Appropå Maloubet!

Cyllene

Trådstartare
Det var många här som skulle betäcka med honom. Hur många är det nu då som har dräktiga ston hemma? :)

Ska bli spännande till våren med tanke på alla diskussioner vi hade...

/C
 
En av fyra möjliga, dock är hon ej kollad, så det är ju inte SÄKERT att hon är dräktig.
 
Vi hade ett 23-årigt sto här som skulle semineras med honom.
Första vändan fick vi stå över, då det var ont om sperma.
Sprutade igång henne och tog två skick på den nya brunsten. Dock samlade hon på sig vätska och vi fick skölja henne och greja.
Resultat: dräktig!
 
För gammalt för vad? :confused: Så länge ett sto blir dräktigt så är det inte för gammalt, de blir inte dräktiga om inte kroppen klarar av en dräktighet. Eller var det din egen ålder du tänkte på? ;)
 
vet du om det går att få färsk semin av honom???
vad kostade det? kommer det att höjas till nästa år???
 
En tjej som jag tränar med betäckte sitt sto med han,
det tog sig inte.. :(
Så hon bytte hingst.
 
Visst gick det att få färsk, men hingstar har ju inte obegränsat med sådan, och framförallt inte unghingstar.
Dessutom fick han en svacka ett tag. Inte alls onormalt.
Vad det kostade vet jag ej, det får ju stoägaren faktura på.
Jag beställer skick och seminerar bara.
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 993
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
14
· Visningar
1 140
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
612
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp