Appaloosor se hit!!!

Qfo_OS7voLEI43IDwvwIi-MsVvRVZzULUX8YYf23hk15DaXniMWCQbcrGtYIDbQn688Bx7RFD0P_gB3PKtcLMThP_SdGDWCdB3P_ugDSyUCLS-jt8HNtOfRhHqgmB1iIm_bvsebjjV3v4ydIZFxwi3mMxJHhbWIIqa39QCodWWUPKGWWlXgTaqISw9hAYYIiycMsgphzfILi3Kg7qyDBRahD9GRElk944ZvofwG3LVx8r-Kaa82b2pG___cKii1rBo0dYFrwSuPkKC4IDBMtPM1pJ92mABC_uQmeQ6OuX1uN5O29gluO3b9_ZijI-XLbP5FScGJsubiBGDDAvuv7PnN6Gt4TNj5A3tcLE23B5PkYHWUSviqyPFsnDG_VJZi2MXXxBMOkdRH_hrrHZUWQMsIdFhMbhDQ-2yOdGD7hhav_22-4oAVKHDhOEHUwvh4Ma8kq6YCo6JBD_yMihacuP-nf6a2hZ7b9XdnciLB2Lag0HhntD_v0WEy24Qh6Cr3oLsBNthvkikFI4roN0RNPCGoWseW4Yf7I_9sHmOf-edRQIKueRUbAJGS7WWASkNf_ObSLOsm9QQB4oldGG_bQT9ixx399ds6Q945tyBsAKjLyTGs2_XXVuA=s720-no


Vi är på gång nu :-)
 
Jag har precis köpt mig en 3-årig Appaloosa. Än så läge verkar han ha ett väldigt coolt temperament. Han är uppfödd på Selldom Seen Appaloosas, någon annan som har häst därifrån?
 
Min fina kille har tyvärr fått rejäla strålbensförändringar och framtiden är oviss just nu :( Han har varit halt sen i februari och förmodligen var dålig innan dess, men ohalt. Det har "varit nått" men ingen har sett vad. Eventuellt promenadhäst är prognosen.
 
Min fina kille har tyvärr fått rejäla strålbensförändringar och framtiden är oviss just nu :( Han har varit halt sen i februari och förmodligen var dålig innan dess, men ohalt. Det har "varit nått" men ingen har sett vad. Eventuellt promenadhäst är prognosen.
Vad är strålbensförändring?
Vad tråkigt för dig. Vi håller alla tummar, hovar, tassar och fenor att det blir en bättre prognos.
 
Vad är strålbensförändring?
Vad tråkigt för dig. Vi håller alla tummar, hovar, tassar och fenor att det blir en bättre prognos.
För hans del så innebär det att han har urkalkningar och en påväxt på strålbenet. Så det kan avbelastas men det är inget som kan läka och bli bättre :( han har fått tildren direkt i området som kan stanna av och smärtlindra som jag förstått det, men det gäller att den behandlingen går bra. Annars finns det inget att göra.
 
För hans del så innebär det att han har urkalkningar och en påväxt på strålbenet. Så det kan avbelastas men det är inget som kan läka och bli bättre :( han har fått tildren direkt i området som kan stanna av och smärtlindra som jag förstått det, men det gäller att den behandlingen går bra. Annars finns det inget att göra.
Men kära nån. Vilken otur. Jag är så ledsen för din skull. Det är förfärligt när det händer sådana saker. Min lilla corgi fick en tillväxtstörning i sitt korta lilla gulliga framben som betydde att vetten gick in och kapade benet rakt av. Nu är Henke Sundqvist en otroligt energiskt corgi som blir halt om han går för långa prommisar. Jag var helt i chock när allt pågick. Nu är det 2.5 år sedan och jag har vänt mig. Men jag är ledsen över den hund jag aldrig fick. Vi håller kontakt.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 002
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 891
Senast: Pyrran
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 136
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp