apportering

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Andra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 677
A

Andra

Har börjat kasta lite med min valp och hon hämtar grejen springer emot mig men viker sedan av och springer iväg. När hon väl har saken bryr hon sig inte alls längre. Har hon inget så kommer hon på en gång jag ropar. Hur ska jag träna för att få henne att komma till mig även med saker i munnen?

Sv: apportering

Jag visade en godis för min hund innan jag kastade iväg saken. Då kom hon tillbaka och fick således godisen:)
Det fungerar jättebra, nu visar jag en annan leksak ibland också, så hon förstår att om hon hämtar den ena får hon den andra när hon kommer tillbaka.

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
539
Senast: KesoNeso
·
Hundträning Jag ska gå i pension senare i år och börjar planera "pensions-valp" :-) Vet inte hur länge efter pensionsdagen jag ska lyckas hålla mig...
Svar
12
· Visningar
1 400
Senast: movi
·
Hundträning Har en hund som blir 3 i maj. Vi tog över honom i nov förra året. Var som en valp utan varken miljö eller grundträning. Så vi har...
Svar
13
· Visningar
1 093
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka