Använder ni matfett på smörgåsar?

Använder du matfett på smörgåsar?

  • Ja

    Röster: 155 73,1%
  • Nej

    Röster: 22 10,4%
  • Varierar

    Röster: 35 16,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    212
  • Omröstning stängd .

Rosett

Trådstartare
Varför/varför inte?

Själv slutade jag med det efter att jag flyttat hemifrån eftersom det gick åt så lite så jag fick slänga det mesta. Det blev helt enkelt förstört innan jag hann använda ens en femtedel.
Upptäckte att det gick precis lika bra med endast pålägg. :up:
 
Alltid bregott på smörgås! Eller nästan, ibland händer det att jag har tex färskost. Sällan hemma men om jag äter smörgås hos mamma kan jag ta typ färskost, hon har ofta med smak av pepparrot. Så gott, men en sån bytta går inte åt hemma så köper det aldrig. Är typisk smör och hushållsost människa!
 
Ja. Förvägrade mig själv smör på mackor i flera år pga ätstörningar. Nu tar jag alltid generöst med smör, och köper alltid standardmjölk etc, dvs väljer dom feta alternativen framför lightprodukter. Helt enkelt därför att jag tycker att det är godare.
 
Bregott är för dyrt för mig
Men köper lätta extrasaltat.
Nu äter jag inte så mycket bröd längre då värken blir värre av det, men ibland är det gott
 
Hade jag inte fått ha smör på mackan så kan jag lika gärna skippa den. Hela poängen går ju förlorad. :cautious:

Dessutom tycker jag att människor som inte äter smör på mackan beter sig som människor som inte har tv, de tycker gärna att de är lite bättre.
(Jag hade själv inte tv på 15 år. 😁)
 
Det beror på vad mer man har på mackan. Men i allmänhet vill jag definitivt ha smör/Flora eller vad det nu blir. Jag tycker om den salta smörsmaken till pålägget. Äter jag rostat bröd med honung måste jag ha smör/Flora/Bregott under, för kontrastens skull. Jag tycker man mister en ingrediens i smak-kombinationen annars. Knäckebröd äter jag gärna med enbart smöret på.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
700
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 185
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 743
Senast: Migo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp