Är det någon som har provat K-active Tape ?

Love_Ireland

Trådstartare
classic17m_blue_984.gif
De här färgglada tejpet , är det någon som har provat de ?

Jag testar det just nu då jag har ont i en av musklerna i benet !

där står om man läser om de att de e för muskler mm , men är det någon här inne som har de , eller testat detta tejpet !

tycker var varannan människa använder de om man ska kolla på FB för dom som håller igång med sport !
 
Sv: Är det någon som har provat K-active Tape ?

Jag har blivit tejpad med det flertalet gånger. Vad är det du vill veta?
 
Sv: Är det någon som har provat K-active Tape ?

Jag har blivit tejpad med det flertalet gånger. Vad är det du vill veta?

hur bra det är igentligen !Om det hjälper eller inte ( såg nu jag hade missat den frågan , lita övertrött nu )

Är inte rädd för att testa nytt
 
Sv: Är det någon som har provat K-active Tape ?

Jag har blivit tejpad fysansvariga inom idrotten och sjukgymnster och har tyckt att det varit skönt som en avlastning vid skador och smärta. Men jag tror nog att det behövs viss kompetens om muskler och skador av den som tejpar.

Vad är det som hänt med ditt ben?
 
Sv: Är det någon som har provat K-active Tape ?

Det är ju rätt roligt de går ju insom sporttejp :O .

Tror de e en rejäl öm muskel på utsidan av låret !

hade 2 veckors uppehåll från gymmet och tar de lungt , men om jag har lyft fel eller vridit fel de vet jag inte ( kör benpress och "utfall" som dom kallar de där jag är )

jag behöver vara på gym , dels mkt piggare kropp har man fått , dels är det för de tunga yrket(bilrecondare) jag har
 
Sv: Är det någon som har provat K-active Tape ?

Jag använder den mycket på jobbet. Det gäller ju att man applicerar den rätt, annars är det ganska verkningslöst.
 
Sv: Är det någon som har provat K-active Tape ?

Jag använde den tejpen mkt då jag hade dragit sönder ledband i vristen. Min sjukgymnast/kiropraktor tejpade mig och visade hur jag skulle tejpa mig.

Jag tycker den var bra till det jag skulle ha den till iaf.
 
Sv: Är det någon som har provat K-active Tape ?

tack försvaran , de verkar ha hjälpt mig nu med både låret och musklerna i axlen (hoppade ur och i igen när ja halka riktigt illa förra året, axlen spökar lite när det är nya vikter jag tar på gymmet men bara dom första gångerna )
 
Sv: Är det någon som har provat K-active Tape ?

Jag använder mig av tejpen, men jag är sjukgymnast samt vidareutbildad i användning av tejpen. Du bör gå till en sjukgymnast eller liknande som kan tejpa dig och ev. visa dig hur du ska göra, då det inte bara är att smäcka på tejpen hur som helst, utan en viss teknik och ett tänk krävs för att använda kinesiotape.

Lycka till! :)
 
Sv: Är det någon som har provat K-active Tape ?

Jag använder mig av tejpen, men jag är sjukgymnast samt vidareutbildad i användning av tejpen. Du bör gå till en sjukgymnast eller liknande som kan tejpa dig och ev. visa dig hur du ska göra, då det inte bara är att smäcka på tejpen hur som helst, utan en viss teknik och ett tänk krävs för att använda kinesiotape.

Lycka till! :)

Då vet jag vem jag ska jaga :D , du har ett litet pm om lite frågor hoppas du kan svara på den/dom :D

tackar
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 415
Senast: Trott
·
Hästmänniskan Tänkte kolla om någon annan har samma problem och hur ni löst det i så fall. Har problem med min svanskota och har haft mer eller mindre...
2
Svar
25
· Visningar
1 886
Senast: super
·
Hundhälsa Hej! Är det någon som har tips på skonsamma sätt att bygga muskler på en hund? Jag har en schäfertik på 2 år som behöver bygga muskler...
Svar
7
· Visningar
1 169
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp