Använder du Snapchat och i så fall hur/varför? (utbruten från Dejtingtråden 31)

Jag hade Snap förut men tog bort det mest för att jag inte hade så många vänner där att kommunicera med, vi använde mest Instagram och Messenger. Men jag minns att jag blev stressad av att konversationen försvann efter att man läst den. Jag kan inte alltid svara direkt, och jag vill heller inte planera när jag ska läsa efter när jag kan svara. Så då blev det mest att jag glömde bort vad som sagts 😅

Om det är rimligt och seriöst, ja det är det väl om användarna gillar det. Ser det inte som mer seriöst att kommunicera med pergament, hotmail eller Snap :p Det beror nog lite på vad som kommuniceras. Ska man göra slut med någon kanske en annan kommunikationsväg är trevligare. Som dejting-snack/enkel kommunikation kan jag tänka mig att det är kul!
 
Jag gillar snap, snabbt och enkelt. Skulle jag börja dejta någon seriöst så skulle jag nog flytta det från snap till typ messenger.
Men för det kravlösa tidsfördrivet är det perfekt. Går ju inte direkt att skicka en bild på någon annan om man skickar bild-snaps, så då får man ju se "på riktigt". Litar inte på killar som skickar "vanliga" bilder där 😂🙈
 
Jag är över 40 och använder snap mest hela tiden. Mina bästa vänner finns på snap, men även killar jag dejtar. Jag plockar dock bort sådana det inte blir någonting med. Jag älskar snap och jag älskar att bilderna försvinner. Inte för att jag skickar en massa nakenbilder, utan för att jag inte vill ha en massa bilder jag själv inte tog i mobilen som tar upp en massa plats. Brorsan och jag använder WhatsApp och det är ju helt hopplöst när han ska visa bilder på sina katter och odlingar och jag får sitta och radera i min mobil sen.

Snap är kul. Man får se vardagsbilder på ett helt annat sätt än när folk lägger upp saker på sociala medier.
 
Är 30+ och tycker snapchat är super för att dela små glimtar av vardagen med min familj och närmsta vänner.

Särskilt under pandemin har det varit jättemysigt att få tex en film på något av mina syskonbarn som jag ju knappt kan träffa nu.. Det är enkelt att skicka iväg en bild eller kort filmsnutt men jag använder i stort sett aldrig chatten.
 
Även om jag inte dejtar så använder jag snap ;) 40 + och har en ganska begränsade andel vänner och del är med mig att småsaker i livet. Mycket hund i och med att de flesta jag har på snap har kopplingar till hund och/eller jakt. Inget jag använder för kommunikation i någon större utsträckning utan då går vi över på messenger.
 
Använder Snapchat med min närmaste vän och min bonusdotter. Lägger aldrig upp några stories eller så utan har den som chatt-app bara. Tycker det är rätt kul med bitmojis och sådant och det passar mig rätt bra att ha en särskild app just för kommunikation med min kompis eftersom vi skriver till varandra hela dagarna.
 
Använder snap lite grann från och till med mina närmsta vänner och syskon. Lägger inte till vem som helst och godkänner inte heller vem som helst.
 

Liknande trådar

Relationer Som ni säkert har läst i mina tidigare trådar så har jag en tendens att träffa fel killar, att bli för på osv när jag dejtar. Jag skulle...
Svar
19
· Visningar
2 538
Senast: Josseliten
·
Skola & Jobb Jag känner att jag behöver byta jobb. Just nu jobbar jag i reception och arbetsmiljön har blivit så pass dålig senaste månaderna att jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 155
Senast: Nahar
·
Kropp & Själ Jag är sjukskriven och jobbar just nu några %. Jag hör rätt ofta av mig till VC, dels för att förnya läkarintyg, dels för att läkaren...
Svar
7
· Visningar
1 624
Senast: Sasse
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp