Appaloosa Golden Star

Favina

Trådstartare
Någon som har denna hoppsadel och vad tycker ni om den?

Funderar på att köpa den för just nu rider jag i en Zaldi Star, men jag får så jävla ont i baken!

Kram Favina :bump:
 
jag hade en sån på vårat sto förut och gud så skön den sadeln var :love: det slutade med att jag använde enbart den, vare sig jag dressyrade, hoppade eller red ut. kunde inte slita mej!
 
Kollade min sadel idag lite nogrannare och jo visst. Där jag sitter så är det stenhårt, antagligen så är det något i sadeln som är hårt och skaver mot mina sittben och jag kan säga att det gör j-vligt ont! :mad:

Men den skall jag ju nu sälja och kanske har en köpare på den och imorgon skall jag prova en apaloosa, gud vad skönt med ny sadel!!!

Kram Favina :bump:
 
Har oxå bytt min Zaldi Star mot en Appaloosa Golden Star, jag tyckte inte Staren passade mig kändes som jag bara gled runt i den, kan ju tänkas att den var lite stor i sätet för mig. Men appalosan älskar jag verkligen och den passar min häst bättre oxå då den är kortare!!
 
den är jätteskön, snygg och dessutom mjuk för hästen också! Bommen går att få väldigt bred också, och det går att ändra den... Funkar bra för båda uterittar och markarbete.

Den enda negativa är väl att den är liite hal.... Om man jämför med Paris till ex. Själv skulle jag ville ha en Paris D.. :love:
 
har provsuttit flera gånger och många av mina kompisar har den och trivs hur bra som hellst. ska köpa en sådan när ja får pengar!
 

Liknande trådar

Mat Eftersom jag älskar Great British Bakeoff tänkte jag kolla på Hela Sverige Bakar. Och vet inte om det är just säsong 11, men deltagarna...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 861
Senast: Solstig
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: ufot
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 488
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp