Använder du Snapchat och i så fall hur/varför? (utbruten från Dejtingtråden 31)

Cherarriduracell

Trådstartare
Men hur ser ni på detta, är Snap verkligen ett rimligt/seriöst kommunikationsmedie att använda när man är runt 30?

Samt hur använder ni Snap, skickar ni selfies eller skriver ni på bilder tagna med backkameran just där och då ni är?
 
Men hur ser ni på detta, är Snap verkligen ett rimligt/seriöst kommunikationsmedie att använda när man är runt 30?

Samt hur använder ni Snap, skickar ni selfies eller skriver ni på bilder tagna med backkameran just där och då ni är?
Jag gillar snapchat som snabb kommunikation. Gillar nästan mer att kommunicera med bilder än med text, eller som komplement till text.
Skickar en stor blandning av bilder, selfies, mat jag lagar, vyer på promenad..
 
Men hur ser ni på detta, är Snap verkligen ett rimligt/seriöst kommunikationsmedie att använda när man är runt 30?

Samt hur använder ni Snap, skickar ni selfies eller skriver ni på bilder tagna med backkameran just där och då ni är?

Det tycker jag.
Jag använde snap jättemycket när jag dejtade och var 30 +
Skrev mest i chatten och skickade någon bild då och då.
 
Men hur ser ni på detta, är Snap verkligen ett rimligt/seriöst kommunikationsmedie att använda när man är runt 30?

Samt hur använder ni Snap, skickar ni selfies eller skriver ni på bilder tagna med backkameran just där och då ni är?

Jag och J gick från tinder till snap. Skickade bilder på lite vadsomhelst med text till.
Funkar bra med honom, men inget jag skulle välja med nån jag vill ha nåt seriöst med :)
Är väldigt selektiv med personer jag lägger till där.

Det är fortfarande bara där vi har kontakt :D förutom följer varandra på instagram.
 
Men hur ser ni på detta, är Snap verkligen ett rimligt/seriöst kommunikationsmedie att använda när man är runt 30?

Samt hur använder ni Snap, skickar ni selfies eller skriver ni på bilder tagna med backkameran just där och då ni är?

Jag är numera 40 och använder Snap som kommunikation med flera av de jag dejtar. Gillar att man enkelt kan skicka bilder på saker man gör etc, på ett lite opretensiöst sätt.
 
Men hur ser ni på detta, är Snap verkligen ett rimligt/seriöst kommunikationsmedie att använda när man är runt 30?

Samt hur använder ni Snap, skickar ni selfies eller skriver ni på bilder tagna med backkameran just där och då ni är?

Jag lärde mig aldrig snapchat haha. Jag vill kunna scrolla i konversationen men föredrar helt klart chattade på messenger. Skickar random bilder lite varierande. Skriver mycket trams. MÄNGDER med meddelanden varje dag oftast med The Guy. Vi blandar högt och lågt hela tiden, passar mig perfekt.
 
Jag lärde mig aldrig snapchat haha. Jag vill kunna scrolla i konversationen men föredrar helt klart chattade på messenger. Skickar random bilder lite varierande. Skriver mycket trams. MÄNGDER med meddelanden varje dag oftast med The Guy. Vi blandar högt och lågt hela tiden, passar mig perfekt.
Jag är också mer bekväm med Messenger men har typ fallit för trycket och har Snap sedan ett par år tillbaka. Har dock inte lyckats lära mig "hur man gör" fullt ut utan använder det lite som jag känner för
 
Men hur ser ni på detta, är Snap verkligen ett rimligt/seriöst kommunikationsmedie att använda när man är runt 30?

Samt hur använder ni Snap, skickar ni selfies eller skriver ni på bilder tagna med backkameran just där och då ni är?

Jag är över 30. Installerade Snap först när jag började dejta och flera gärna använde det. Men jag tyckte aldrig särskilt om det. För det första gillar jag inte att man inte är där under sitt riktiga namn utan under ett skapat alias. Jag tycker att det skapar en trist distans till den man pratar med.

Sen vill jag inte använda en chatt-app i första hand för att skicka bilder utan för att skicka textmeddelanden. Främsta syftet med Snap är ju att skicka bilder. Chatten är otymplig och jag gillar inte att meddelandena försvinner så fort man läst. I en chatt vill jag kunna gå tillbaka och läsa tidigare konversationer, kanske har den andre sagt något särskilt smart eller tänkvärt eller vill man dubbelkolla någon information t ex när/var man ska ses, man har kanske fått en konsert/bio/standupbiljett/vägbeskrivning via bild som man behöver ha kvar.

Min känsla var att de som ville använda Snap främst ville ha det för att kunna skicka och ta emot snuskiga bilder vilket inte känns så intressant som utgångspunkt för mig om jag tänker mig en kärleksrelation. För mig blev Snap = hookup/kk om jag nu ska hårdra det.

Jag föredrar Messenger alla gånger. Konversationer och bilder finns kvar och man är inte anonym.
 
Jag är över 30. Installerade Snap först när jag började dejta och flera gärna använde det. Men jag tyckte aldrig särskilt om det. För det första gillar jag inte att man inte är där under sitt riktiga namn utan under ett skapat alias. Jag tycker att det skapar en trist distans till den man pratar med.

Sen vill jag inte använda en chatt-app i första hand för att skicka bilder utan för att skicka textmeddelanden. Främsta syftet med Snap är ju att skicka bilder. Chatten är otymplig och jag gillar inte att meddelandena försvinner så fort man läst. I en chatt vill jag kunna gå tillbaka och läsa tidigare konversationer, kanske har den andre sagt något särskilt smart eller tänkvärt eller vill man dubbelkolla någon information t ex när/var man ska ses, man har kanske fått en konsert/bio/standupbiljett/vägbeskrivning via bild som man behöver ha kvar.

Min känsla var att de som ville använda Snap främst ville ha det för att kunna skicka och ta emot snuskiga bilder vilket inte känns så intressant som utgångspunkt för mig om jag tänker mig en kärleksrelation. För mig blev Snap = hookup/kk om jag nu ska hårdra det.

Jag föredrar Messenger alla gånger. Konversationer och bilder finns kvar och man är inte anonym.
Det går att markera meddelanden i snap och spara typ för evigt, eller ställa in hur länge man vill att en konversation ska, sparas.
Själv gillar anonymiteten tills man lärt känna någon lite bättre.
 
Men hur ser ni på detta, är Snap verkligen ett rimligt/seriöst kommunikationsmedie att använda när man är runt 30?

Samt hur använder ni Snap, skickar ni selfies eller skriver ni på bilder tagna med backkameran just där och då ni är?

Nej skulle aldrig använda snapchat till dejting. På snapchat finns bara vänner och nära kollegor, dvs folk jag känner rätt väl. Jag är 27.
 
Jag gillar snapp, har ytterst få folk där. Är ett ställe där jag känner att jag kan vara ärlig med mina stories om hur jag mår, endå bara några få utvalda som läser. Behöver jag spara något kan jag göra det, jag har ändrat radering av chattar till 24 h (man kan alltid prins tscreana annars om det är något man behöver behålla för adress eller så) och jag kan skicka fjantbilder till mina kompisar för skojs skull.
 
Det går att markera meddelanden i snap och spara typ för evigt, eller ställa in hur länge man vill att en konversation ska, sparas.
Själv gillar anonymiteten tills man lärt känna någon lite bättre.
Ja, jag vet. Men det blir liksom ett aktivt val att göra då, en grej att ta upp, och det känns för mig bakvänt.
 
Men hur ser ni på detta, är Snap verkligen ett rimligt/seriöst kommunikationsmedie att använda när man är runt 30?

Samt hur använder ni Snap, skickar ni selfies eller skriver ni på bilder tagna med backkameran just där och då ni är?

Jag är 30 och använder det ibland med folk. Numera frågar dom flesta om instagram istället och brukar snacka med folk där istället för på tinder.

Skickade bilder och text, Mest fula selfies. 😁
 
Är 30, gillar snap för dess enkla kommunikation med bilder. För att chatta använder jag hellre messenger oavsett om det är vänner eller dejt :)
 
Jag är 30, använder snap en del men mindre än förr.
Jag och kvällens dejt har inte använt snap alls, mest för att han är usel på det tror jag? :D
Vi skriver mest på Messenger och numera pratar vi även i telefon, men vi började skriva på instachatten.
 
Jag är under 30 och använder aldrig snap. Hade det i ett halvår eller nåt sen tröttnade jag. Som jag brukar tröttna på appar som mest tar en massa tid. Jag är också väldigt restriktiv med att ge ut kontaktinformation innan jag träffat någon. Det brukar inte vara något problem och är det ett problem är det inte någon stor förlust. Men snap och liknande appar är för tidskrävande för vad de ger (jag är inte intresserad av att skicka bilder fram och tillbaka, helt enkelt).
 
Jag och S gick från appen vi träffades (som laggade mycket) till snapchat och ja, det är fortfarande bara där vi skriver.. 😅 Gillar verkligen snaps funktioner där det är smidigt att skicka bilder som inte tar upp stor plats i konversationen (typ om jag skickar selfies för att jag vet att han gillar det, medan jag avskyr att se mig själv på bild) och att saker försvinner så om man diskuterar något känsligt behöver man inte känna att det är jobbigt att det ligger kvar. Jag skickar också otroligt mycket bilder på allt möjligt så i typ messenger skulle det bli hopplöst när jag skickar så mycket onödigt.. 😅

S gillar inte snapchat så mycket och vill gärna att vi byter till messenger, men det slutar alltid med att jag trillar tillbaka på snap. Gillar inte förändringar riktigt 😬 Och så har vi ett så fint streak på 845 dagar som jag vill behålla.. Hehe
 
Men hur ser ni på detta, är Snap verkligen ett rimligt/seriöst kommunikationsmedie att använda när man är runt 30?

Samt hur använder ni Snap, skickar ni selfies eller skriver ni på bilder tagna med backkameran just där och då ni är?
Jag använder snap ganska mycket med två vänner (i en liten gruppkonversation), både selfies och foton på omgivningen. Tycker det är ett bra sätt att få meddelanden och kommunikationen lite mer "levande", man kan dela med sig av det vardagliga även om inte ses jätteofta.
Vi är prick 30 förresten.
 
Använder inte Snap, har aldrig känt något behov av det pga osocial, och dejting är uteslutet vilket som eftersom jag får känslor för långsamt och inte vill ligga alls. Jag sållade bort de flesta sociala medier för några månader sedan och är väldigt restriktiv med vem som får möjlighet att kontakta mig på de få avenyer jag har kvar. Jag använder bara Discord för att chatta, både med vänner och med nya bekantskaper på olika servers. Jag är 32.
 
Använder det för kommunikation med två personer. Nån gång har mina systerdöttar skickat det där åxå och då har jag svarat. Men annars håller jag mej till messenger. Gillar inte snap.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 765
Senast: bollen__
·
Relationer Som ni säkert har läst i mina tidigare trådar så har jag en tendens att träffa fel killar, att bli för på osv när jag dejtar. Jag skulle...
Svar
19
· Visningar
2 587
Senast: Josseliten
·
Skola & Jobb Jag känner att jag behöver byta jobb. Just nu jobbar jag i reception och arbetsmiljön har blivit så pass dålig senaste månaderna att jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 264
Senast: Nahar
·
Kropp & Själ Jag är sjukskriven och jobbar just nu några %. Jag hör rätt ofta av mig till VC, dels för att förnya läkarintyg, dels för att läkaren...
Svar
7
· Visningar
1 634
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp