Appar för att räkna ut foderstat?

ztsu

Trådstartare
Vilka appar finns det (till iPhone) för att räkna ut foderstat?
Jag har en höanalys men är totalt novis och kan absolut ingenting om näringsvärden och annat. Finns det någon app som verkligen är "for dummies", så att säga, som även jag kan förstå? :p
 
Sv: Appar för att räkna ut foderstat?

Jag har knopat ihop ett "foderstatsprogram" i excel för att kunna räkna ut foderstater. Går mycket fortare än att räna för hand ;)

Jag rekommenderar boken Hästens näringsbehov och utfodring av Christina Plank och Margareta Lundgren. Så du få koll på vad din häst behöver och hur du ska använda din höanalys.

/Lizzie
 
Sv: Appar för att räkna ut foderstat?

Hittade ingen i app-store men det vore en riktigt bra idé :)

Borde väl finnas någon här på Buke som kan programmera appar?
 
Sv: Appar för att räkna ut foderstat?

Lanserade inte nåt amerikanskt universitet en foderstatsapp för ett tag sen? Eller det kanske bara var för viktberäkning.. Och det är klart, den är ju i amerikanska mått och enheter.
Annars är det sjukt smidigt att räkna i Excel. Kan verkligen rekommendera det! Kan även rekommendera SLUs utfodringskurs, perfekt för newbies och enklare än om man ska försöka läsa sig till allt på egen hand.
 
Sv: Appar för att räkna ut foderstat?

Ja, distanskurs. Tror inte det var några träffar när jag läste den (var ett par år sen). Nu hittar jag den inte på antagning.se, men den borde finnas på SLUs hemsida.
LÄNK Hmm, verkar inte som den ges längre.?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har fått svar på vår höanalys som tyvärr visade på extremt låg proteinhalt. Vi kan inte köpa annat hö så vi får ge protein som...
Svar
7
· Visningar
1 089
Senast: sweep
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 855
Senast: iNHALE
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: Happimess
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 079
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp