April april!

Sparrisen123

Trådstartare
Har ni blivit lurade idag? Tänker ni lura någon/har ni lurat någon?
Och vad för små eller stora skämt har ni hittat i tidningen?

Jag har suttit och kikat runt på morgonen och hittat bland annat att man hittat ett dinosaurieben i Gävle, att Carl Larsson-gården ska säljas, och så är jag lite skeptisk till en artikel på aftonbladet om monstersilverfiskar som äter upp papper, men där är jag inte lika säker ;)

Vad har ni råkat ut för?
 
Sv: April april!

NSD (Norrländskan) har en artikel om att man ska kunna få grönt ljus vid trafikljusen genom att lösa busskort...

Själv hoppas jag att jag slipper, men jag ska jobba 11h idag och det är på fullaste allvar den värsta dagen att jobba på hela året. Får stå ut med mängder av meningslösa skämt i stil med "Jag vill äta det här... APRIL APRIL jag tar något annat!!" Och "Öh, du, kom hit, jag har spillt.. APRIL APRIL". Jättekul, då det faktiskt ingår i mitt jobb att vara trevlig oavsett vad folk häver ur sig.

Kör över mig långsamt med en slö gräsklippare..
 
Sv: April april!

Har inte och kommer inte bli lurad, och kommer själv inte befatta mig med några skämt. :)

Tycker överlag att aprilskämt med vuxna bakom är skittöntigt på alla sätt och vis, jag kan dock erkänna att jag log åt Kristdemokraterna i Stockholm som släppte ett pressmeddelande med ett förslag om att börja gå på vatten för att minska belastningen på SL.
 
Senast ändrad:
Sv: April april!

Jag är lite misstänksam mot en artikel i vår lokaltidning om en cykel- och gångbro där det skulle börjas ta ut en avgift för att få passera. Känns lite mystiskt i dessa tider när det istället brukar talas varmt om att faktiskt röra på sig och ställa bilen.

Jag tänker inte lura någon idag, jag är så fruktansvärt dålig på att hålla masken så jag börjar alltid fnittra och avslöjar mig själv. Dessutom väljer jag att ta allting folk säger idag med en rejäl nypa salt.
 
Sv: April april!

Jag blev just fetlurad av min pojkvän. Hade bett honom åka och ombesiktiga min bil idag. Den fick nedslag på avgassystemet som nu är bytt samt att lampan till skyltbelysningen var trasig. Fick följande SMS av honom:

"Hej, de hittade en bristning på bromsklossen på vänster fram, så bilen fick körförbud. Den måste bogseras till verkstad. Jag pratade med verkstaden hemma hos dig oc de kan fixa det. Väntar på bärgare nu...."

Jag blev superpaff, ringde upp och började fråga ut honom om hur det här felet kan ha uppstått på bara två veckor blabla, då han säger "april april!" och låter supernöjd. Jag kände mest ååååh, lättlurad deluxe ;).
 
Sv: April april!

Jag tycker aprilskämten är SÅ uttjatat och kan förstå om barn skojar med varandra. Men när vuxn människor skojar om massa uppenbara fjantiga saker så himlar jag bara med ögonen. Jag må vara tråkig men jag avskyr det!
 
Sv: April april!

Jaaa, en själsfrände!

Mvh annan tråkmåns och humorpolis som tycker att aprilskämt är i klass med buskis, dvs. totalt oacceptabelt för vuxna människor.
 
Sv: April april!

Skulle ha prov idag. Får provet utdelat och börjar skriva. Blir lite fundersam eftersom provet verkar vara ovanligt kort och inte ser ut som vanligt. Efter tio minuter säger läraren att det inte är rätt prov utan att hen har det riktiga. Haha, var bara att sudda ut allt igen och börja skriva på det riktiga provet. :D april april
 
Sv: April april!

Skulle ha prov idag. Får provet utdelat och börjar skriva. Blir lite fundersam eftersom provet verkar vara ovanligt kort och inte ser ut som vanligt. Efter tio minuter säger läraren att det inte är rätt prov utan att hen har det riktiga. Haha, var bara att sudda ut allt igen och börja skriva på det riktiga provet. :D april april

Jag hade blivit riktigt irriterad, blivit stressad och tappat fokus.
 
Sv: April april!

Ja det kändes elakt.

kl
Jag har blivit "utsatt" för två skämt men inte gått på dem. Det ena ang. att min mamma skulle skaffa hund.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Först och främst vill jag bara börja med att säga TACK! Tack för allt som Buke och ni har givit mig. Allt stöd och alla fina och...
Svar
15
· Visningar
1 968
Senast: Anna
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 771
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 730
Senast: Mirre
·
Z
Hästvård Kortfattat: Veterinär 1 gav min häst diagnosen fång för ca två månader sedan. Varken veterinär 2 eller min hovslagare tror att det var...
Svar
14
· Visningar
3 095
Senast: Bewelinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp