Appar hit och appar dit. Hur många har du? Vad är det för fel på en hederlig papperskalender?

Hur många appar har du?

  • Färre än 10 st

    Röster: 12 13,5%
  • 11-20 st

    Röster: 15 16,9%
  • 21-30 st

    Röster: 9 10,1%
  • 31-40 st

    Röster: 9 10,1%
  • 41-50 st

    Röster: 8 9,0%
  • 51-60 st

    Röster: 8 9,0%
  • 61-70 st

    Röster: 2 2,2%
  • 71-80 st

    Röster: 0 0,0%
  • Fler än 80 st

    Röster: 26 29,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    89

Rosett

Trådstartare
Det finns ju appar för i princip allt numera men jag förstår inte varför man måste ha appar till allt?
T.ex. läste jag om nån som frågade efter en app för att hålla reda på bl.a. när hundens klor ska klippas. O_o :confused:

Kommer vi att komma till en punkt då människor inte klarar sig utan sina appar?

Om man förlitar sig på appar och telefonen/nätet/appen kraschar, hur gör man då när all info är borta?
Har ni backup i form av pappersanteckningar/kalender?

Appar samlar ju också in info om oss, så jag tycker inte man ska ha fler än nödvändigt. :cautious: Fast jag kanske är lite ”paranoid light”.
 
Blev lite knas i alternativen. Där det står ”fler än 50 st” ska det stå ”51-60 st”

Edit: Ser att jag var lite otydlig. Appar som ingick med telefonen/datorn kan man räkna med eller inte räkna med. Jag tänker mest på såna appar man skaffar ”extra”.
 
Röstade först mindre än 10 st men efter att ha kollat fick jag vackert ändra 😅 men är nån av dom som jag har nu som jag gärna klarat mig utan, ser inte behovet för mig att ha dom mer än att om jag ska kunna använda tjänsten så måste jag ha appen. Ett otyg av företag att göra det så omöjligt att använda deras tjänst utan en (nedrans) app.
 
Det ingick ju många appar när jag köpte telefonen och nån har tillkommit i en uppdatering. Jag har rätt många som jag aldrig använt, t.ex. Keynote, iMovie, Freeform, Watch, Podcaster, Clips etc.
Har dem kvar för att jag kanske kommer använda dem i framtiden.
 
Nej man måste inte ha appar för allt. Men det är bra att det finns för den som vill eller behöver.
Använder inga papperslappar eller fysisk kalender.
Har kalendern digitalt som app, delar med min fru så vi kan se varandras åtaganden. Har även en gemensam inköpslista exempelvis i en annan app. Mycket smidigt.
 
Slutade räkna vid 100. :D
Ser inte varför jag skulle släpa på en papperskalender när mobilen ändå är med överallt. Kan även få påminnelser då, vilket är svårare från pappersvarianten. Backup har jag via molnet, inga konstigheter. Lättare att tappa bort en papperslapp.

Använder dock väggkalender hemma också för att ha koll på den andras ”större grejer” eller gemensamma planer.
 
Vet inte hur många jag har men kalendern används flitigt.... där står det hur sambon jobbar roliga saker som sker dotterns aktiviteter och tandläkare läkartid mm.... går via kontot på samsung och eposterna..
 
Jag tycker ICAs app är rätt bra. Alltså den med butiker, inte bankappen. Fast problemet är att den inte sorterar varorna i inköpslistan i rätt ordning efter hur de är placerade i butiken fast den tydligen ska göra det(?), så jag måste ändå använda hjärnan. :D
 
Röstade på 51-60 st, men det var mest en gissning. Jag älskar att det finns appar för massa saker, det betyder att jag kan samla så mycket som möjligt på samma ställe (min mobil) och slipper hålla reda på massa andra verktyg.

Gällande vad som händer om mobilen skulle sluta fungera så lagras all information i "molnet". Min mobil och allt innehåll är synkat till min mejl så jag kan komma åt det oavsett vad som händer med mobilen.

Jag är inte speciellt orolig över att appar skulle samla in information om mig eller mina vanor, det finns inget intressant eller hemligt att studera ändå. Dessutom räcker det att du ens har en mobil för att det ska samlas in information om dig :D
 
Jag föredrar ofta hemsidor istället för appar (trafikverket, SMHIs 10dygnsprognos å sånt därnt).
My Significant Other (på väg mot 50) har ALLA appar och appar till ALLT, pga ingenjör och vill vara down with the kids.
Ibland försöker hen ansluta mina enheter till apparna - men det går ju inte, pga att jag är mossig och icke inovationsbenägen.:confused:

Jag för katternas journal (skriver om köttkulor och metacam) i små fickkalendrar. Och har en gemensam väggkalender i köket - klassiskt blädderblock - där vi kan ha koll på varandra. Den knäpper jag ofta kort på, så att jag kan ha all info tillgängligt i telefonen. :idea::up:
 
Jag gillar ockå hemsidor!

Vad telefonen kom med för appar vet jag inte riktigt, men de enda jag medvetet laddat ned är audibles lyssna-app, bussbolagets så att jag ska kunna köpa biljetter och Weatherspoons(pub) för att kunna beställa från bordet, fast den är mest irriterande egentligen. Nu efter covidkrisen beställer jag hellre vid baren.
Åh, och googles Photos.

Jag är rätt besviken på mig själv som gav efter och skaffade en smartphone överhuvudtaget.
 
Jag är rätt besviken på mig själv som gav efter och skaffade en smartphone överhuvudtaget.
Åh, det är rätt nyligen va?

Jag var ju själv sen så att säga, ändå har jag haft smartphone i snart sju år. För kamerans skull gillar jag telefonen men annars fanns många fördelar med knapptelefon.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Åh, det är rätt nyligen va?

Jag var ju själv sen så att säga, ändå har jag haft smartphone i snart sju år. För kamerans skull gillar jag telefonen men annars fanns många fördelar med knapptelefon.
Jag har nog haft den i snart två år tror jag. 😱 😅 Men det är först senaste året jag börjat använda den till någonting utöver sms och kamera egentligen. När min sista mp3spelare packade ihop tog jag hem audible-appen så att jag kan lyssna via telefonen.
Jag känner mig betydligt tryggare med en gammal knapptelefon om jag är ute på hike till exempel. Min gamla laddades ungefär en gång varannan vecka och ringde fortfarande när jag tappat den i akvariet. :D
Av samma anledning såg jag också till att köpa en ny batteridriven mp3 ifall jag ska vara iväg ett par dagar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Orolig

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp