App för podcasts?

Mabuse

Trådstartare
Vilken app använder ni för podcasts? Jag brukar använda acast, men nu ska den stänga ner och jag behöver hitta ett alternativ. Jag har podcaster och radioplay också, men är inte särskilt nöjd med dem. Tips om bra appar för iphone? Vad använder du?
 
Jag har Android men alla jag lyssnar på nu finns på Spotify. Mycket enklare för mig med allt på samma ställe.

Lyssnar på liveradio från SR via webbläsaren bara, allt annat är Spotify.
 
Ingen av poddarna jag lyssnar på finns på spotify, och dessutom tycker jag inte spotifys funktioner är så bra för poddar? Jag vill kunna välja och ladda ner enstaka avsnitt, och sen vill jag att appen håller reda på vilka jag har lyssnat på redan, och hur långt jag kommit i dem, så att jag kan återkomma till ett avsnitt en vecka senare, t ex. Har spotify de funktionerna?
 
Jag använder Podcasts (heter den? antar jag?) på apple. Den är dock dålig. Den var väldigt bra för ett år sedan men de gjorde om den så att den blev kass. Ett tag gick jag över till Podbean istället, men den är inte mycket bättre faktiskt och Podcasts ändrade sig så att den blev vagt acceptabel.

Men jag är ganska bitter :( och har inga tips. Vill inte använda Spotify och känner att det nog inte skulle passa mig för poddar, men jag lyssnar såklart på musik där. Kan dock vara intressant att experimentera med kanske.

Faktum är att om någon kan rekommendera en app där man kan sätta olika casts på kö efter varandra utan att man prenumererar på showen och utan att dessa blir nedladdade så vore det himla bra. Alltså jag vill se vilka jag har köat tydligt när jag klickar på en viss sida. (nu vette gudarna vad jag har på kö).

Tidigare kunde jag alltid söka igenom ett antal olika casts, klicka på de avsnitt jag ville höra, de la sig direkt i en lång lista på en plats och så startade det ena efter det andra av sig själva enligt den listan. Men jag kunde hoppa som jag ville i den om jag gjorde det manuellt. Eftersom jag tydligt kunde se hela listan.

Nu kan jag bara prenumerera på shower, när avsnitten är slut i showen så startar de avsnittet jag hörde precis igen, och om jag vill lyssna på något annat måste jag leta upp en show, ett avsnitt jag mindes jag ville höra och starta det, så jag glömmer dessutom hela tiden vilka bra avsnitt jag ville höra ur vilka podcasts. :wtf: Jag vill nära nog aldrig lyssna på alla avsnitt i en pod.
 
Senast ändrad:
Ingen av poddarna jag lyssnar på finns på spotify, och dessutom tycker jag inte spotifys funktioner är så bra för poddar? Jag vill kunna välja och ladda ner enstaka avsnitt, och sen vill jag att appen håller reda på vilka jag har lyssnat på redan, och hur långt jag kommit i dem, så att jag kan återkomma till ett avsnitt en vecka senare, t ex. Har spotify de funktionerna?
Men det tycker jag att man kan? Jag delar Spotify-konto med min bror och jag kan ladda ner avsnitt och lyssna offline via Spotify om han använder kontot. Jag ser vilka avsnitt jag redan lyssnat på, och kan avbryta ett avsnitt och fortsätta där jag var vid ett annat tillfälle sen.

Ibland har Spotify dock hoppat bland avsnitten och kanske inte gått i kronologisk ordning så man börjar fundera fem minuter in i ett avsnitt "men har jag inte redan hört detta" eller "men vad konstigt, sist var det ju november och nu är det januari", men det har varit någon enstaka gång. Och det vet jag inte om det beror på om jag alltid blandar min vanliga spellista med musik? Men som sagt, det har varit några få gånger och det är nog dessutom ganska länge sen nu som den gjorde det.
 
Använder apples egna poddapp, den fungerar bra och har alla poddar och funktionaliteter jag behöver.

Är principiellt emot spotify eftersom de försöker skapa en poddmarknad med mindre frihet, mer kommersialitet och för att de inte ser några problem med att tjäna pengar på extremism.
 
Men det tycker jag att man kan? Jag delar Spotify-konto med min bror och jag kan ladda ner avsnitt och lyssna offline via Spotify om han använder kontot. Jag ser vilka avsnitt jag redan lyssnat på, och kan avbryta ett avsnitt och fortsätta där jag var vid ett annat tillfälle sen.

Ibland har Spotify dock hoppat bland avsnitten och kanske inte gått i kronologisk ordning så man börjar fundera fem minuter in i ett avsnitt "men har jag inte redan hört detta" eller "men vad konstigt, sist var det ju november och nu är det januari", men det har varit någon enstaka gång. Och det vet jag inte om det beror på om jag alltid blandar min vanliga spellista med musik? Men som sagt, det har varit några få gånger och det är nog dessutom ganska länge sen nu som den gjorde det.
Nu fick jag det att funka, man behöver skapa en spellista och sen i den ladda ner de enstaka avsnitt man vill ha nedladdade där. Jag föredrar att ha poddarna i en egen app, då slipper jag mellansteget med att skapa en särskild spellista, men det funkar väl, antar jag.

Är inte så mycket för att ha allt på ett ställe, det blir för rörigt. Jag föredrar att ha en app för böcker, en för TV, en för ljudböcker, en för poddar och en för musik.
 
Använder apples egna poddapp, den fungerar bra och har alla poddar och funktionaliteter jag behöver.

Är principiellt emot spotify eftersom de försöker skapa en poddmarknad med mindre frihet, mer kommersialitet och för att de inte ser några problem med att tjäna pengar på extremism.
Jag gillar inte den, jag tycker inte den funkar särskilt bra. Apples egen, alltså. Opraktiskt att hämtat och sparat är olika listor, och sen när jag tittar i mitt bibliotek så listas mina sparade avsnitt under ikonen för respektive podd - men jag vill ha en kronologisk lista på de avsnitt jag har sparat.
 
Jag gillar inte den, jag tycker inte den funkar särskilt bra. Apples egen, alltså. Opraktiskt att hämtat och sparat är olika listor, och sen när jag tittar i mitt bibliotek så listas mina sparade avsnitt under ikonen för respektive podd - men jag vill ha en kronologisk lista på de avsnitt jag har sparat.
Samma som för mig. För ett år sedan hade de den funktionen men tog bort den.
 
Vilken app använder ni för podcasts? Jag brukar använda acast, men nu ska den stänga ner och jag behöver hitta ett alternativ. Jag har podcaster och radioplay också, men är inte särskilt nöjd med dem. Tips om bra appar för iphone? Vad använder du?
VA?!? Var har du läst att den ska stänga? Jag hittar ingen information om det.
 
Vilken app använder ni för podcasts? Jag brukar använda acast, men nu ska den stänga ner och jag behöver hitta ett alternativ. Jag har podcaster och radioplay också, men är inte särskilt nöjd med dem. Tips om bra appar för iphone? Vad använder du?
Jag har visserligen android men har haft acast innan och har nu gått över till podbean. Vet inte om det finns för iphone. Den är inte lika bra som acast men den är det bästa alternativet jag hittat än så länge.
 
Podcaster, har aldrig funderat på någon annan utan har bara använt den eftersom den redan fanns på telefonen. Tycker den fungerar bra:)
 
Jag använder pocketcast, vet inte om den finns för iPhone?

Tycker inte att Spotify har den funktionalitet jag vill ha för poddar, och föredrar också att hålla musik, poddar och böcker separat.
 
Nu fick jag det att funka, man behöver skapa en spellista och sen i den ladda ner de enstaka avsnitt man vill ha nedladdade där. Jag föredrar att ha poddarna i en egen app, då slipper jag mellansteget med att skapa en särskild spellista, men det funkar väl, antar jag.

Är inte så mycket för att ha allt på ett ställe, det blir för rörigt. Jag föredrar att ha en app för böcker, en för TV, en för ljudböcker, en för poddar och en för musik.
Nä, man behöver ingen spellista. Dom hamnar automatiskt i ”ditt bibliotek” om man följer dom och ”nedladdat” om man laddat ner avsnitt.

Jag använder bara Spotify och en bokapp. Har aldrig använt nåt speciellt för poddar eftersom jag inte tyckt att det har behövts. Helst hade jag haft samma app till allt :angel:
 
Nä, man behöver ingen spellista. Dom hamnar automatiskt i ”ditt bibliotek” om man följer dom och ”nedladdat” om man laddat ner avsnitt.

Jag använder bara Spotify och en bokapp. Har aldrig använt nåt speciellt för poddar eftersom jag inte tyckt att det har behövts. Helst hade jag haft samma app till allt :angel:
Fast saken är ju att jag vill ha ett gäng podavsnitt som jag kan lyssna på senare. Där en del är nedladdade men inte alla. Följer jag en pod så hamnar alla avsnitt på listan (nej tack), och på nedladdat finns bara de jag laddat ner. Mitt poddlyssnande är snarare att jag plockar enstaka avsnitt här och där från olika poddar, eftersom det är gästen snarare än podden jag vill lyssna på, eller så är det en pod jag gillar, men då plockar avsnitt som verkar intressanta.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: Enya
·
Mat Någon som har tips på bra app med olika recept? Vill ha tips om enkla rätter och där man kan göra veckomenyer och inköpslistor...
Svar
9
· Visningar
582
Senast: skogaliten
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
498
Senast: Fetaost
·
Mat Nu har den tredje i raden av likadana stektermometrar (köpta på Ica) gått sönder och jag får nog köpa något dyrare för att bli nöjd...
Svar
5
· Visningar
305
Senast: Human
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp