den förbannade grillfesten... ;)
 
Jag har två kryss att komma med och hoppas att det blir fler snart, då jag äntligen tacklar min "want to read"-lista på Goodreads!

På att-läsa-listan i mer än två år blir Supernova av Marika King. Kan inte direkt rekommendera den men det finns nog många som skulle gilla! Jag störde mig på det konstanta tjatet om hur smal huvudpersonen är (ingen ätstörning eller så, alltså, utan bara "alla trodde ju att jag var modell eftersom jag var så smal" och så - det var lika irriterande som det eviga tjatet om Ruths övervikt i Elly Griffiths böcker) och det totalt gränslösa blandandet av engelska och svenska. Antagligen är det så för att påvisa att det är så det är i businessvärlden (! ;) !) men det är asirriterande.

På prisvinnare tar jag Galveston av Nic Pizzolatto, som tydligen även skrivit första säsongen av True Detective som jag inte sett, men hört mycket om. Den har vunnit en uppsjö av priser, bland annat Svenska deckarakademins pris för bästa översatta roman som tydligen hette The Martin Beck Award tidigare. Även denna plockades från Goodreadslistan, helt olikt sådant jag brukar läsa, ganska hårdkokt och sådär men vilka miljöer! Jag har aldrig ens varit i närheten av Texas och särskilt inte kladdiga barer och parkeringsplatser och motell och campingplatser men Pizzolatto förflyttade mig dit och det imponerar.
 
Vi har Five go Gluten Free av Enid Blyton ståendes här på jobbet, så jag läste den lite snabbt när jag hade lite tid att slå ihjäl mellan jobbet och restaurangbesök igår kväll. Det är en parodi på Vi fem-böckerna, så jag kryssar "En parodi på en annan bok/film" för den! :)

Bokbingo 31 Oct.png
 
Eller så laddar du hem appen Adlibris Letto och får min inloggning :angel:

Hihi, tack! Jag har redan köpt den, men det gick inte så bra att ladda ner som det brukar. Kanske får skaffa Letto-appen ändå, då, till framtida äventyr!

ETA: Laddade ner Letto och lyckades logga in och allting men det funkar inte där heller, så himla störigt! Min andra e-bok från Adlibris finns där och funkade... får prova på hemma-wi-fi:t, det har hänt förut här på jobbet att det har krånglat att ladda ner biblioteksböcker.
 
Bokbingo_2.jpg

BINGO igen. Jag har lyckats kryssa parodirutan. För detta lyssnade jag på You can't spell America without me: the really tremendous inside story of my fantastic first year as president Donald J. Trump (a so-called parody).

OJ oj oj...
 
Kryssar Read on Location med Göteborgs schamaner, som nästan uteslutande utspelar sig just i Göteborg och främst i områden som jag ofta befinner mig i. Härlig roman, jag tyckte otroligt mycket om den!
 
Nu så! Har känts lite trögt på min front på sistone, men nu kryssar jag En prisvinnande bok med Den ökända historien om Frankie Landau-Banks av E Lockhart.
Jag gillade den och kan rekommendera den! Den handlar om Frankie, som är trött på att bara bli betraktad som en söt, men osmart tjej och inte få vara med i killarnas klubb på internatskolan. Författaren har skrivit flera böcker, som jag ska kolla upp :).

Det här hittade jag på mynewsdesk: "Den ökända historien om Frankie Landau-Banks har tilldelats Printz Honor och Cybils Award för bästa ungdomsbok..." :)
bokbi pris.png
 
Bokbingo2.JPG
Då flyttade jag Noumenon till bok med ett ord i titeln och körde Spaceman of Bohemia som bok om en resa. Den är sjukt tråkig, rekommenderar den varmt till någon som hatar SF och vill läsa om Prags historia och en alien som mer är ett psykiskt sammanbrott om man vill. (bokklubbsbok). Fult omslag också :D (den kunde säkert blivit en vinnare av ngt klassiskt litteraturpris om den inte redan var shortlisted för Arthur C. Clarke Award.)

Nästa är nästan utläst och får snart bli en prisvinnare, en SF klassiker. Sedan ska jag tackla Young adult eller tantsnusk, vi vår se vad den ger helt enkelt :D tror den kan platsa på endera. Eller ska man kalla det romance då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
389
· Visningar
9 181
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 489
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp