Appar och liknande för hästmänniskor

Santos

Trådstartare
Vad finns det för appar (eller tjänster på Internet) som kan vara användbara för hästmänniskor (tänker inte bara de som har egen häst och rider, utan även för de som kör sina hästar eller är lektionsryttare, medryttare) ?

De jag kommer på själv är Ridely och Equilab men de är väl mest för de som har egen häst som de rider och tränar.

Vad önskar du att det fanns för app eller internettjänst?
Vad skulle den ha för funktioner, vad skulle man ha för nytta av den?
 
Jag tycker att det finns appar för allt :D Det finns ju både träningsrelaterade grejer och sådant som handlar om hästvård. Vissa har en massa extra info, andra är mer inriktade på funktionen. Nu har jag ju egna hästar men jag kan inte riktigt tänka mig vad man kan ha för behov utan egen häst som man behöver en app för, som inte täcks av antingen träningsapparna eller av vanliga kalendrar?

Själv använder jag en vanlig kalendarapp (TeamUp) för mina hästar, för att det ger mig bättre överblick (alla hästarna har varsin underkalender). Superbra om man är fler som ska lägga in också. Men de hästrelaterade appar som jag känner till:

Equilab (tror den fungerar för de som kör också)
Ridely
Prevet
Hästnet
Equisense
HorseCare
Hooves
 
Jag tycker att det finns appar för allt :D Det finns ju både träningsrelaterade grejer och sådant som handlar om hästvård. Vissa har en massa extra info, andra är mer inriktade på funktionen. Nu har jag ju egna hästar men jag kan inte riktigt tänka mig vad man kan ha för behov utan egen häst som man behöver en app för, som inte täcks av antingen träningsapparna eller av vanliga kalendrar?

Själv använder jag en vanlig kalendarapp (TeamUp) för mina hästar, för att det ger mig bättre överblick (alla hästarna har varsin underkalender). Superbra om man är fler som ska lägga in också. Men de hästrelaterade appar som jag känner till:

Equilab (tror den fungerar för de som kör också)
Ridely
Prevet
Hästnet
Equisense
HorseCare
Hooves

Sedär det fanns ju några appar jag inte kände till. Jag får kolla på dem.
 
Inte direkt hästrelaterade då jag tycker ALLA borde ladda ner den.
SOS appen. Ringer du SOS ifrån appen så kan du skicka GPS-koordinater direkt med var du befinner dig. Vilket såklart underlättar om man rider vilse eller åker av i skogen och bryter ett ben.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 266
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 910
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp