Apelsinkrokant

Thera

Trådstartare
Ja, denna eminenta godsak ger mig flashbacks till något från min barndom - men vad? :confused:

Någon som minns nåt annat som smakat så?

Kan eventuellt vara en glass. Och det är inte romerska bågar jag menar.. :yuck:
 
Ja, denna eminenta godsak ger mig flashbacks till något från min barndom - men vad? :confused:

Någon som minns nåt annat som smakat så?

Kan eventuellt vara en glass. Och det är inte romerska bågar jag menar.. :yuck:


Always kanske? En choklad som fanns förr. Minns att man oftast köpte den på flygplan/flygplatser men möjligt att den såldes på andra ställen också. Smakade precis som apelsinkrokant.
 
Fan, nu fick jag också flashbacks OCH blev grymt sugen på apelsinkrokantchoklad. Det fanns en GB-glass som hette Boccia i mitten/slutet på -80talet med kombinationen apelsin/krisp/choklad. Den var mycket god, mitt smakminne kan helt återskapa det där tunna krisplagret choklad i kombination med apelsinsmaken.

(Mitt smakminne kan återskapa i princip alla glassarna från 1985 i detalj, inklusive den något udda Jellysplitt. )

På den tiden glass ännu var - eller i alla fall starkt liknade - glass och inte skummjölk med emulgeringsmedel. Och choklad var choklad och inte brunt överdrag med sockersmak. *djupt nostalgisk suck*

1985_71301527.jpg
 
Senast ändrad:
Jag hittar inga bilder på stavarna.. :( Var de tjocka eller tunna? Långa?

Skulle säga att det bör ha varit runt 1985-1990 nån gång..
 
Fan, nu fick jag också flashbacks OCH blev grymt sugen på apelsinkrokantchoklad. Det fanns en GB-glass som hette Boccia i mitten/slutet på -80talet med kombinationen apelsin/krisp/choklad. Den var mycket god, mitt smakminne kan helt återskapa det där tunna krisplagret choklad i kombination med apelsinsmaken.

(Mitt smakminne kan återskapa i princip alla glassarna från 1985 i detalj, inklusive den något udda Jellysplitt. )

På den tiden glass ännu var - eller i alla fall starkt liknade - glass och inte skummjölk med emulgeringsmedel. Och choklad var choklad och inte brunt överdrag med sockersmak. *djupt nostalgisk suck*

Visa bifogad fil 19052

Min känsla har hela tiden gått mot nåt Nogger-aktigt så det kan vara denna! Men var det vaniljglass runt?
 
Min känsla har hela tiden gått mot nåt Nogger-aktigt så det kan vara denna! Men var det vaniljglass runt?

Nej, själva glassen var med apelsinsmak. "Apelsin med chokladfyllning och krispigt chokladöverdrag" :d :love:

Jag brukar säga att om jag fick göra en tidsresa så skulle jag vara helt nöjd med att resa tillbaka till 1985, och få uppleva Live Aid-galan med Queens uppträdande på Wembley IRL. Men före och efter resan till London skulle jag även passa på att sätta i mig samtliga varianter från GBs dåvarande glasskarta. Och den klassiska sortens Ako-kolor.
 
Nej, själva glassen var med apelsinsmak. "Apelsin med chokladfyllning och krispigt chokladöverdrag" :d:love:

Jag brukar säga att om jag fick göra en tidsresa så skulle jag vara helt nöjd med att resa tillbaka till 1985, och få uppleva Live Aid-galan med Queens uppträdande på Wembley IRL. Men före och efter resan till London skulle jag även passa på att sätta i mig samtliga varianter från GBs dåvarande glasskarta. Och den klassiska sortens Ako-kolor.
Ja :love::love::love: Vilken upplevelse det skulle vara!
 
Nej, själva glassen var med apelsinsmak. "Apelsin med chokladfyllning och krispigt chokladöverdrag" :d:love:

Jag brukar säga att om jag fick göra en tidsresa så skulle jag vara helt nöjd med att resa tillbaka till 1985, och få uppleva Live Aid-galan med Queens uppträdande på Wembley IRL. Men före och efter resan till London skulle jag även passa på att sätta i mig samtliga varianter från GBs dåvarande glasskarta. Och den klassiska sortens Ako-kolor.

Typiskt, då var det nog inte den.. för det var choklad med apelsinsmak i någon form.

Däremot minns jag jätteväl den glassen med tuggummi i pinnen.. Det där gula var lite syrligt med!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt. :confused: Brukar ni också uppleva att saker smakar eller...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 643
Senast: MML
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 599
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hage
  • Lättare foderstrupsförstoppning

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp