Använder ni targetstick i hundträning?

Lavine

Trådstartare
Jag jobbar i butik, och när pandemin var som värst och innan vaccin fanns, så skaffade jag mig en targetstick för att ha ute i butiken om jag behövde visa nåt åt en kund men inte ville ha personen "upp i knät". :D Det funkade rätt bra, men nu använder jag den inte mer på jobbet. Jag hör eller läser aldrig längre om att folk använder targetstick i hundträning, men gör någon här det, kan ni tipsa mig om nåt vi skulle kunna göra? Det är en teleskop-stick, med klicker på handtaget (eller det kanske alla är, och har, jag har ingen aning). Jag/vi håller inte på med någon hundsport, tränar inget seriöst, men gör gärna lite småsaker i vardagen och ska gå en webbkurs i freestyle på egen hand.
 
Har använt targetstick som nostarget som hunden ska följa. Använde den för att lära hunden att vända från mig och stå rakt med ryggen mot mig bland annat.
 
Jag har ingen, men har funderat på att skaffa en. Tror att det skulle kunna vara ett intressant hjälpmedel när jag tränar med dårarna.
 
Min är för att få in rätt position vid fotgåendet - någon har trampat för ofta på liten hund som nu gärna håller coronaavstånd. Tant är för gammal för att bekvämt belöna 25 cm över backen
 
Japp jag har ngr olika targetsticks med klicker på direkt och utan klicker m större knopp..Som jag använt till både kontakt övningar i lydnad och även för lite freestyle träning typ få hunden att snurra runt och gå runt mig, mm

Sen har jag egen gjorda med som det är en liten mini skål på för att lägga belöning på når vi tränat framåt sändande, skick till höger, vänster, osv.

Sen har jag tränat på tass target - bla att hunden ska figulera ut själv att han ska stå med båda tassarna på olika saker som en hink, balanskudde m fram o bak tassarna och sen har jag tränat hunden på att HAN HAR EN BAKDEL :D som går att röra på vid ingång till fot...Men på plattan så kan man träna tills hunden snurrar runt helt med framtassarna kvar på en platta/något fyrkantigt..
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 537
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Diskussionerna ang elhalsband går ju ofta höga på diverse forum. Själv har aldrig provat, men alltid varit av åsikten att det är bra att...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 836
Senast: Nizhoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp