Appar hit och appar dit. Hur många har du? Vad är det för fel på en hederlig papperskalender?

Hur många appar har du?

  • Färre än 10 st

    Röster: 12 13,5%
  • 11-20 st

    Röster: 15 16,9%
  • 21-30 st

    Röster: 9 10,1%
  • 31-40 st

    Röster: 9 10,1%
  • 41-50 st

    Röster: 8 9,0%
  • 51-60 st

    Röster: 8 9,0%
  • 61-70 st

    Röster: 2 2,2%
  • 71-80 st

    Röster: 0 0,0%
  • Fler än 80 st

    Röster: 26 29,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    89
Jag använder endast pappersalmanacka, den i mobilen har jag aldrig öppnat.
Kommer ihåg saker bättre om jag skriver det för hand.
Sen har jag, som de flesta andra, ett helt gäng appar som förenklar livet på andra sätt.
 
Garanterat bättre redundans än en papperskalender åtminstone.
Just kalenderdelning/möjlighet att bjuda in och synka scheman är kanske en av de mest tidsbesparande funktionerna öht med en smartphone. Mitt jobb med många möten med många olika människor hade blivit så sjukt ineffektivt om man vore tvungen att kolla runt med alla deltagare innan man planerar ett möte, istället för att bara checka i deras kalendrar.
Håller med, den funktionen är väldigt mycket värd om man har en kontext där man måste synka med många andra och omöjlig med papperskalender.
 
Jag har tre kalendrar:

Mobil: Familjekalender som hela familjen delar. Mycket praktiskt!
Jobbmobil: Jobbkalender
Papperskalender: Här sammanfattas allt både privat och jobb.

Jag har nog rätt mycket i min mobil och använder den till många olika funktioner.
 
Ingen aning..
Finns det en app som räknar hur många appar man har?


(Skoja🤪)

Mer allvarligt så ser jag inte problemet. Jättebra att det finns appar som kan underlätta för folk. Kalendern räddar mig, jag har jättesvårt att komma ihåg saker så kollar i den appen ganska många gånger per dag. Förr använde jag papperskalender men den fyller ju ingen funktion när jag kan ha allt telefonen. Har flera konton synkade.
 
110 öppna listor var det till och med i min listapp 😆 Ett gäng arkiverade också. ÄLSKAR DEN! Går att göra perfekta sidor på mobilen bara att bläddra mellan. Färgkodat såklart. Precis som kalendern. Jag behöver saker otroligt visuellt och lättåtkomligt. Försökte med en kalender men enda jag trivs med den till är min ekonomiska översikt där jag prickar av varje månad.

Åh! Vad är det för app/appar? Särskilt listappen!
 
Nog för jag använder kalenderapp men den kan aldrig ersätta kalendern i fysisk form för mig. Telefon är helt enkelt för liten för att få en bra översyn på allt, vill minst ha A5 storlek.

Jag gillar också att ha en fysisk kalender. Jag har en med ett uppslag med plats för anteckningar för varje vecka. Superbra! De sidorna använder jag vid jobbmöten så får jag anteckningarna på rätt vecka. Kortare kom ihåg inför möten, to do efter mötet osv. Det är i min fysiska kalender som allt sammanställs både jobb och privat.
 
Det finns ju appar för i princip allt numera men jag förstår inte varför man måste ha appar till allt?
T.ex. läste jag om nån som frågade efter en app för att hålla reda på bl.a. när hundens klor ska klippas. O_o :confused:

Kommer vi att komma till en punkt då människor inte klarar sig utan sina appar?

Om man förlitar sig på appar och telefonen/nätet/appen kraschar, hur gör man då när all info är borta?
Har ni backup i form av pappersanteckningar/kalender?

Appar samlar ju också in info om oss, så jag tycker inte man ska ha fler än nödvändigt. :cautious: Fast jag kanske är lite ”paranoid light”.
Vet inte hur många jag har och varje gång jag sätter en gräns för -inte en enda nedrans app till, så kommer någon löjlig kommunal kollektivtrafik i någon stad jag är i någon vecka om året och kräver att jag installerar en för att kunna åka buss två gånger :(

Jag har papperskalender, det fungerar mycket bra.

Tycker dock om min yoga app (down dog och springa app zombies run)
 
Jag skulle påstå att vi redan är där. Jag klarar mig inte utan mobilt bank-id exempelvis

Eller ja jag skulle ju sannolikt överleva. Men mitt liv skulle bli rejält mycket besvärligare.
Ja, jag hade länge bara mobilt BankID eftersom jag inte hade nån fungerande dator men förra året köpte jag en ny dator och kan nu använda mitt BankID på kort igen. Bra med ett alternativ. Har funderat på att skaffa nåt mer mobilt BankID typ Freja men vet inte om den är på samma plattform som vanligt mobilt BankID.
 
Jag har 52, använder de flesta. Mest använder jag runkeeper och anteckningar. Har massor med grejer i anteckningar, tex hästarnas senaste temperaturer, inköpslista och vilka mål jag har denna månad.

Har 35 flikar med anteckningar. ;) Sen har jag min bujo där jag har all planering. Måste ha planeringen fysiskt så det blir tydligt för hjärnan. Med färgkoder…
 
Det är större chans att jag kommer ihåg att ta med mig telefonen än en papperskalender.
Jag har två papperskalendrar :D En mindre som sitter i typ en filofax men av annat märke, den har en plånbok där jag har kontanter. Glömmer aldrig att ta med den.
Sen har jag en papperskalender i A5-storlek med en vecka per uppslag. Den har jag bara hemma eftersom att i den skriver jag även mer privata saker.
Plus att jag har en väggalmanacka.
 
Är ambivalent om appar. Flera appar underlättar mitt liv, men jag kan bli irriterad när man ibland inte kan göra någonting utan att ladda ner en särskild app för varje grej man ska anmäla sig till eller göra.

Kalenderapparna har jag aldrig blivit riktigt kompis med även om den jag har nu är okej, så jag kör fortfarande papperskalender på kylskåpet.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag räknade de appar jag använder med undantag för sånt jag anser tillhör en modern telefon (telefonen, meddelanden, kamera, albumet till kameran och en webläsare) och kom fram till 9st. Jag är nog lite efter
 
Jag har ett gäng som gör livet enklare. En för inköpslistor tex, som både maken och jag kan redigera vid behov- supersmidigt!

Är dock väldigt selektiv vad jag installerar, hatar att alla företag vill ha en separat app för allt. Vägrar installera ett gäng appar och ge alla tillgång till mina betalkort bara för att kunna parkera i stan tex 🤢🤢
 
Jag har ett gäng som gör livet enklare. En för inköpslistor tex, som både maken och jag kan redigera vid behov- supersmidigt!

Är dock väldigt selektiv vad jag installerar, hatar att alla företag vill ha en separat app för allt. Vägrar installera ett gäng appar och ge alla tillgång till mina betalkort bara för att kunna parkera i stan tex 🤢🤢

Jag har den senaste tiden stött på smidiga betalningslösningar för parkering utan app! I ett parkeringshus fotograferar de ens bil när man kör in. När man ska köra därifrån går man till en automat, knappar in sitt reg.nr. och sen visar de fotot och man får bekräfta att det är ens bil (tiden man körde in står med). Sen betalar man med kort. På ett annat ställe jag parkerade på igår längst med en gata i stan så gick man till en parkeringsautomat och knappade in sitt reg.nr. och hur länge man ville parkera och betalade sen med kort. Supersmidigt och ingen app behövdes! Hoppas det blir fler såna bra lösningar!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp