Aprilskämt landet runt

Sv: Aprilskämt landet runt

Billigt och bra! :p

Jag hittade denna länken i morse; Från Aftonbladet
Där det står om ovan nämnda artikel, att polisen har hjälp av en hund för att spåra IP-adresser, att göteborg ska ta hjälp av mördarsniglar för att smörja spårvagnsspåren, att Youtube ska lägga ner och egentligen bara varit en tävling och att polisen skall börja patrullera i luftballong. :D
 
Sv: Aprilskämt landet runt

http://neenya.com/aprilskamt/jx/


Vid ett FEI-möte i Santiago de Chile på söndagen fattades beslutet att Fälttävlan lägg ner som gren i samband med OS i Rio 2016. I stället införs den supertuffa Riding Combi.
Banhoppning, Dressyr, Distansritt och Voltige blir de nya delgrenarna.


:D

Från aprilskämt.se
 
Sv: Aprilskämt landet runt

En av polisens facebooksidor skrev följande:

Stort vapenbeslag i Sydhamnen
Under 130401 inkom samtal från personal i Sydhamnen avseende en container som inkommit under dagen med lastfartyget Flying Dutchman.

Containern visade sig innehålla en mängd automatvapen. Ärendet fick sin lösning då den Sorrentobaserade maffian Scherzos talesman Primo Aprilia uttalat sig i italienska media. De har passat på att nyttja den svenska vapenamnestin.

Juristen Aina Copland vid RPS menar att detta är en stor framgång för den svenska vapenamnestin och att denna nu även kan komma att påverka den internationella vapenmarknaden.

Södertäljepolisen

:D Primo Aprilia
 
Sv: Aprilskämt landet runt

Jag blir så förbannad. Slår jag upp tidningen 1 april så får jag läsa om vilka skämten varit och om jag gick på det???? Ska man inte läsa om skämten den 1 april och sedan vilka det var den 2 april??? Jag slår upp tidningen den 1 och det står "blev du lurad?" och jag undrar närdå??
 
Sv: Aprilskämt landet runt

att göteborg ska ta hjälp av mördarsniglar för att smörja spårvagnsspåren

Man använde sniglar för att smörja naven på hästvagnarna förr i världen så helt på tok kanske inte denna ide är....:D Ett korn av sanning även i det mest spejsade aprilskämtet...
 
Sv: Aprilskämt landet runt

på en sida hade dom annons från Lelles Porr och Ved "tusentals sorters porr men bara en sorts ved"

Den tyckte jag va ganska fyndig :D
 
Sv: Aprilskämt landet runt

KL

Var det någon som uppfattade DN:s aprilskämt? De brukar alltid ha men det står ingenstans vad det var. Såg dock igår en artikel om att forskare har lyckats uppfinna en "osynlighetsmantel" à la Harry Potter :D
Den försvann dock... :angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 792
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Snart blir jag galen. Jag har ätit mellanpiller (Azalia) i några månader men började få blödningar för några veckor sedan (ca 1 månad...
Svar
18
· Visningar
2 299
Senast: zassoo
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp