Använder ni matfett på smörgåsar?

Använder du matfett på smörgåsar?

  • Ja

    Röster: 155 73,1%
  • Nej

    Röster: 22 10,4%
  • Varierar

    Röster: 35 16,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    212
  • Omröstning stängd .
Det värsta som finns är när man köper en macka och så har någon brett den utan kärlek så halva mackan är torr och så ligger det en stor klump i mitten. 😭
Det är så förbannat äckligt! :arghh: Ska det mot förmodan vara smör på mackan ska lagret vara typ en milimeter och täcka minst 70% av smörgåsen så att man inte får en sådan där "HEJ på dig!" mitt i munnen.
Finns andra klibbiga pålägg skippas smöret annars finns risk för överkladd.
 
Det är så förbannat äckligt! :arghh: Ska det mot förmodan vara smör på mackan ska lagret vara typ en milimeter och täcka minst 70% av smörgåsen så att man inte får en sådan där "HEJ på dig!" mitt i munnen.
Finns andra klibbiga pålägg skippas smöret annars finns risk för överkladd.

70% ??? :eek:😲😬 ALLT som laggs pa mackan maste absolut ga fran kant till kant. I ett absolut jamt lager. Inga, "inte smorade" ytor kan aterfinnas ... oavsett vad man anvander smor, hummus, garlic-dip (om man ar radd for werewolves ar det bra, har jag hort) eller lagger osten, skinkan, whatever direkt pa brodet. INGET naket brod ska nagonsin aterfinnas.
 
70% ??? :eek:😲😬 ALLT som laggs pa mackan maste absolut ga fran kant till kant. I ett absolut jamt lager. Inga, "inte smorade" ytor kan aterfinnas ... oavsett vad man anvander smor, hummus, garlic-dip (om man ar radd for werewolves ar det bra, har jag hort) eller lagger osten, skinkan, whatever direkt pa brodet. INGET naket brod ska nagonsin aterfinnas.
Jaså, du är en Sån! :D Jag tycker ju att smöret är ganska oviktigt, så jag är nöjd så länge osten ligger kvar.
 
Äter smörgåsen helt torr och en kopp kaffe till, har inte ens pålägg på, vem orkar fixa smörgås kl 03.30?😁 Men om jag rostar, t ex på helger så är det smör och ost och marmelad på.
Jag är tvärt om, när jag äter frukost kl 04 så är det ofta betydligt mer och bättre strukturerat än kl 08. Vem orkar jobba i flera timmar mitt i natten utan ordentlig mat och kaffe i botten? 😁
 
Jag bulkköper när det är erbjudanden, ofta 29.90 för ett halvkilo på willys och man får ta tre per hushåll. Räcker oftast till nästa erbjudande kommer och smör står sig läääänge i kylen!
Mamma var på Willys i måndags då var det kampanjpris 51,90 ordinarie pris 63,90 på halvkilot Arla smör
Kan dröja innan det dyker upp för 29,90 igen tror jag
 
Mamma var på Willys i måndags då var det kampanjpris 51,90 ordinarie pris 63,90 på halvkilot Arla smör
Kan dröja innan det dyker upp för 29,90 igen tror jag
Jag fick reklam förra veckan från snabbgross med ett kilo för 79 tror jag det var. Köpte två paket Norrgoda på willys för 30 kr st för några veckor sedan.

Som vanligt är det billigare att leva om man har det gott ställt (och har råd med förvaringsutrymmen och oplanerade bulkköp) 🙃
 
Jag fick reklam förra veckan från snabbgross med ett kilo för 79 tror jag det var. Köpte två paket Norrgoda på willys för 30 kr st för några veckor sedan.

Som vanligt är det billigare att leva om man har det gott ställt (och har råd med förvaringsutrymmen och oplanerade bulkköp) 🙃
Ja arlas verkar ha gått upp mycket mer i pris än andra märken faktiskt
 
Vill ha Bregott eller ICAs smör och raps (som är lite billigare) extra saltat ska det vara också. Använder det alltid både för att det och gott och för att pålägget ska ligga kvar. Använder det inte till pålägg som bres på, med undantag för i kaviar. Äter ofta mackor med bara smör också.
 
Jag bulkköper när det är erbjudanden, ofta 29.90 för ett halvkilo på willys och man får ta tre per hushåll. Räcker oftast till nästa erbjudande kommer och smör står sig läääänge i kylen!
Exakt så gör jag också.
Vår ICA och Willys har också deta erbjudande om lott, så jag har inte konsumerat något smör dyrare än dessa 29:90/halvkilo på de senaste fyra-fem åren.

Smör står sig dessutom ännu längre i frysen.
Inga problem med smör som passerat bäst-före-datumet med halvåret.
 
Jag tror nog alla här på buke vet skillnaden men säger smör eftersom det är enklare och av gammal vana liksom. Så är det i min närhet och så är intrycket jag fått här på buke genom tidigare diskussioner om saken. Jag tycker att du beter dig rätt drygt mot människor som inte har det du tycker att man ska ha på sina smörgåsar, eller kallar det vad du tycker det ska kallas.

Känns det bra där uppe på de höga hästarna, eller skulle det vara ok att komma ner till oss andra dödliga?
Sista satsen... Varför skriver du så?
Hur bemöter man det tycker du? Höj din nivå att bemöta istället.

Påför inte medmänniskor attribut.
 
Har alltid nåt bredbart som grund, blir torrt annars. Inte mycket, man ska bara ana det.

Färskost, kaviar, bregott, hummus, nån röra eller majonäs.

Har majonäs som favorit, det ger en bra smak och man måste inte ha mycket alls.

Har Lätta på jobbet och när man är van vid Bregott så är det ju rent av... ja otäckt🙈
 
Har alltid nåt bredbart som grund, blir torrt annars. Inte mycket, man ska bara ana det.

Färskost, kaviar, bregott, hummus, nån röra eller majonäs.

Har majonäs som favorit, det ger en bra smak och man måste inte ha mycket alls.

Har Lätta på jobbet och när man är van vid Bregott så är det ju rent av... ja otäckt🙈

Precis! Fordelen med mayonnaise ar att man kan ha det sa himla tunt. Smor behover jag mer for att det ska bli gott.

For manga ar sedan nar jag bodde i Sverige hade min kompis Latta ... men jag fick kvaljningar av smaken och kunde inte ata det sa jag hade mitt aldeles egna bregott paket i hennes kylskap. :p
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
700
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 185
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 742
Senast: Migo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 304
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp