Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Appaloosa Prestige

J

Jessica

Går det att värma om bommen på en Appaloosa Prestigesadel för att få den större?

Om det går, hur många storlekar kan man öka den?

mvh Jessica

F

fragvis

Som jag har förstått det: Det går att värma om bommen till smalare eller större. Man kan värma om en 33:a till 36:a eller en 36:a till en 33:a, men då får bommen ligga i "bordet" längre tid.

mvh :bump:

J

Jessica

Jag har en sadel med bomvidd 34 idag. Är det stort eller litet?

Min häst växer/breddar så det knakar just nu, köpte sadeln för ca en månad sedan och den är på gränsen. Låter det rimligt? Jag tyckte att jag skaffade en sadel som var lagom men nu blir jag osäker på om den var för smal från början. :(

mvh Jessica

Det är bara skicka sadlen till vissa ställen som värmer om den. Går väl att göra 6 ggr. Tror att den går att bredda tll 36. ;)

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6487 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en häst som tidigare varit svårlastad på så sätt att hon inte ville stanna kvar inne i transporten. Hon har gått in, för...
Svar
6
· Visningar
265
Utrustning Hejsan! Jag letar efter nya varma vinterstövlar. Jag fryser väldigt lätt om fötterna och vi har ibland perioder med -30 grader på...
Svar
2
· Visningar
415
Övr.Katt Jag såg i ett annat forum att majoriteten av kattägare till raskatter inte släpper ut sina katter. Många hade sele eller rasthagar...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 367
Anläggning Hej! Jag och min mamma är relativt nya på en lösdrift. För närvarande är det fyra lättfödda hästar som går i lösdriften. Dessa har...
Svar
4
· Visningar
325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Fotbolls-EM
  • Sommar i P1 2021
  • Trasig kyl/frys

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundyrken
  • Valp 2021