Appar hit och appar dit. Hur många har du? Vad är det för fel på en hederlig papperskalender?

Hur många appar har du?

  • Färre än 10 st

    Röster: 12 13,5%
  • 11-20 st

    Röster: 15 16,9%
  • 21-30 st

    Röster: 9 10,1%
  • 31-40 st

    Röster: 9 10,1%
  • 41-50 st

    Röster: 8 9,0%
  • 51-60 st

    Röster: 8 9,0%
  • 61-70 st

    Röster: 2 2,2%
  • 71-80 st

    Röster: 0 0,0%
  • Fler än 80 st

    Röster: 26 29,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    89
Jag älskar papperskalendrar och anteckningsböcker och pennor av alla slag men det är inte så praktiskt för mig som jag skulle önska. Skulle jag skriva upp alla jobbmöten i en almanacka som sedan låg på skrivbordet medan jag gick på ett morgonmöte skulle hela dagen kunna hinna ändras, vilket händer automatiskt i kalendern på min telefon medan jag skulle behöva ändra manuellt i almanackan om jag skulle behöva backtracka och inte ha tillgång till den digitala kalendern. Listor skriver jag gärna för hand och jag önskar att jag hade tid med bullet journal för det är toppen och så trevligt, men för tillfället får jag ihop livet bättre digitalt.

Andra appar jag använder dagligen eller nästintill är två appar jag läser böcker i, bibblans app, Västtrafik, Nästa vagn-appen, Spotify, Teams, Duolingo, mail och webläsare, Messenger, väckarklocka/timer, lite sociala medier, diverse paketappar, diverse streamingappar, Swedbank, appar för fakturor, appar för sparande, BankID, DN, GP, Goodreads, kartor och ett och annat spel. Jag vet verkligen inte hur jag skulle kunna ersätta de allra flesta. Jo, väckarklockan förstås, men det skulle ta betydligt mycket mer tid att ställa om den i tid och otid för jag går inte upp samma tid varje dag.
 
Om man inte räknar de förinställda apparna på telefonen så kryssade jag i färre än 10. Jag har min dator till allt och telefonen till resten. FB, messenger och wordfeud är ju sånt jag roar mig med där, i övrigt är det bank, bank-id, swish osv.

På min surfplatta använder jag Youtube för musik (bojkottar Spotify) och Nexstory för ljudböcker. Och Amazon Prime för att se The Grand Tour och James Mays serier. I övrigt använder jag inte den även om det finns några spel jag inte spelat sedan tidernas begynnelse.
 
Någon här skrev om SOS-appen, vilket fick mig att få ändan ur vagnen och kolla om det finns motsvarande här där jag bor. Det fanns det, så nu har jag en app till på teleluren! Tack för rumpsparken, vem det nu var! :up: (Det var verkligen jättebra. Jag hatar att ringa, är dålig på gatunamn/adresser och pratar landets språk lite halvkasst - i en riktigt stressad situation hade jag nog inte hittat orden alls… Full pott till denna appen som kan lösa alla dessa problem åt mig om något skulle hända!)
 
Jag har ingen dator, bara min telefon. Så livet blir mycket enklare med appar. Det är ju bara program/system, förstår inte vad det konstiga med det är?

Ja, samma här. Jag har en Chromebook numera men det är ju i princip en stor telefon.

Jag gör alla bankärenden osv via mobilen, det var många år sen jag loggade in på min bank via något annat än mobilen.
 
Jag vidhåller att app = applikation = programvara och därmed är det skitsamma om den är valbar på en viss apparat eller ej.
Sorry för släpande svar, men min värld ser ut så just nu att jag har annat för mig än Buke.

Det är lite som att kalla alla taxibilar för Über, även om en del taxis faktiskt körs av Taxi Kurir.
Det funkar, men det behöver ju ändå inte vara rätt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp