movi

Trådstartare
APT (Arbetsplatsträff) Hur många dagar innan ett APT bör man få veta att det är dags?

Inga problem för dom som jobbar heltid, mötet blir ju på dera arbetstid, men jag som slutar ca 11.30, då blir det på min fritid eftersom möten läggs efter lunch, och min fritidskalender är ganska uppbokad 😁

Jag går på mötena om jag inte har något uppbokat. Annars skippar jag mötena om jag har nåt i min kalender.

Såg igår kväll när jag tittade på mobilen(torsdag) att vi fått kallelse till möte på tisdag, meddelandet kom under torsdag-em. Alltså 5 dagar innan mötet. Är det lagom framförhållning eller?
 
Vi har APT en gång i månaden, alltid en fredag och datumen kommer halvårsvis.
 
Alla våra apt läggs in i schemat som vi kan se 2 veckor innan den nya perioden startar. Vi har våra apt 9-12 för att de som jobbat natt ska kunna vara med.
 
Vi har en terminalplanering. Kan ske ändringar men jag kan inte minnas att de skett närmare inpå än två veckor.
Arbetsplatsen har mötestid varje tisdag 15:30-17:30 och APTn ligger alltid då.
 
Vi har stående tid varannan vecka. Låter jättemärkligt att det inte är längre framförhållning än några dagar!
 
APT (Arbetsplatsträff) Hur många dagar innan ett APT bör man få veta att det är dags?

Inga problem för dom som jobbar heltid, mötet blir ju på dera arbetstid, men jag som slutar ca 11.30, då blir det på min fritid eftersom möten läggs efter lunch, och min fritidskalender är ganska uppbokad 😁

Jag går på mötena om jag inte har något uppbokat. Annars skippar jag mötena om jag har nåt i min kalender.

Såg igår kväll när jag tittade på mobilen(torsdag) att vi fått kallelse till möte på tisdag, meddelandet kom under torsdag-em. Alltså 5 dagar innan mötet. Är det lagom framförhållning eller?

Du ska ju i normalfall få veta ändringar i schemat minst 2v innan så minst 2v framförhållning är ju ytterst lämpligt.

För det blir ju arbetstid.

Möten utanför arbetstid går jag inte på.
 
Vi har apt en gång i månaden och alla årets möten läggs upp i början av januari.

Våra apt är obligatoriska. Vi är en väldigt liten enhet med relativt flexibla arbetsuppgifter, är det flera sjuka/VAB så har det absolut hänt att vi bytt tid på mötet med kort varsel (samma dag). Det är inte jättesvårt att kolla av allas kalendrar och hitta nytt datum som funkar för alla i närtid. Jag vet att andra enheter på företaget inte har den lyxen pga mer styrd tid/fler personal osv.

Dagordningen skickas ut ett par dagar innan mötet.

@movi Jag tycker det är lite märkligt att era möten planeras in när du inte ens har arbetstid. Är det fler än du som drabbas av detta?
 
Vi har 1 gång i månaden. Fast tid. Schemalagd och ligger i anslutning till arbetspass. Det är på betald arbetstid så vi måste gå.
Jobbar kommunalt.
 
Vi har veckomöte varje vecka (haha no shit när det heter så). Inställt ibland. Ingen går om man är ledig.
Då får de annonsera om det är något särskilt som ska lyftas som man verkligen behöver vara på plats på ledig dag.
 
Vi har apt en gång i månaden och alla årets möten läggs upp i början av januari.

Våra apt är obligatoriska. Vi är en väldigt liten enhet med relativt flexibla arbetsuppgifter, är det flera sjuka/VAB så har det absolut hänt att vi bytt tid på mötet med kort varsel (samma dag). Det är inte jättesvårt att kolla av allas kalendrar och hitta nytt datum som funkar för alla i närtid. Jag vet att andra enheter på företaget inte har den lyxen pga mer styrd tid/fler personal osv.

Dagordningen skickas ut ett par dagar innan mötet.

@movi Jag tycker det är lite märkligt att era möten planeras in när du inte ens har arbetstid. Är det fler än du som drabbas av detta?
Ja det är nog bara jag, jag valde att gå ner i arbetstid när jag fick min hjärntumör.
 
I måndags fick jag veta att vi skulle ha digital infoträff på onsdagsmorgonen, obligatorisk närvaro (jag börjar oftast jobba först kl 13). Oftast får vi info om kommande möten åtminstone någon vecka innan, det känns bättre. Jag har vant mig vid att inte ha så bra koll på när jag jobbar osv...
 
Tack för alla svar! Ska prata med chefen och se om det kan bli bättre framförhållning. Det är nog egentligen bara mig det drabbar, då resten av styrkan jobbar heltid, så mötena blir ju på deras arbetstid, men jag valde att gå ner i tid när jag blev sjuk.
 
Tack för alla svar! Ska prata med chefen och se om det kan bli bättre framförhållning. Det är nog egentligen bara mig det drabbar, då resten av styrkan jobbar heltid, så mötena blir ju på deras arbetstid, men jag valde att gå ner i tid när jag blev sjuk.
Kan du inte kolla med chefen om din arbetstid kan förläggas annorlunda dessa dagar? Tex att du börjar jobba senare den dagen så att mötet sker på din arbetstid?
Och såklart god framförhållning.
 
Ja det är nog bara jag, jag valde att gå ner i arbetstid när jag fick min hjärntumör.

Håller med @MiniLi om att fråga chefen om det hade gått att lägga mötena under din arbetstid/justera arbetstiden så att den passar mötestiden.

Spontant tycker jag att det är en självklarhet att alla anställda ska kunna delta på ett apt och att man tar hänsyn till personalens varierande arbetstider, men ser ju i inläggen här att så inte verkar vara fallet överallt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur ska jag hantera min kollega? För 6 veckor sedan började jag på ett nytt jobb. Jag fick dela rum med en man som verkade trevlig om...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 921
Senast: Stalone
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp