Är det lättare för kvinnor än för män att hitta kärlekspartners? (Utbruten från Dejtingtråden del 20)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, du diskuterar ju @Gnist s situation och söker förklaringar till att hon (i likhet med många andra medelålders kvinnor hävdar min empiriska undersökning) har svårt att hitta en partner för mer än sex.

Förklaringen ( @Hero ) är faktiskt så enkel att det räcker fint med att vara just medelålders kvinna för att "ratas" på den seriösa dejtingmarknaden, helt oavsett hur man ser ut, helt oavsett hurdan man är som person, helt oavsett vilka kvaliteter man har. Sen att män har svårt att tro på det, speciellt om man ser bra ut är faktiskt deras problem.

Stöter på det där lite nu och då irl, så sent som i fredags "Du som ser så bra ut, jag fattar inte att du är singel". Och jag känner mest bara att, visst jag ser bra ut, men det hjälper liksom inte när man är i min ålder. Såvida man inte vill ragga på avsevärt äldre män och sorry, men män i mina föräldrars ålder är så ointressanta som män kan bli.
 
Pseudovetenskapliga undersökningar och kvällstidningars egna "undersökningar" är inte vetenskapliga och inte utförda enligt de kriterier som utgör grunden för en faktabaserad slutsats. Det är i princip alltid dessa du länkar till och här på Buke finns det en hel uppsjö (de allra flesta faktiskt) kvinnor som vet hur man är källkritisk och vad faktbaserad innebär. Därför tycker du det det känns som att stångas mot en vägg, för att vi inte bara sväljer det du säljer. Kom med bättre vetenskap så finns det något att diskutera.
Fast det "alla" andra kommer med förutom @honung är ju sina egna påståenden. Dessa undersökningar har större legitimitet än några påståenden från en bukefalist's bekantskapskrets.
 
Förklaringen ( @Hero ) är faktiskt så enkel att det räcker fint med att vara just medelålders kvinna för att "ratas" på den seriösa dejtingmarknaden, helt oavsett hur man ser ut, helt oavsett hurdan man är som person, helt oavsett vilka kvaliteter man har. Sen att män har svårt att tro på det, speciellt om man ser bra ut är faktiskt deras problem.

Stöter på det där lite nu och då irl, så sent som i fredags "Du som ser så bra ut, jag fattar inte att du är singel". Och jag känner mest bara att, visst jag ser bra ut, men det hjälper liksom inte när man är i min ålder. Såvida man inte vill ragga på avsevärt äldre män och sorry, men män i mina föräldrars ålder är så ointressanta som män kan bli.
Det är din bild.
Men inte min. Så fort barn kommer med i ekvationen blir det en annan bild och kvinnor i medelåldern har väldigt ofta barn. Såklart att det påverkar.
För det finns medelålderskvinnor som ser bättre ut än många unga tjejer så jag tror inte det bara har med åldern att göra.
 
Fast vänta nu, gör inte en annie lööf av detta, för det här är viktigt och får inte viftas bort med ett stopp, man måste kunna vidimera sina påståenden och vetenskapen ger Hero rätt i hur urvalet av partner går till, hur det ligger i vår natur att välja vad som ger oss bäst chanser att utvecklas som art. Det är inte rocket science att förstå. Även om det nu finns många moderna män och kvinnor som gör sina val baserat på (vad de/vi tror) andra moderna grunder så finns det ett biologisk anledning till våra urval. Längd är bara en liten del i detta, men dock en viktig egenskap.

Men jag håller med om att diskussionen blev lite tradig att läsa.

Läsvärt här!
https://academic.oup.com/beheco/article/26/2/301/257273
Det är mest för att det tragglats till förbannelse redan i tvåsiffrigt antal trådar och det är alltid @Hero som initierar det.
 
Fast det "alla" andra kommer med förutom @honung är ju sina egna påståenden. Dessa undersökningar har större legitimitet än några påståenden från en bukefalist's bekantskapskrets.
Skillnaden är att resten bara diskuterar saker utifrån egna erfarenheter, du påstår att saker är absolut sanning och vägrar ta in någonting som motsäger det trots avsaknad vetenskaplig grund för det. Det är skillnaden.
 
Skillnaden är att resten bara diskuterar saker utifrån egna erfarenheter, du påstår att saker är absolut sanning och vägrar ta in någonting som motsäger det trots avsaknad vetenskaplig grund för det. Det är skillnaden.

Jag ska inte svara. För även jag blir trött på tragglandet. Se @honung svar i frågan istället.
 
En sak som dock är lite intressant i sammanhanget är varför andras anekdoter anses vara mer värdefulla än heros. Jag kan mycket väl tro att det @Gnist säger stämmer angående att det är svårare för medelålders kvinnor men då öppnar man ju upp för att det kan skilja sig och varför skulle det då bara vara åt det hållet i just den åldersgruppen? Är det verkligen så otroligt att tänka sig att @Hero har lite mer rätt runt sin åldersgrupp och sitt köns situation i den åldersgruppen? Det är ju inte direkt så att gnist presenterar mer bevis än hero men ändå så accepteras det at face value.

Nu tycker jag visserligen att hero snurrar runt på like diverse sidospår av varierande relevans som längd och alfa och gud vet vad men nog katten kan jag samtidigt hålla med om att det i åldersspannet låt oss säga kanske 18-35 så är det väldigt skillnad i uppmärksamheten och "intresset" som könen får. Hur det är över det sedan har jag ingen aning om men bara en sådan sak som att på tinder efter att jag installerat och gjort min profil så tar det mig kanske 5min så har jag 99+ likes. En kille som jag har varit i förhållande med och som är attraktiv, trevlig och intelligent kommer inte över 10 likes på en timme. Då är det ganska självklart att jag även har bättre förutsättningar för att få matches och hitta någon intressant sedan med tanke på att jag kommer matcha med i princip allt jag vill medans han kommer få svepa ett tag innan han ens kommer till en person som svept höger på honom
 
Är det verkligen så otroligt att tänka sig att @Hero har lite mer rätt runt sin åldersgrupp och sitt köns situation i den åldersgruppen? Det är ju inte direkt så att gnist presenterar mer bevis än hero men ändå så accepteras det at face value.

Det har med två saker att göra. Dels för att jag är man och tillhör en minoritet på buke. Sen att jag gillar att generalisera om kvinnor och då slår det blixtar i mångas ögon. Även fast jag är tydlig med att skriva "inte alla" .
 
En sak som dock är lite intressant i sammanhanget är varför andras anekdoter anses vara mer värdefulla än heros.

Vem har skrivit en kort lite humoristiskt story om en smått märklig händelse, för att få fram en poäng? Har inte sett en enda anekdot i tråden so far.

De flesta inser nog att en yngre man mest troligt har noll koll på hur marknaden, för något mer seriöst är för medelålders kvinnor. Såvida hans umgängeskrets inte består av mestadels medelålders singelkvinnor då, som fritt diskuterar detta med honom..
Av någon anledning så tvivlar jag mer än bara en smula, på att hans umgänge består av mestadels medelålders singelkvinnor som diskuterar sina svårigheter på den seriösa dejtingmarknaden med honom.

Att det jag skriver accepteras, är av den enkla anledningen att det är MÅNGA som delar den erfarenheten, så att @Hero försöker få det till att det inte alls är så, köper inte så många..
 
Vem har skrivit en kort lite humoristiskt story om en smått märklig händelse, för att få fram en poäng? Har inte sett en enda anekdot i tråden so far.

De flesta inser nog att en yngre man mest troligt har noll koll på hur marknaden, för något mer seriöst är för medelålders kvinnor. Såvida hans umgängeskrets inte består av mestadels medelålders singelkvinnor då, som fritt diskuterar detta med honom..
Av någon anledning så tvivlar jag mer än bara en smula, på att hans umgänge består av mestadels medelålders singelkvinnor som diskuterar sina svårigheter på den seriösa dejtingmarknaden med honom.

Att det jag skriver accepteras, är av den enkla anledningen att det är MÅNGA som delar den erfarenheten, så att @Hero försöker få det till att det inte alls är så, köper inte så många..

Han har såklart ingen insyn i i din marknad och situation men varför kan andra anse att man vet så mycket bättre än honom om hans situation? Det är garanterat många män framförallt lite yngre som delar erfarenheterna som han har när det gäller "balansen". Det går väldigt mycket i linje med vad jag har hört andra killar prata om.

Sen allt om att man måste vara lång eller liknande är väldigt mycket överdrivet men just att det skiljer sig väldigt mycket på hur mycket man måste arbeta och vad man får för respons är inte direkt kontroversiellt i mitt tycke. (för yngre åldersgrupper).
 
Det har med två saker att göra. Dels för att jag är man och tillhör en minoritet på buke. Sen att jag gillar att generalisera om kvinnor och då slår det blixtar i mångas ögon. Även fast jag är tydlig med att skriva "inte alla" .
Fast du tänker ofta ganska konstigt runt generaliseringarna och t.ex. vad nu kvinnor påstås föredra. Att man t.ex. föredrar längre betyder inte att man inte accepterar kortare eller att det är helt dödfött som kortare. Det är just att föredra och även för det så är det inte sådär jätteöverväldigande. Du lägger så väldigt mycket fokus på olika faktorer som "föredras" som du tycker har mot dig när det för det mesta är olika varianter av bara något påverkande.

En lång idiot får inte ligga bara för att han är lång och en väldigt charmig kort kille kommer kunna nå väldigt stora framgångar ändå. Sen kanske en lång charmig kille hade haft ännu mer framgång men just dessa diverse detaljer har väl säkert viss relevans på befolkningsnivå men mycket mindre roll på varje individs nivå.
 
Fast du tänker ofta ganska konstigt runt generaliseringarna och t.ex. vad nu kvinnor påstås föredra. Att man t.ex. föredrar längre betyder inte att man inte accepterar kortare eller att det är helt dödfött som kortare. Det är just att föredra och även för det så är det inte sådär jätteöverväldigande. Du lägger så väldigt mycket fokus på olika faktorer som "föredras" som du tycker har mot dig när det för det mesta är olika varianter av bara något påverkande.

En lång idiot får inte ligga bara för att han är lång och en väldigt charmig kort kille kommer kunna nå väldigt stora framgångar ändå. Sen kanske en lång charmig kille hade haft ännu mer framgång men just dessa diverse detaljer har väl säkert viss relevans på befolkningsnivå men mycket mindre roll på varje individs nivå.

Vad sa vi om längddiskussionen , @LenaH som bestämmer ? :)
Men bara för att ge ett svar på tal. Jag har aldrig sagt att det är så svart på vitt. För många är det en dealbreaker. Men får många är det en preferens. Bara att långa har fördel. Leave it at that :).
 
Det har med två saker att göra. Dels för att jag är man och tillhör en minoritet på buke. Sen att jag gillar att generalisera om kvinnor och då slår det blixtar i mångas ögon. Även fast jag är tydlig med att skriva "inte alla" .

Fast i den här tråden har du upprepade gånger skrivit kvinnor vill, kvinnor föredrar osv osv.
Jag gissar att det är just det som retar folk.
Även kvinnor är individer och föredrar olika saker.
 
Fast i den här tråden har du upprepade gånger skrivit kvinnor vill, kvinnor föredrar osv osv.
Jag gissar att det är just det som retar folk.
Även kvinnor är individer och föredrar olika saker.

Citera mig gärna om det är nåt jag har skrivit.
 
Vad sa vi om längddiskussionen , @LenaH som bestämmer ? :)
Men bara för att ge ett svar på tal. Jag har aldrig sagt att det är så svart på vitt. För många är det en dealbreaker. Men får många är det en preferens. Bara att långa har fördel. Leave it at that :).
Spelar ingen roll vilken faktor man pratar om som preferens poängen är samma att det varierar en del vad som föredras och man måste vara bra extrem på något sätt för att det ska vara dödsstöten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
12 450
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
28 665
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
15 634
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
19
· Visningar
1 217
Senast: durachiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp