app för att spåra träningsrundor på karta

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag har tidigare använt Endomondo, men den finns ju inte längre. Jag har också använt Samsung Health för att spåra mina rundor. Men kartfunktionen verkar inte finnas kvar i den heller.
Har tidigare testat Runkeeper,, men kom aldrig riktigt överens med den.
Så...
Finns det nån app som är bra för att spåra och spara rundor i skogen? Jag är egentligen inte i behov av "kaloriförbrukning" eller andra såna hälsofunktioner. Utan jag är mest ute efter att spåra rundor, veta hur långt jag förflyttat mig och kanske hastighet eller så.
(har Android-telefon)
 
Räcker det med att få distans och tid? Eller vill du kunna återanvända din runda som en ”karta” nästa gång? Om det är det förra finns det många alternativ till Endomondo. Min syster gillar Strava: jag föredrar MapMyRun. Om det är det senare vet jag faktiskt inte men väntar med spänning om någon annan har en bra idé för det vore en jättebra funktion för dem ställen där ens GPS ibland blir lite dålig pga dålig täckning och man inte riktigt vet var man är.
 
Jag har tidigare använt Endomondo, men den finns ju inte längre. Jag har också använt Samsung Health för att spåra mina rundor. Men kartfunktionen verkar inte finnas kvar i den heller.
Har tidigare testat Runkeeper,, men kom aldrig riktigt överens med den.
Så...
Finns det nån app som är bra för att spåra och spara rundor i skogen? Jag är egentligen inte i behov av "kaloriförbrukning" eller andra såna hälsofunktioner. Utan jag är mest ute efter att spåra rundor, veta hur långt jag förflyttat mig och kanske hastighet eller så.
(har Android-telefon)
Om det bara räcker med att veta ar och hur långt så kan du använda appen Lokalsinne. Den är gratis och jag använder den ständigt för att veta var jag är när jag vimsar runt i skogen. Den har alternativet "spår" som både märker ut var man går och hur långt.
 
Räcker det med att få distans och tid? Eller vill du kunna återanvända din runda som en ”karta” nästa gång?
jag vill kunna se min runda på en karta för att kunna hitta samma runda igen
och jag vill veta tid och sträcka för att se om det blir någon förändring
 
Jag har några olika smartwatches i olika prisgrupper. Det är bara att se till att länka mobilen med klockan så kan man se både i klockan och i mobilen sen, vissa ser man under tiden man springer hur långt man sprungit och hur länge. Min dyraste klocka med GPS kostade runt 5000 kr, ärvde av min far när han köpte en ny (tekniknörd) och min billigaste kostade 550 kr, fick hem den idag och har provat lite och den verkar ge korrekt information. Det kanske kan vara aktuellt med aktivitetsband eller smartwatch? Eller ska det vara just mobilen med app som du vill ha?
 
Jag har några olika smartwatches i olika prisgrupper. Det är bara att se till att länka mobilen med klockan så kan man se både i klockan och i mobilen sen, vissa ser man under tiden man springer hur långt man sprungit och hur länge. Min dyraste klocka med GPS kostade runt 5000 kr, ärvde av min far när han köpte en ny (tekniknörd) och min billigaste kostade 550 kr, fick hem den idag och har provat lite och den verkar ge korrekt information. Det kanske kan vara aktuellt med aktivitetsband eller smartwatch? Eller ska det vara just mobilen med app som du vill ha?
ja, det ska vara till mobilen. jag tycker det är rätt onödigt att lägga en massa pengar på en smartwatch när jag inte har någon som helst längtan efter en sådan.
 
Kartfunktion finns kvar i Samsung health.
Screenshot_20210326-201729_Samsung Health.jpg
 
Jag använder equilab ,även när jag går med hundarna eller vill mäta nån runda med bil eller så. Just vara för att jag vill se på satellitbilden och få en sträcka och en tid.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har länge använt googles app My Maps till att rita ut mina ridvägar och stall i närheten. Men nu har appen stängts ned och man...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: dumletomten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp