app för att skapa grupp-SMS?

tanten

Trådstartare
Jag kommer att behöva messa ett tjog personer. Finns det något smidigare sätt än att sitt och pilla in det på telefonen?

För länge sedan fanns det ett program på datorn som man kunde använda för att skriva SMS. Finns sånt fortfarande?
Det är oändligt mycket lättare att skriva på ett tangentbord än mobilens lilla skärm.

/tanten - med för stora fingrar
 
Jag kommer att behöva messa ett tjog personer. Finns det något smidigare sätt än att sitt och pilla in det på telefonen?

För länge sedan fanns det ett program på datorn som man kunde använda för att skriva SMS. Finns sånt fortfarande?
Det är oändligt mycket lättare att skriva på ett tangentbord än mobilens lilla skärm.

/tanten - med för stora fingrar
Kanske kolla om du kan koppla ihop din dator med telefonen? Jag har min Samsung S9 ihopkopplad med min laptop. Hittills har jag väl egentligen bara använt funktionen att jag får snabb tillgång till foton som jag tar med mobilen, men man kan bland annat sms:a från datorn också på det viset.
 
En annan variant är att på datorn skriva ett inlägg i en Bukefalostråd, sedan går man in i samma tråd på mobilen och kopierar och klistrar till ett SMS. Så slipper man mejlandet, med risken att informationen vid en sned knapptryckning når hela forumet. Sen löser den här delen bara ”skriva innehåll i datorn istället för mobilen”.
 
Måste det vara sms? Kan du använda messenger istället?
Japp. Det är många av dem jag inte känner. Tror att flera av dem inte skulle öppna ett mess från nån som inte är deras FB-vän. Ett antal har sannolikt inte ens fb. Än mindre Messenger

Jag har tillgång till adresser och mobilnummer. Vill använda SMS för att spara porto (föreningen har ingen ekonomi än)
 
En annan variant är att på datorn skriva ett inlägg i en Bukefalostråd, sedan går man in i samma tråd på mobilen och kopierar och klistrar till ett SMS. Så slipper man mejlandet, med risken att informationen vid en sned knapptryckning når hela forumet. Sen löser den här delen bara ”skriva innehåll i datorn istället för mobilen”.
Elegant.
Enkel lösning för detta engångsproblem. :up:
 
Nu har jag apple producter, men jag skriver alla sms som ar langre an 3 ord pa datorn. Jag trodde nog att man kunde koppla ihop dator och telefon aven med andra marken.
 
Vi har använt oss av supertext men då kräver de ju att de andra har de. Fungerar bra när man är flera i samma grupp 😊
Detta är personer vars enda gemensamma nämnare är att de bor i samma bygd. Ålder och datavana varierar.
Det enda jag vet säkert är att de har en mobil eftersom de swishat en medlemsavgift. :)
 
Nu har jag apple producter, men jag skriver alla sms som ar langre an 3 ord pa datorn. Jag trodde nog att man kunde koppla ihop dator och telefon aven med andra marken.
Meddelandet är inga bekymmer. Det jag fasar för är mobilnumren. Det kan lätt bli fel siffror och mobilens tangentbord är otympligt. Ett felstavat ord ser man oftast. Men en felaktig siffra i ett mobilnummer är svårare att upptäcka.
 
Meddelandet är inga bekymmer. Det jag fasar för är mobilnumren. Det kan lätt bli fel siffror och mobilens tangentbord är otympligt. Ett felstavat ord ser man oftast. Men en felaktig siffra i ett mobilnummer är svårare att upptäcka.
Jag hittade just hur man gör tangentbordet större på telefonen. Mycket praktiskt. :)
 
Detta är personer vars enda gemensamma nämnare är att de bor i samma bygd. Ålder och datavana varierar.
Det enda jag vet säkert är att de har en mobil eftersom de swishat en medlemsavgift. :)
Är föreningen ansluten till någon huvudförening? Vi är anslutna till RF och har därmed tillgång till supertext via medlemsregistret, jag kan alltså bocka i medlemmar, grupper och skicka ut meddelande via datorn.
Jag tror att man kan göra det som mindre förening själv också. Det kan vara värt att kika på supertext helt enkelt för att underlätta för framtiden. :) Den som tar emot kan antingen ha appen eller får det som ett vänligt SMS.
 
Är föreningen ansluten till någon huvudförening? Vi är anslutna till RF och har därmed tillgång till supertext via medlemsregistret, jag kan alltså bocka i medlemmar, grupper och skicka ut meddelande via datorn.
Jag tror att man kan göra det som mindre förening själv också. Det kan vara värt att kika på supertext helt enkelt för att underlätta för framtiden. :) Den som tar emot kan antingen ha appen eller får det som ett vänligt SMS.
Nej inte än. Vi är under bildande
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har varit iväg på ett fyradagars yogaretreat. Har aldrig varit på något liknande förut, men wow vad härligt det var!! :love: Temat...
Svar
0
· Visningar
439
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår låste jag dörren på jobbet för sista gången inför sommarens semester. Jag har verkligen sett fram emot det. Frågan är då varför det...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 247
Senast: snajl
·
Ekonomi & Juridik Jag har skapat ett hemligt nick men är medlem här sen länge, jag vill vara anonym då jag tycker detta är lite jobbigt att skriva om. Om...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
12 887
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp