Användning av hindermaterial!

Givetvis är prissättningen helt fri, frågan är väl hur många kunder man får om de måste betala 19000 per år för att använda hinder. Då kan ryttaren lika gärna köpa egna grejer och ta med, de lär hålla flera år så kostnaden får man snabbt igen.

Har aldrig hört talas om att det kostar extra att använda hindermaterial, det har alltid ingått i ridhushyran/kortet.

Hann inte redigera om det jag skrev, tänkte mer ur synpunkten hur man egentligen tänker av att lägga sig så högt
 
Aldrig hört talas om detta. Däremot så har jag ridit i ridhus där man får ersätta bommar och hinderstöd ifall man haft sönder dessa vilket för mig var ok då det var nya fina bommar och stöd.
 
@Dandylinn Priset du räknade ut är för hoppning en gång i veckan!

2 dagar i veckan ger Bokning 400:- plus Hinder 300:- Blir 700:- i veckan gånger 52 veckor 36400:- för ett år.
 
Där jag rider går det inte att boka ridhuset alls för ägaren anser att betalar vi för oss så ska vi ha fritt nyttjande och hans egna inackorderingar ska heller inte uteslutas ur ridhuset.
Vi får helt enkelt lära oss att samsas och kommunicera :D
Vi har inga restriktioner på hur och när vi använder hindren mer än att vi ska lämna det som det var när vi kom.
Vad enkelt vi har det :)
 
@Dandylinn Priset du räknade ut är för hoppning en gång i veckan!

2 dagar i veckan ger Bokning 400:- plus Hinder 300:- Blir 700:- i veckan gånger 52 veckor 36400:- för ett år.

Såg nu att jag inte skrev det men jag utgick fr minst 1 gång i veckan när jag räknade, blev lite tokigt.
Tänkte nog att jag skulle förvänta mig att använda och boka då minst 1 gång i veckan därav att jag skrev 1-2ggr/vecka och sedan hade jag skrivit 2ggr/vecka

Oavsett, helt galet pris..är nog bättre att gå ihop ett gäng för de pengarna och bygga eget ridhus i så fall. (man kan bygga billigt om man hittar rätt delar osv, vet de som byggt helt ok ridhus för privat bruk m slutsumma av bara typ 100.000 ink markberedning, men krävs iof att man gör allt jobb själv också)
 
Senast ändrad:
Vi får bara hoppa fritt på lördag em o söndag em dock måste man anmäla sig innan.... Kan ju tycka det är larvigt när jag ofta är helt själv i ridhuset på dagen men lydig som jag är vågar jag knappt ta fram en sockerbit. Självklart förstår jag på kvällen att det inte funkar när 10 ekipage samtidigt rider i ridhuset. Blev inget ridhuskort denna termin....

här är det den som bokar tid som bestämmer vad som sker. självklart får man rida där även om andra har bokat men den som bokat har företräde och kan göra som den tycker. vill inte eller tycker den andra personen inte så får den rida nån annanstans. helt rätt tycker jag. bokar jag en tid som jag har betalt för så gör jag vad jag vill på den.
 
Det låter som om de som äger hindermaterialet inte vill hyra ut, men istället för att säga nej sätter de et högt pris.
 
Där jag rider går det inte att boka ridhuset alls för ägaren anser att betalar vi för oss så ska vi ha fritt nyttjande och hans egna inackorderingar ska heller inte uteslutas ur ridhuset.
Vi får helt enkelt lära oss att samsas och kommunicera :D
Vi har inga restriktioner på hur och när vi använder hindren mer än att vi ska lämna det som det var när vi kom.
Vad enkelt vi har det :)
'
Så är det hos oss också. Undantaget är två dagar i månaden (som mest) när stallägaren tar ut en dressyrtränare om ger privatlektioner. Då är ridhuset bokat. Övrig tid har alla lika mycket rätt att vistas där.
 
Ojojoj jag har helt missat att jag fått svar från er! Tack så jättemycket! Tyvärr går det inte resonera med personen som äger anläggningen så vi gör helt enkelt som vissa av er har sagt: Tar med eget material! Snart kommer det väl komma något förbud mot det också och jag går bara och väntar på att det är förbjudet att hyra in sig där över huvudtaget. Varenda hästmänniska som är i vår bygd är ordentligt trötta på den här personen vill jag lova...
 
Hos oss finns det inget förbud mot att använda hindermaterial, ligger alltid bommar framme uppe på sargen och sockerbitar finns där också, hinderstöden står precis bredvid bakom en dörr.
Sedan används självklart inte tävlingshindren
Hoppningen har även företräde söndagar 11-18 i stora ridhuset men det finns ett ridhus till att nyttja och 2 stora utebanor
 

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 190
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp