Äppelbett

selma.aberg

Trådstartare
Jag har tänkt ett tag på att köpa ett äppelbätt och se hur min häst går på det, vad är era erfarenheter av det? Märker ni någon skillnad från "vanliga" bett?
 
Jag red min på tredelat äppelbett när jag vande in honom på ledat bett. Dock var han ganska pysslig på det, drog upp det i gommen och ville inte ta riktigt stöd. Det blev bättre när jag bytte till tredelat vanligt bett med fasta ringar. Dessutom gnagde han på bettet, så det blev vasst.
 
Jag använder äppelbett på min ponny och han funkar fantastiskt på det. Fast man behöver byta ut det med jämna mellanrum så det inte blir vasst. Min ponny försöker lägga tungan över ett vanligt tränsbett men detta gör han inte det👍🏼
 

Liknande trådar

Utrustning Är intresserad av att köpa transport framöver och har hittat några intressanta, men de har rullgardin och jag har fått för mig att det...
2
Svar
38
· Visningar
2 081
Senast: Shaggy
·
Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
576
Senast: super
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
495
Senast: Mia_R
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp