Apropå färger

Zinfernia

Trådstartare
Jag ville inte kapa tråden om gult.

Vilka färger väljer ni på inredning, kläder, etc? Är det samma färgskala eller skiljer det sig? Och vilka färger undviker ni?
 
Jag ville inte kapa tråden om gult.

Vilka färger väljer ni på inredning, kläder, etc? Är det samma färgskala eller skiljer det sig? Och vilka färger undviker ni?
Jag är lite tråkig och köper helst allt neutralt, svart, vitt och grått eftersom jag har svårt att se vilka färger som passar ihop.
 
Jag vill omge mig med färger som får mig att må bra och som jag tycker om, så jag har inrett med samma färger som jag klär mig i, bara med olika proportioner.

Mins favoritfärger är lila och grönt, vilka är de dominerande färgerna i min inredning. Jag klär mig i mycket svart i kombination med grönt, lila, rött eller grått.

Jag mår dåligt av bleka färger som vitt, beige, rosa och så avskyr jag blått.
 
Det är rätt likt.
Har grått, svart och rosa hemma. Klär mig oftast i samma färger 😁
Tycker inte om rött och egentligen inte grönt men hittade en jättefin grön jacka med dragkedja i guld som blev så snygg på mig så den färgen har jag fått omvärdera 😁
 
Föredrar naturfärger à la sand och dovare ljusgröna och ljusblå nyanser i inredning. På mig själv har jag helst marinblått, mörkgrönt, vinrött eller mörklila kombinerat med neutrala färger. Har någon sorts hatkärlek till rött, det är inte "jag" men det klär mig bra, så till riktigt festliga tillfällen har jag illröda klänningar som matchar mitt "partyjag". :D

Gult och rosa tycker jag egentligen om, men jag ser verkligen inte klok ut i det. Tänk korsning gris och förskolebarn. :laugh:
 
Inreding, gråskala. väggar, tak golv ljusa, sitt och sov yta mörka. Detaljer Lila eller ljusa.
Kläder, Skor helst svart/grå/blå. Byxor mörka svart/Blå/grå, Jackor Svart/rött/blå/grön, Tröjor go nuts.
 
Jag tycker de flesta färger är väldigt fina men när det gäller både kläder och inredning föredrar jag lite mer dova färger. Gillar grått, dova gröna nyanser, dova blåa färger osv. Ibland tröttnar jag snabbt om det är någon mer klar/kraftig färg och jag vill helst inte behöva byta ut varken inredning eller kläder särskilt ofta.
 
Håller just på att måla om från skokartongvitt i hela lägenheten till ett växelspel av en ljust grå och äggskal. Därutöver har sovrummet fått en ljusrosa vägg och "stökdelen" av hallen kommer att bli mörkgrön. Har snott nyanserna rakt av från min mors lägenhet som i sin tur fick hjälp av en inredningsdesigner.

Med möbler etc så här jag en grön-gul-grå-brun skala i huvudet men köper också det jag råkar gilla, oavsett färg. Fåtöljen är t.ex blodröd. Undviker i regel helt obrutna färger och svart.

Kläder är jag inte lika intresserad av och där är färgskalan inte lika uttänkt. Mest gråskala, svart, vitt, men även enstaka plagg i blått, rött, gult.
 
Nej inte alls samma på kläder och inredning.

Har gärna extremt färgrika kläder och dessutom mönstrade. Hemmet är shabby chic, romantiskt och ljust...

Blir sugen på färgglad och orientalisk inredning titt som tätt dock, så det kanske blir samma som med kläderna tillslut ändå. Rädd för att det kommer kännas för rörigt för ett redan rörigt huvud dock! Något mellanting kanske vore bäst!
 
Älskar färg, men lila/burgundy/maroon/turkos/petrol/grönt återkommer både I kläder och inredning.
 
Gillar mycket färg men insåg imorse när jag skulle till jobbet för första gången på månader att mina t-shirts och linnen inte har några roliga färger alls...
Inredning är det kul med färg och blomorna står för endel med.. och mina tavlor som ingår i inredningen
 
Hemma är det en kaosartad blandning av färger på möbler, tavlor och textilier. Mest djupare nyanser men inte enbart, gärna mycket mönster, strukturer och olika stilar. Den röda tråden är att det inte får vara tråkigt. Tämligen oskandinaviskt, undviker vitt om det går.

(Lägenheten är en hyresrätt med trista väggar i fult vaniljgula nyanser och vi har inte lagt energi på att måla om men nu har jag fått nog, åtminstone sovrum och vardagsrum ska få ett ansiktslyft i år.)

Jag är mer eller mindre alltid svartklädd. Ibland smyger det in någon kontrastfärg eller tryck på tröjor men är oftast monokrom och trivs alldeles utmärkt med det.
 
Vi inreder med dämpade lugna färger: grönt, blått, grått, beige, vitt och trärent. Kläderna får gärna pigga upp så där blir det, förvisso med en lugn bas, mer inslag av färg (och inget beige och vitt för det klär jag inte i ☺️). Just nu klär jag mig gärna i olika nyanser av rött.
 
Jag klär mig i blått, grått och rosa. Gillar egentligen mycket färg, men har svårt att matcha det och tycker sällan det passar på mig.

Inredningsmässigt gillar jag vit bas med färgdetaljer här och var. Jag inreder främst med rosa, turkos och gult som jag tycker matchar. Använder även grått och svart som en mer neutral färg, på större möbler.
 
Det har växlat genom åren. Långa perioder av en färg jag gillat och sedan så småningom trättnar jag och väljer annat.

Dock har grönt i olika nyanser följt mig. Del så finns det mängder av växter i mitt hus och tittar jag ut genom fönstret så är det gröna nyanser i naturen utanför. Jag har svagt grönt mönster på tapeten i sovrummet. Har haft grönmålat i tidigare huset.

Men i kläder har jag gärna färg. Det enda jag undviker är blått för det får mig att se konstig ut. Tyvärr har de flesta kklädkedjor en faiblesse för grått beige och dämpat. Inte riktigt min stil. BLir lycklig om jag hittar något i skarpa färger.
(vet at dyrare märken ofta har färg men min plånbok räcker inte riktigt)
 
Jag ville inte kapa tråden om gult.

Vilka färger väljer ni på inredning, kläder, etc? Är det samma färgskala eller skiljer det sig? Och vilka färger undviker ni?

Inredningsmässigt så vill jag ha färg :) det är nog hyfsat samma färgskala tycker jag, det känns som att grejerna hänger ihop.
Klädmässigt så bär jag mer färg nu än tidigare.

Undviker grönt, annars är det nog ingen färg jag ogillar som så... men just grönt tilltalar mig verkligen inte.
 
Jag gillar färg, och jag gillar ljust och vitt. Inredningsmässigt går jag därmed helt enkelt på behov och vad jag tycker om den enskilda prylen. Jag ogillar att ha massor med saker och massor av olika färger dock, plåttrigt är inget för mig.

Min klädstil är ganska mörk och diskret. Jag tänker inte alltid när jag väljer kläder utan det blir det jag tycker är fint. Vilket innebär att det därmed förvånar mig när skorna- svarta diskreta, med små lila detaljer, matchar min lila jacka, jag har med andra ord en dragning mot lila. Och rosa, har jag kommit på, men bara i kläder! Nu har jag bytt ut mina skor mot ett par i samma sort, men de har diskreta orangea detaljer. Helt ok det med, men jag byter inte jacka för det!
 
Jag ville inte kapa tråden om gult.

Vilka färger väljer ni på inredning, kläder, etc? Är det samma färgskala eller skiljer det sig? Och vilka färger undviker ni?

Hemma gillar jag grönt, gärna ihop med linnefärgat, eller blått i kombination med grått. På kläder svart om det inte är fritidskläder, då har jag gärna blått, grönt och grått.

Undviker rött, både på kläder och i inredning. Klarar inte alls av det.
 

Liknande trådar

Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 168
Senast: TinyWiny
·
Fritid Jag vill måla mönster på en resväska för att kunna urskilja den från andra. Någon som har förslag på vilken sorts färg som fäster på plast?
Svar
7
· Visningar
534
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
967
Senast: Wingates
·
Tjatter Vilken eller vilka färg/er är er favorit? 🙂 Minns inte om ämnet varit uppe förr, har det säkert, men tja, då blir det en gång till iaf...
2 3
Svar
47
· Visningar
1 581
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp