APT utan tårta?

Murphy

Trådstartare
Jag menar, är det ens rimligt att hålla på med sånt. Allt jobb blir väl bättre med bra fika? Minns från tiden som företagsekonomistudent John Steinberg som förde sig med "management by Fiking" som ledarskapsfilosofi... Det är i min ringhörna banne mig. Jag är så förbannat matmotiverad att jag kan luras till nästan vad som helst bara det ingår en middag i paketet. Eller fika. Eller en liten kall pilsner och ett par krutonger... :up:

Är ni matmotiverade?
Och mest intressant; matar de folk på era jobb? Finns det tom en fikakultur av rang?
 
Jag är enormt matmotiverad.

Nuvarande jobbet har väldigt många fördelar, men att bjuda på fika eller mat händer tyvärr väldigt sällan. Ibland om nån fyller jämt eller slutar kan det bli tårta.

Jag önskar att vi kunde fira varje gång ett projekt blev klart…
 
Här matas det... men snålt?

Kommunal verksamhet (skola) så tidigare chef har fått smäll på fingrarna när denne bjöd oss på mat pga mycket goda resultat (pengar fanns i budget).

Uppskattning är alltid trevligt? Oavsett om det är mat eller en mössa med ordet 'dynamisk' på
 
Vi får själva samla ihop pengar till frukostfika - smörgåsar på APT om vi inte fått nån ersättning för att vi haft praktikanter eller liknade.
Jag är lite bitter för att förr fick vi semlor och sådant, när det styrdes uppifrånfrån gällande alla i hela huset. Nu är det upp till varje enskild chef och den vi har nu lägger inte ett öre på sådant, jag tror faktiskt att det hade vunnit rätt mycket goodwill.
Det fikas en del när folk tar med sig till gruppen när nån slutar, fyller år eller så.
 
Nja. Matintresserad, ja, men någon fikaentausiast är jag defintivt inte. Tack och lov verkar jag omgärda mig med likasinnade kollegor. Försök att införa rullande fikaschema för mötesdagar dog ut tämligen omgående (tror att det tekniskt sett är min tur men det är ingen som klagat på sisådär ett halvår). Bara idag kom vi ihåg att äta upp den kladdkaka som legat i frysen i ett par månader :o
 
Är typ noll matmotiverad. Blir glad för minsta lilla men skulle inte ens notera om det var lunchmöte utan lunch. För mig betyder lunchmöte = möte mellan 12 och 13 eftersom det är normala människors lunchtid verkar det som. Jag jobbar skift och hade sett till att ha ätit innan ett lunchmöte tex 😅

Tydligaste fikakulturen hos oss är fredagsfika (som företaget bjuder på ska nog förtydligas i denna tråden) med information (som spelas in och kan ses i efterhand av oss skiftarbetare) kl 10 varje fredag. Supermysigt! På ett enda ställe (vi har två hus och många våningar), frallor med pålägg man brer själv osv. Mycket uppskattat av alla :)
 
Är typ noll matmotiverad. Blir glad för minsta lilla men skulle inte ens notera om det var lunchmöte utan lunch. För mig betyder lunchmöte = möte mellan 12 och 13 eftersom det är normala människors lunchtid verkar det som. Jag jobbar skift och hade sett till att ha ätit innan ett lunchmöte tex 😅

Tydligaste fikakulturen hos oss är fredagsfika (som företaget bjuder på ska nog förtydligas i denna tråden) med information (som spelas in och kan ses i efterhand av oss skiftarbetare) kl 10 varje fredag. Supermysigt! På ett enda ställe (vi har två hus och många våningar), frallor med pålägg man brer själv osv. Mycket uppskattat av alla :)

Inser att jag är verkligen inte matmotiverad. När jag är på skift är det ju informationen jag är nyfiken på, glömmer oftast kolla om det finns frallor eller pålägg över efteråt 😅
 
På min förra arbetsplats som var statlig arbetsgivare så fick vi inte ens fika på utvecklingsdagar, inte ens en småkaka eller liknande. Lunch fick man betala själv på utvecklingsdagar och det fanns inte heller tillgång till kylskåp eller micro så vi var hänvisade till att äta ute. Vi var i jobbets utbildningslokaler. Presenter var inget som förekom och julbord eller semlor på semledagen kunde man bara glömma. Kort och gott arbetsgivaren betalade lön och inget annat.
 
Jag skulle tycka det var jättejobbigt om det fanns sött fika till hands stup i kvarten och avstår helst till vardags. Vi har dock kollegor från hela världen runt känns det som och jag tycker det är hemskt spännande och kul när de får för sig att ta med något speciellt för att fira - eller bara för att de vill bjuda. :)
Ska jag sitta på kurs eller möte vill jag dock ha kaffe.
 
Hade APT idag och chefen bjöd på kanelbullar ur egen ficka sas. Vi får ALDRIG fika av kommunen. Tårta och smörgstårta förekommer endel men då är det anhöriga till vårdtagare som bjuder som tack. Eller vid avtackning, då bjuder kommunen.

Jag bryr mig inte jättemycket men ofta är man sjukt hungrig då APT ligger på förlängd arbetstid så frukt eller mackor hade varit mer välkommet.
 
Jag brukar till nyanställda säga att så länge det bjuds på fika så förlåter kriminalvårdare vad som helst :D

Det är tradition att fellarm och försovning innebär fika. AG bjuder varje fredag på frukost. Under sommaren togs det vid tre tillfällen in en mjukglassmaskin. APT innehåller fika.
Vissa födelsedagar innebär också fika men jag har inte riktigt koll på om det är alla nollor eller bara typ 50.
 
Jag brukar till nyanställda säga att så länge det bjuds på fika så förlåter kriminalvårdare vad som helst :D

Det är tradition att fellarm och försovning innebär fika. AG bjuder varje fredag på frukost. Under sommaren togs det vid tre tillfällen in en mjukglassmaskin. APT innehåller fika.
Vissa födelsedagar innebär också fika men jag har inte riktigt koll på om det är alla nollor eller bara typ 50.
Så är det vell inom polisen med...
 
Jag menar, är det ens rimligt att hålla på med sånt. Allt jobb blir väl bättre med bra fika? Minns från tiden som företagsekonomistudent John Steinberg som förde sig med "management by Fiking" som ledarskapsfilosofi... Det är i min ringhörna banne mig. Jag är så förbannat matmotiverad att jag kan luras till nästan vad som helst bara det ingår en middag i paketet. Eller fika. Eller en liten kall pilsner och ett par krutonger... :up:

Är ni matmotiverade?
Och mest intressant; matar de folk på era jobb? Finns det tom en fikakultur av rang?
Vi får aldrig fika. Dels bjuds vi nästan aldrig på något överhuvudtaget (förutom frukt och kaffe som alltid finns) och bjuds vi på något i undantagsfall är det nåt ”hälsosamt” typ en smoothie.
Passar iofs bra för mig, fika osv inte alls viktigt på jobbet. Hemma dock… :)
Som tillägg jobbar jag på internationellt privat jätteföretag.
 
Jag är inte matmotiverad. Visst är det gott med tårta och fika, men jag föredrar att själv få välja vad jag ska äta och när. Förra jobbet bjöd på frukost varje fredag och det tyckte jag var trevligt eftersom man kunde ta om man ville, men ingen som tyckte man var konstig som avstod. Jag tog ibland och ibland inte beroende på om jag var sugen. Nuvarande jobb blir det lite av en grej om man inte vill ha och det känns jobbigt tycker jag. Här bjuds det på mat om någon fyller 50. Och sen brukar folk ta med sig fika när de fyller år.
 
Jag menar, är det ens rimligt att hålla på med sånt. Allt jobb blir väl bättre med bra fika? Minns från tiden som företagsekonomistudent John Steinberg som förde sig med "management by Fiking" som ledarskapsfilosofi... Det är i min ringhörna banne mig. Jag är så förbannat matmotiverad att jag kan luras till nästan vad som helst bara det ingår en middag i paketet. Eller fika. Eller en liten kall pilsner och ett par krutonger... :up:

Är ni matmotiverade?
Och mest intressant; matar de folk på era jobb? Finns det tom en fikakultur av rang?
Vi har en stabil jobbtradition av att bli matade med allt möjligt. Det är tur för min vikt att jag tycker superilla om gräddtårta/prinsesstårta, för såna dyker upp rätt ofta när projekt ska firas.
 
På mitt jobb bjuds det på lite frukost om vi har morgonmöte och lite så. Jag gillar det egentligen, samtidigt som jag ogillar det :P

Grejen är att om vi har morgonmöte klockan 8, ja då har jag redan ätit frukost 1 1/2 timme tidigare. Hoppar jag över frukosten hemma för att istället äta frukost på jobbet, då är jag inte vaken på mötet och kommer inte ha något att tillföra och inte heller komma ihåg något efteråt.

Däremot, det fåtal gånger jag varit med om att det serverats tårta på jobbet... Där snackar vi! :D Jag älskar(!) tårta och skulle tveklöst lägga i en extra växel varje dag hela veckan om jag visste att det belönades med en tårta (fast inte varje vecka, för då skulle jag vilja ha högre lön/mer ledig eller något istället, för hur gott det än är med tårta så mår jag tyvärr inte bra av att leva på det...)

Så tja, jag kan vara matmotiverad, om det är på ett sätt som passar mig.
 
En gång i tidens begynnelse så jobbade jag på bredbandsbolaget. Där fanns det gratis läskautomater och oändliga korgar med frukt (och godis) och varje fredag aw med bubbel och snittar. Sedan gick det åt helvete och det första som försvann var läskautomaterna :D sedan aw och sist fruktkorgarna, vilket jag tyckte var lite snålt.
 
Jag är mycket matmotiverad, det hade gått superbra att klickerträna mig med valfri matbelöning :)

På mitt jobb komer man med tårta eller annat gott om man fyller år, och godis om man rest utomlands.
Jobbet bjuder på pizza eller liknande någon enstaka gång per år, om t.ex ett stort projekt blivit färdigt. Någon gång har en nöjd kund kommit med kanelbullar eller så. Litet julbord till lunch någon gång före jul, och grillmat en gång under sommaren. Vid hett väder på sommaren har det hänt att vi fått glass.

Jag tycker om att baka så ibland har jag hämtat med mig något experimentellt, då jag ändå har lite självbevarelsedrift och inser att jag och barnen inte ska äta en hel tårta själva, bara för att jag ville prova nytt recept. Det har varit ytterst upskattat, och några har kommenterat att jag nog borde träna på att baka oftare :p för att hålla kunskapen uppdaterad och kunna prova alla nyheter :D
Men egentligen ingen annan kommer med något sådant, på en tidigare arbetsplats så kom nästan alla med fika ibland, för de flesta brukade baka hemma.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp