Är det lättare för kvinnor än för män att hitta kärlekspartners? (Utbruten från Dejtingtråden del 20)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hehe, du tror att jag behöver det eller att jag skulle ha storleks issues ? Tror inte alla är nöjda med att bara bli tillfredsställd med fingrar och eller tunga.

Finns leksaker också. Och nej alla nöjer sig inte med det men alla vill inte ha stort heller. För stort orsakar problem det också.
 
Fast vissa av oss kvinnor får inte ens 10 Likes på en timme. Därför haltar resonemanget för vissa av oss.
Ja men då blir det ju individ och om man nu ska jämföra man vs kvinna så kan man ju inte kräva att alla kvinnor måste få fler matcher än den kille som får flest för att det ska kunna anses stämma.
 
Vestibulit kan du bli frisk från och behandla. Då det är psykiskt. Kuken är fysisk och kan inte behandlas. Finns inga säkra ingrepp som ger bra resultat.

Du, du kanske ska backa lite ang att uttala dig om saker du har absolut noll koll på.
Jag känner kvinnor som haft/har vestibulit. Ingen av dem har det varit psykiskt på. De har haft skador av tex svampmediciner etc som lett till vestibulit.

En annan grej är ju de kvinnor som inte får orgasm. Det blir då inte sällan helt plötsligt synd om mannen för att de inte får det.
 
Du, du kanske ska backa lite ang att uttala dig om saker du har absolut noll koll på.
Jag känner kvinnor som haft/har vestibulit. Ingen av dem har det varit psykiskt på. De har haft skador av tex svampmediciner etc som lett till vestibulit.

En annan grej är ju de kvinnor som inte får orgasm. Det blir då inte sällan helt plötsligt synd om mannen för att de inte får det.

Ok, jag backar om vestibulit. Det är en allvarlig sjukdom helt klart.

Fast de kvinnor som inte får orgasm kan ju njuta av ett samlag iaf ? Varför är det synd om mannen då?
 
Alltså hur tror du att kvinnor har sex med varandra? Skulle man inte vara nöjd, så går det att använda dildo, eller varför inte strap on. Använd din fantasi lite...

Haha, jag är inte bakom flötet. Men tycker du att en dildo kan ersätta äkta vara ? Så en micropenis skulle va helt OK för dig om killen är beredd att bli ersatt av en dildo ?
 
Jag måste ju hålla med om att män generellt sett är väldigt fixerade vid vikt. Nu har jag råkat ha bra framgång på Tinder hela tiden, men sedan jag gick ner de sista 10 kilona så är folk på krogen plötsligt väldigt intresserade. Det är lite kasst tycker jag. Jag är ju fortfarande jag. Och när jag tittar på vilka jag dejtar så har alla utom en lite extra hull. Så ser helt enkelt majoriteten av 40+män ut. Och jag bryr mig inte ett dugg. Så länge de är rörliga och inte har så stor mage att den är ivägen så skiter jag helt i att de inte är i topptrim.

@Hero , en av de jag dejtar har 10-15 kg övervikt men är otroligt vältränad. Han har en vilopuls på 40 (!) och tränar för att slå sitt gamla rekord på en halvmara. Springer 3 dagar/vecka och styrketränar nog lika ofta. Så att man måste vara smal för att vara vältränad stämmer verkligen inte.
 
Jag måste ju hålla med om att män generellt sett är väldigt fixerade vid vikt. Nu har jag råkat ha bra framgång på Tinder hela tiden, men sedan jag gick ner de sista 10 kilona så är folk på krogen plötsligt väldigt intresserade. Det är lite kasst tycker jag. Jag är ju fortfarande jag. Och när jag tittar på vilka jag dejtar så har alla utom en lite extra hull. Så ser helt enkelt majoriteten av 40+män ut. Och jag bryr mig inte ett dugg. Så länge de är rörliga och inte har så stor mage att den är ivägen så skiter jag helt i att de inte är i topptrim.

@Hero , en av de jag dejtar har 10-15 kg övervikt men är otroligt vältränad. Han har en vilopuls på 40 (!) och tränar för att slå sitt gamla rekord på en halvmara. Springer 3 dagar/vecka och styrketränar nog lika ofta. Så att man måste vara smal för att vara vältränad stämmer verkligen inte.

Jag är inte förvånad. Det avspeglar även mina iakttagelser. Smala tjejer är mkt mer hett eftertraktade. På det sättet har kvinnor en enorm fördel gentemot män.
Det finns inget fysiskt som män kan göra som gör lika stor påverkan till attraktionen för det motsatta könet. Visst vi kan bulka upp oss på gym . Men det inte i närheten av samma effekt som för en kvinna som går från mullig till smal tex.

Vad gäller att vara överviktig och vältränad så vet jag det. Därför att övervikt handlar mkt mer om kosten än om fysiska aktiviteten.
Men det är verkligen inte en fördel med övervikt om man ska springa ett mara...
 
OK, jag har inga problem med att vidga mina vyer...
Men däremot tror jag inte alla håller med dig.
Det enda jag jag säga om dina inlägg är: lär
känna kvinnor. Prata, umgås och var intresserade av dem. Då kommer du att lära dig mycket om vestibulit, svampinfektioner, hur vanligt (tyvärr) det är med våldtäkt och sexuellt laddade hot och hur enormt jobbigt det kan vara att ha dylika erfarenheter.
 
Jag är inte förvånad. Det avspeglar även mina iakttagelser. Smala tjejer är mkt mer hett eftertraktade. På det sättet har kvinnor en enorm fördel gentemot män.
Det finns inget fysiskt som män kan göra som gör lika stor påverkan till attraktionen för det motsatta könet. Visst vi kan bulka upp oss på gym . Men det inte i närheten av samma effekt som för en kvinna som går från mullig till smal tex.
.

Alltså - hur kan du tro att detta skulle vara en fördel? :crazy: Det är väl snarare tvärtom? Som kvinna får du ingen man om du inte är smal men som man har du rätten att se ut lite hur du vill.

Sen förstår jag inte överhuvudtaget hela den här debatten om att det skulle vara lättare för kvinnor att hitta kärlekspartners än män. I ett heterosexuellt förhållande finns det rimligtvis en kvinna och en man, alltså matematiken går inte ihop för mig. Var finns alla dessa överblivna män som inte kan hitta ett förhållande? Eller menar du att det i Sverige finns fler homosexuella kvinnor än det finns män?

Det är väl allmänt vedertaget dessutom att män har högre kravprofiler än kvinnor, helst ska hon ju vara både smalare, snyggare, kortare och yngre än de själva. Inte heller får hon ha några barn.

Jag får helt enkelt inte ihop logiken.
 
Det enda jag jag säga om dina inlägg är: lär
känna kvinnor. Prata, umgås och var intresserade av dem. Då kommer du att lära dig mycket om vestibulit, svampinfektioner, hur vanligt (tyvärr) det är med våldtäkt och sexuellt laddade hot och hur enormt jobbigt det kan vara att ha dylika erfarenheter.

Absolut, för kvinnor älskar ju att prata om dom ämnena tillsammans med män ? Jag vet förövrigt att alla dom ämnena förekommer för kvinnor. Särskilt de två sistnämnda är ju oerhört tråkigt och jag fattar varför kvinnor är mer selektiva och försiktiga därav.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
12 521
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
28 920
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
15 976
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
19
· Visningar
1 223
Senast: durachiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Flyga långt
  • The Eras tour Stockholm

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp