App för katter (uppfödning/katteri)

Corax

Trådstartare
Är det någon som vet om det finns någon app där man kan lägga in sina katter och all info om dem?
Varenda år kämpar jag med att komma ihåg vaccinationer mm mm.
Vore så skönt att ha allt samlat på ett ställe som dessutom kan påminna den dementa människan (jag) när katterna ska vaccineras.
Samt att det vore trevligt att kunna skriva in parningsdatum, kullar, vikter osv.
 
Är det någon som vet om det finns någon app där man kan lägga in sina katter och all info om dem?
Varenda år kämpar jag med att komma ihåg vaccinationer mm mm.
Vore så skönt att ha allt samlat på ett ställe som dessutom kan påminna den dementa människan (jag) när katterna ska vaccineras.
Samt att det vore trevligt att kunna skriva in parningsdatum, kullar, vikter osv.
Ja, det hade ju underlättat enormt, nu har jag en pärm, men man ska ju komma ihåg och titta där också.
 
Ja, det hade ju underlättat enormt, nu har jag en pärm, men man ska ju komma ihåg och titta där också.
Ja exakt!
Jag har alltid litat på att min klinik skickar ut kort när det är dags men när de har missat så har jag ju också missat. Vilket hänt väldigt ofta senaste åren.
 
Att göra någon enkel mall på exempelvis Google Kalkylark kanske skulle kunna vara ett alternativ. Det går att komma åt både i dator/läsplatta/telefon.
 
Att göra någon enkel mall på exempelvis Google Kalkylark kanske skulle kunna vara ett alternativ. Det går att komma åt både i dator/läsplatta/telefon.
Jo, men jag skulle ju behöva ha påminnelser ffa. Att jag Kan titta efter det i mobilen gör inte att jag Kommer ihåg att göra det. 😬 Eländiga minne att svika...
 
Jo, men jag skulle ju behöva ha påminnelser ffa. Att jag Kan titta efter det i mobilen gör inte att jag Kommer ihåg att göra det. 😬 Eländiga minne att svika...
I outlook.com (Microsoft) kan man ju ställa in kalenderpåminnelser och klicka i påminnelsemail. Eller man har kunnat det iaf. Jag får påminnelsemail, varje år, innan en fd chattkompis fyller år, har inte orkat kolla hur man tar bort påminnelsen.
 
I outlook.com (Microsoft) kan man ju ställa in kalenderpåminnelser och klicka i påminnelsemail. Eller man har kunnat det iaf. Jag får påminnelsemail, varje år, innan en fd chattkompis fyller år, har inte orkat kolla hur man tar bort påminnelsen.
Jo, det funkar väl så i Google-kalendern också men hade varit smidigt med 'allt på samma ställe'.
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 019
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 587
Senast: Tonto
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 718
Senast: Mirre
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
14 380
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp