Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.
5DBB0CEB-DB36-4E14-9DCC-76B4E7287B3B.jpeg


Lägger till senaste böckerna:
Bok av eller med HBTQ-person
Sälj - Fredrik Eklund

En prisvinnande bok
Ett jävla solsken - Fatima Bremmer

Och som novellsamling får Novellix julkalender räknas.

Ska försöka ta mig igenom nån lite julig bok innan året är slut, men kanske är sista uppdateringen i bingot.
Det har iaf fått mig att komma igång med läsningen igen trots tidsbrist som nybliven förälder!
 
Bingo!

Jag är klar med Pride and Prejudice and Zombies och kryssat därmed en parodi. Och sedan avslutar jag det hela med en valfri bok, vilket får bli det jag senast lyssnade på, Dödligt handikapp av Gösta Unefäldt, del 7 i serien om poliserna i Strömstad.

20181216_065013.png
 
Tre nya kryss:

En bok om en bok blev Lost books and old bones av Paige Shelton. Helt ok liten deckare. Ska nog lösa nån mer i serien när andan faller på. Var visst inte första boken jag började med, men det störde inte :)

Read on location blev Den blå vänthallen av Viveka Lärn. Tyckte tyvärr inte särskilt mycket om den. Måste som sagt gilla någon av karaktärerna i en bok för att uppskatta den, lch här tyckte jag att båda var rätt trista.

En där en häst spelar en viktig roll blev En död man av Anna Sellberg. Gjorde en sökning på ”häst” på goodreads och utbudet bland icke barnlitteratur var tämligen smalt ;) Klart godkänd och överträffade min, väldigt låga, förväntningar :)

F439D2CC-AAB4-4FB6-90B6-A44646B2628B.jpeg


Tror tyvärr inte jag hinner klart helt med brickan :( Parodin ska jag bli klar med, men då även gåvoboken måste vara i pappersbok tror jag inte jag hinner klart helt!
 
Förresten, om någon har någon önskeruta till vårens bokbingo får ni gärna skicka det i pm :D
 
Jag hade nästan glömt bort den här tråden lite, men jag har ju faktiskt tre kryss att bidra med! Och säger därmed BINGO! :bump:

Tantsnusk/romance: O helga natt av Sara H Olsson. Så himla töntig, och framförallt helt otroligt konstigt inläst (både sett till röst och betoning), men jag vidgade ju mina vyer i alla fall! :laugh:

Bok med bara ett ord i titeln: Factfulness av Hans Rosling, Ola Rosling och Anna Rosling Rönnlund. Sjukt intressant och inte mindre än tre personer i min omgivning ska nu få ett exemplar som julklapp :angel:

En prisvinnande bok: Skrik tyst så inte grannarna hör av Karin Alfredsson. Jättefin och intressant! Älskar att läsa böcker om saker jag inte har så bra koll på, som utspelar sig i länder som jag inte har så bra koll på.

Bokbingo 18 Dec.png
 
Kryssar "En bok som du har haft på din att läsa-lista i mer än två år" med The Dark Tower V: Wolves of the Calla av Stephen King. Jag började lyssna på den första boken i den här bokserien för ungefär tre år sen, så det tog ett tag att komma in i storyn igen. Men jag är glad att jag gjorde det, nu är jag halvvägs igenom nästa bok :D

"Valfri bok" får bli Att inte vilja se av Jan Guillou. Den var rätt torr.

Bokbingo.PNG
 
En bok om/med brev - Om svar anhålles av Carin Hjulström och Lennart Hjulström. En sorglig men ändå hoppfull liten historia.

En bok där en häst har en viktig roll - Varsågod och rid, Chris! :D En av mina gamla hästböcker som jag läst hur många gånger som helst.
 
Jag har lyssnat på Then she was gone av Lisa Jewell och trodde inte att jag skulle lyckas få in den i bokbingot - men se då kom jag på att @Mineur kryssat den som Valfri bok :laugh::banana: Så jag kryssar den i rutan En bok som någon annan redan kryssat :D

Jag tyckte att den var riktigt bra! Ganska förutsägbar men jag ville hela tiden veta vad som skulle hända härnäst. Bra uppläsare också!
 
Ett nytt kryss, i gåvo-rutan - Ord i djupaste blått.
En bok om 18-åriga Rachel som förlorat sin bror. För att få ett break flyttar hon tillbaka till staden hon flyttat från tre år tidigare och träffar Henry. Henry och hon var bästa vänner fram tills Rachel flyttade, men blev osams och tappade kontakten.
En väldigt fin och bra bok som jag verkligen tyckte mycket om. Hade passat bra i rutan om bok om böcker osv, då Henrys familj har en bokhandel och myxket av handlingen cirkulerar kring böcker.

01677B08-F118-47FA-8CD1-CB5D35C84831.jpeg


Bara parodi-rutan kvar, och vad jag kämpar med Stolthet och fördom och zombier (som förövrigt nämns upprepade gånger i boken ovan!). Har ett tretimmars flygbyte på Arlanda imorgon så jag hoppas på att klara hela rutan innan årsskiftet, men jag är inte säker! Gillar boken egentligen, men läsandet går väldigt segt!
 
För övrigt så planerar jag att släppa vårens bingo den 7 januari, så passa på att lägga in de sista kryssen i denna tråden innan den låses :)

Åh får man alltså kryssa i detta bingot fram tills nästa släpps? :D *hoppas*

Mvh lyssnar på en bok och läser en annan men tror inte jag hinner klart innan december är slut
 
Åh får man alltså kryssa i detta bingot fram tills nästa släpps? :D *hoppas*

Mvh lyssnar på en bok och läser en annan men tror inte jag hinner klart innan december är slut
Haha, nej egentligen är det 31 december som är sista dag :)
 
Jag klämmer in ett tolfte kryss - ”En bok som alla andra har läst” blev Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson. Jag har lite svårt att bestämma mig för vad jag tycker om den. Emellanåt bra, emellanåt orkade jag knappt fortsätta lyssna. Tur att den var så kort :o:D
 
E09BEEB4-74DD-467B-97D1-2E3E11644766.jpeg


Nu ska jag kryssa mina sista kryss - hade som mål att försöka läsa mig igenom hela brickan och inte blanda in ljudböcker men det gick sådär så jag fick några ljudböcker på slutet :D

Kryss nr 20 hamnade i rutan för bok från 1918 med Beatrix Potters The tale of Johnny town mouse. Väldigt gullig barnbok och roligt att läsa något annat av Potter (dvs inte Pelle kanin)

Kryss 21, noveller, kryssas med boken Mistlar och mord som är en samling med korta deckare skriven av PD James. Trevligt och lagom ansträngande men inte särskilt minnesvärd :D

I rutan för kvinnor som gjort avtryck i historien hamnar kryss 22 med boken En annan historia som är en samling med korta texter om olika kvinnor som gjort stort avtryck i vår värld med inte direkt uppmärksammats för det (jag kände kanske igen 4 namn, tragiskt!). Eftersom varje kvinna får så lite plats i boken är det mest en översikt, men perfekt om en vill få tips på coola kvinnor att läsa mer om. Väldigt läsvärd/lyssningsvärd

Mitt sista kryss, nr 23, blir i parodirutan på grund av boken The hunger but maily death games vilket då är en parodi på Hungergames. Inte särskilt bra, även om den glimtar till ibland :D Bäst är referenserna till Harry Potter och Twilight faktiskt, men äh, kunde nog varit utan den lyssningen :D

Jag missar alltså romance och författare med mitt namn, men det känns helt okej ändå. Så ser fram emot nästa års bokbingo :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
9 135
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 488
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp