Appar hit och appar dit. Hur många har du? Vad är det för fel på en hederlig papperskalender?

Hur många appar har du?

  • Färre än 10 st

    Röster: 12 13,5%
  • 11-20 st

    Röster: 15 16,9%
  • 21-30 st

    Röster: 9 10,1%
  • 31-40 st

    Röster: 9 10,1%
  • 41-50 st

    Röster: 8 9,0%
  • 51-60 st

    Röster: 8 9,0%
  • 61-70 st

    Röster: 2 2,2%
  • 71-80 st

    Röster: 0 0,0%
  • Fler än 80 st

    Röster: 26 29,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    89
Jag har ingen aning om hur många appar jag har. Använder få men många är bra när de väl behövs och borde använda dessa oftare. Saker som förenklar ens liv såsom Shazam, IMDB och diverse planeringsverktyg.
Kalender som kom med telefonen gillar jag inte riktigt men å andra sidan lägger jag in där ibland ändå.
 
Det ena behöver inte utesluta det andra tänker jag. Jag har tex både papperskalender och app.
Jag och sambon har flera synkade appar som tex kalender, matlista, arbetschema osv. Sjukt smidigt om man vill veta nått eller ska handla men inte är hemma.
 
Jag svarade på antalet appar jag faktiskt aktivt använder. Att svara på antalet installerade appar blir meningslöst då stora delar av dem antingen är förinstallerade (och ej raderbara :rage:) eller agerar som stöd till andra funktioner.

Med den räkningen hamnar jag strax över 20. Jag gör medvetna ansträngningar att hålla antalet nere, endast för att jag mår bättre ju färre anledningar jag har att titta på telefonen. Grovt sammanfattat blir det tre appar för mejl/meddelanden, tre för resor/kartor, fyra bank/id-appar, tre mediaappar och ett par-tre bokningsappar (gym, tvättstuga etc).

Därutöver så använder jag mobilens förinstallerade kalender. Omvänt från många andra i tråden så använder jag telefonen för de enklare grejerna (träning varje tisdag kl 18, semester dessa veckor, restaurang 23 maj etc). Allting utöver det skrivs på papper. Privat har jag en anteckningsbok där jag använder ett bullet journal-system med diverse listor. På jobbet är det både papperskalender och papperslistor som gäller.
 
Jag har alla möjliga sorters appar, spel, praktiska som väder och valuta, en hel del tidningar, banker o s v. Har själv installerat över 50.

Ihop med detta har jag en väggkalender för att få en annan sorts översikt än vad en app ger. På jobbet har jag gärna en papperskalender av samma anledning.
 
Runt 100, men hälften är förinstallerade och sånt som "Inställningar" räknade jag också med.

Men appar jag själv installerat är parkeringsappar, bussappar, bank och postappar, kivra, radio, tidning, spotify, svtplay, väder, stjärnkarta, menskalender, akvarievattenstest, yoga, hästnet...

Tycker inte jag har något onödigt 😅. Bara "bruksappar".
 
Det ingick ju många appar när jag köpte telefonen och nån har tillkommit i en uppdatering. Jag har rätt många som jag aldrig använt, t.ex. Keynote, iMovie, Freeform, Watch, Podcaster, Clips etc.
Har dem kvar för att jag kanske kommer använda dem i framtiden.
Jag tar bort alla jag inte behöver men det går ju inte med alla tyvärr.
 
Har inte räknat antalet appar. Dd jag har installerat är sånt som är användbart. En del oftare en del mer sällan...

Angående app kalender ja det kan försvinna men det kan verkligen papperskalender också och nånting mer som måste släpas på tappas bort och 3 kalendrar som måste uppdateras.
 
117 stycken. Har rensat nyligen, alla tjänar sitt syfte :) Har bla en hyfsat avancerad kalenderapp som underlättar mitt liv så extremt mycket och en supersimpel men perfekt listapp. De två använder jag oräkneliga gånger varje dag.
 
117 stycken. Har rensat nyligen, alla tjänar sitt syfte :) Har bla en hyfsat avancerad kalenderapp som underlättar mitt liv så extremt mycket och en supersimpel men perfekt listapp. De två använder jag oräkneliga gånger varje dag.

110 öppna listor var det till och med i min listapp 😆 Ett gäng arkiverade också. ÄLSKAR DEN! Går att göra perfekta sidor på mobilen bara att bläddra mellan. Färgkodat såklart. Precis som kalendern. Jag behöver saker otroligt visuellt och lättåtkomligt. Försökte med en kalender men enda jag trivs med den till är min ekonomiska översikt där jag prickar av varje månad.
 
Tror ni att era data är säkra i molnet? Finns ingen garanti för att inte molnet ska krascha.

Garanterat bättre redundans än en papperskalender åtminstone.
Just kalenderdelning/möjlighet att bjuda in och synka scheman är kanske en av de mest tidsbesparande funktionerna öht med en smartphone. Mitt jobb med många möten med många olika människor hade blivit så sjukt ineffektivt om man vore tvungen att kolla runt med alla deltagare innan man planerar ett möte, istället för att bara checka i deras kalendrar.
 
Enligt telefonen har jag 149 appar installerade.😅 Men då är det många som kom med telefonen samt systemappar medräknade skulle jag tro.
Och så är det tydligen 22 st jag inte använt på 3 mån. Vid en koll bland dom är det extra parkeringsappar jag bara använt någon gång, förmåner från tex hyresrättsföreningen och diverse appar som kom med telefonen. Samt något spel. Så finns några jag skulle kunna ta bort. Ändå är det då 127 appar jag använt senaste 3 månaderna.😅

Kalendern använder jag till det mesta. Perfekt för att få en översikt av allt. Står det inte med där finns det inte. 😅
Allt från arbetstider både när jag ska jobba och vilka tider jag har jobbat, inbokade tider som VC, bilbesiktning mm, födelsedagar mm. Var skulle jag annars skriva upp det, med ett plus att jag även får en påminnelse skickad. :D

Då jag använder flera olika system så är kalendern synkad år alla håll och kanter. Så kommer åt samma kalender på både Macbooken, PC och Android telefonen. Så känner mig säker att inget skulle försvinna i första taget.
 
Det finns ju appar för i princip allt numera men jag förstår inte varför man måste ha appar till allt?
T.ex. läste jag om nån som frågade efter en app för att hålla reda på bl.a. när hundens klor ska klippas. O_o :confused:

Kommer vi att komma till en punkt då människor inte klarar sig utan sina appar?

Om man förlitar sig på appar och telefonen/nätet/appen kraschar, hur gör man då när all info är borta?
Har ni backup i form av pappersanteckningar/kalender?

Appar samlar ju också in info om oss, så jag tycker inte man ska ha fler än nödvändigt. :cautious: Fast jag kanske är lite ”paranoid light”.
Gissar på högsta alternativet. Och hade rätt.

Först måste man ha runt 10 appar för att kunna parkera bilen, ett tiotal till för sporadiska resor med kollektivtrafik runt om i landet. Fordonsskötsel är fint i appen Mina fordon.
Till det kommer 7 taxibolagsappar. Och SJ och några flygbolag för att ha biljetter.

Smidigt att ha appar för medlemsskap i livsmedelsbutik ger 5 till. Sedan 4 till för barnens skolgång och skolskjuts.

Och därutöver måste man ha en riktig miniräknare-app som man inte blir tokig på om telefonen alls ska kunna användas som det.

Sen vill man ha lönebesked och möjlighet att göra bankärenden, där kom 8 till.

En för att få ut sina pantbelopp.

Sådär fyra som handlar om 112 och livräddning.

Tre från elbolag.

Sen kommer de som är mer nöjesrelaterade, några matappar, några restaurangappar, några streamingappar, mfl.

Jag har 9 vysidor i iPhone som är fulla och varje innehåller 24 appar. Det blir över 200….
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp