Är det lättare för kvinnor än för män att hitta kärlekspartners? (Utbruten från Dejtingtråden del 20)

Status
Stängd för vidare inlägg.

durachiny

Trådstartare
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Påväg hem från ett intressant halvt dygn hos Köpenhamn. Vi har pratat mer än haft sex, myst i soffan framför TVn och promenerat i hamnen. Mycket av pratet har handlat om formerna för en polyrelation så vi börjar väl närma oss stadiet där vi faktiskt säger att vi har en relation. Min tandborste har i alla fall flyttat in :D.

Ikväll ska han på dejt för första gången sedan han träffade mig. Jag trodde att jag skulle tycka att det var åtminstone lite svårt men det känns faktiskt väldigt bra. En svår grej med ett öppet heteroförhållande är ju att det lätt blir obalans i vem som träffar flest, och även i vårt fall har ju jag fortsatt att dejta rätt friskt utom allra sista tiden pga brist på både tid och ork.
Hur är det något som skiljer mellan homo och hetero?
 
Senast ändrad av en moderator:
Vilken sorts ojämlikheter? Vad är det som är mer problematiskt?
Jag tror att kvinnor har lättare att få till det med män helt enkelt. Dvs i ett heteroförhållande så tror jag generellt att hon får ligga mer än han. Jag har också lättare att hitta män än kvinnor.
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag tror att kvinnor har lättare att få till det med män helt enkelt. Dvs i ett heteroförhållande så tror jag generellt att hon får ligga mer än han. Jag har också lättare att hitta män än kvinnor.

Ok, tack för svar. Kanske inte riktigt den aspekten jag hade förväntat mig med tanke på tidigare diskussioner med/mot @Hero men jag håller helt med dig att det nog skiljer sig en hel del när det gäller just möjligheterna att hitta "fler partners".
 
Män har ju enligt flera undersökningar fler sexualpartners än kvinnor.

Så tricket är nog att ligga med män - oavsett ens egna kön.

https://svenska.yle.fi/artikel/2017...nnor-har-fler-sexrelationer-man-i-samma-alder

"En grupp där det skett en särskilt tydlig förändring är de unga kvinnorna: fyra av tio 20-24-åriga kvinnor har haft en ny sexpartner inom det senaste året. Motsvarande siffra för män i samma ålder är var femte, skriver Karjalainen."
 
gesanningennusdebatten.se/har-tjejer-lattare-an-killar-att-hitta-sexpartners--om-ett-socialt-experiment/

"För vår jämförelse är enbart resultaten på den tredje frågan av intresse. Whatevers försökskvinna Andrea fick som sagt ja av 50% av männen när hon utan inledare eller kvalificering frågade om de ville ha sex med henne. Whatevers manliga försöksperson fick ja av 0% av kvinnorna och dessutom ja av färre kvinnor trots att han frågade mångdubbelt fler. Så här står sig de resultaten jämfört med de tre studier som analyserades av Clark & Hatfield

Clark & Hatfield: Kvinnor får ja till sex 71%, Män får ja 0%​
Whatever: Kvinnor får ja till sex 50%, Män får ja 0%"​
 
Inte gigantiskt om man ser till genomsnittet av alla i befolkningen. Då har män överlägset flest partners.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/0E9xkE/15-sexpartners--i-genomsnitt

"
”Storknullarna”
Men variationen är stor: Drygt en fjärdedel av männen har haft fler än 15 sexpartners.

– Det är den här gruppen som jag brukar kalla storknullarna. De är inte så många men påverkar statistiken. Folk i allmänhet är inte så promiskuösa som man tror, säger Olle Waller."


En fjärdedel av männen drar upp statistiken. Det är dom som knullar dom flesta tjejerna.
 
https://www.aftonbladet.se/relationer/a/0E9xkE/15-sexpartners--i-genomsnitt

"
”Storknullarna”
Men variationen är stor: Drygt en fjärdedel av männen har haft fler än 15 sexpartners.

– Det är den här gruppen som jag brukar kalla storknullarna. De är inte så många men påverkar statistiken. Folk i allmänhet är inte så promiskuösa som man tror, säger Olle Waller."


En fjärdedel av männen drar upp statistiken. Det är dom som knullar dom flesta tjejerna.
Det finns inget i artiklen som stödjer din slutsats.
Det kan av informationen vi får lika gärna vara så att de knullar varandra.
 
Det finns inget i artiklen som stödjer din slutsats.
Det kan av informationen vi får lika gärna vara så att de knullar varandra.

https://illvet.se/manniskan/sex/kvinnor-har-endast-fa-sexpartner

"
Män har dubbelt så många sexuella partner
Den andra hälften är däremot mindre tillbakahållen, och var tredje man eller var femte kvinna har alltså haft minst 10 partner. Rent statistiskt betyder det att det genomsnittliga antalet partner hamnar ganska högt, 14 för män och 7 för kvinnor, men det beror alltså på att en liten del har väldigt många partner.

"

Statistiken talar sitt tydliga språk. Att män har dubbelt så många partners beror på att det är ett fåtal män som har väldigt många sexpartners och därför drar upp statistiken. Det är den enda förklaringen...
 
https://illvet.se/manniskan/sex/kvinnor-har-endast-fa-sexpartner

"
Män har dubbelt så många sexuella partner
Den andra hälften är däremot mindre tillbakahållen, och var tredje man eller var femte kvinna har alltså haft minst 10 partner. Rent statistiskt betyder det att det genomsnittliga antalet partner hamnar ganska högt, 14 för män och 7 för kvinnor, men det beror alltså på att en liten del har väldigt många partner.

"

Statistiken talar sitt tydliga språk. Att män har dubbelt så många partners beror på att det är ett fåtal män som har väldigt många sexpartners och därför drar upp statistiken. Det är den enda förklaringen...
Ja. Jag vet att "storknullarna" drar upp statistiken.
Men det innebär inte nödvändigvis att fördelningen mellan homo/hetro ser ut som genomsnittet över hela befolkningen bland dessa.

Jag sätter mina pengar på att storknullarna knullar fler män än genomsnittet av populationen.
 
Hur mycket man ligger i slutändan är bara slutet på hela frågan men som i det här fallet med grundfrågan så har man två personer som båda uppenbarligen är attraktiva och anses vara intressanta av båda men där könsskillnaden anses vara stor och potentiellt skapa ojämlikhet för relationen när det kommer till poly. Den manliga delen blir dissad och den kvinnliga delen väljer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
12 524
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
28 939
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
16 000
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
19
· Visningar
1 224
Senast: durachiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp