Är man löjlig eller?

linafina

Trådstartare
Avslutade nyss ett samtal med min stymorsa. Dom har bjudit dit oss på midsommar i deras nya hus. Min syrra ska också komma dit och hon har en liten hund också så vi kan inte ha hundarna lösa tillsammans då den lilla HATAR andra hundar.

Vi skulle lösa det som så att Jason får vara ute och den lille inne. Det borde inte vara några problem så länge vädret är oki. Min styvmorsa gillar inte hundar och Jason får inte gå in i huset för hon är rädd för honom och hon tycker att han fäller för mycket.

Jag respekterar att hon är rädd för hundar och låter alltid Jason vara i ett annat rum när dom besöker oss vilket inte är alls ofta. Inget problem med det tycker jag. Men nu när vi blev ditbjudna så sa jag att jag inte kan lämna Jason så länge hemma och att om han följer med så får han vara med oss. Dom tycker liksom att vi kan stänga in honom i garaget eller i bilen om vädret blir dåligt :crazy:.

Jag skulle aldrig få för mig att stänga in Jason i ett skitigt garage där han aldrig varit förr och ännu mindre i en varm bil!!

Så klart blir det diskutioner och dom tycker vi är tramsiga och jobbiga. Men jag blir så himla förbannad när folk inte förstår. Hunden är där vi är alltid, han låses inte in eller blir lämnad ensam mer än nödvändigt.

Är jag löjlig eller? Skulle ni ta med er hund till ett helt nytt ställe och låta den ligga i garaget? Jag skulle i allafall aldrig göra det. Han får vara i trädgården med oss och om vädret blir skit vet jag inte vad vi ska göra? Jag lämnar honom inte hemma i så många timmar iheller.

Hur gör ni vid midsommar och andra tillfällen. Någon som har liknande problem. Jag är less på det och sitter snart hemma med Jason istället.

Sv: Är man löjlig eller?

Far faktiskt inte dit min hund inte är välkommen om jag inte kan ordna hundvakt då är jag hellre hemma.

Det tar alldeles för mkt energi att hålla undan hunden från att vara med så det blir ändå inget roligt vare sig för mig eller hund att vara bortbjuden så då får det vara. Så min lösning är:

1. hitta hundvakt
2. stanna hemma.

Javan

Jag är inte så mycket för hundvakt iheller så det blir nog till att stanna hemma.

Min hund är en del av min familj så bjuds familjen in räknar jag med att även Tassa är välkommen.
Är det däremot så att någon är hundrädd,allergisk eller liknande så tar jag givetvis hänsyn till det och ser till att hunden inte blir en olägenhet för dom.
Men att låsa in henne i ett garage......... Nä, det finns inte på kartan!

Jag respekterar också hundrädda, allergiska osv. men om jag inte kan ta med hunden pg.a det så kan jag inte iheller stanna lika länge. det är ju bara så det är. Att sen folk blir sura och tycker man är skitjobbig för att man är hundägare gör mig förbannad!

Jag håller med dig! det är lixom inte ofta nån ifrågasätter att man tar barnen med sig även om jag ofta kan tycka att dom är en större olägenhet än en hund.........
(ja, jag har barn själv!)

Det skulle aldrig falla mig in att göra det. Min hund är som mitt barn och man låser/stänger väl inte in ett barn i ett garage/en varm bil :confused: Skulle det komma folk till oss som är rädda för hundar då har jag honom kopplad tills vi äter då får han ligga ute på terassen eller uppe i rummet men sen när vi har ätit får han komma ner igen när jag kan passa honom. Dock är de inte så jätterädda för hundar. Men jag vet inte, det är krångligt det där. Men stänga in honom i ett garage eller i en varm bil, ALDRIG!!!!! Då åker jag inte dit i så fall.

Kan inte min hund följa med, och ha det relativt bekvämt och bra väl där, så stannar jag hemma med honom. Nu är han visserligen valp och kan inte vara själv så länge än, men om jag skulle räkna honom som vuxen nu då för att jämföra lite.. Om jag blir bortbjuden och hunden inte kan följa med, så kan jag åka iväg ett tag. Vara borta så många timmar som han är van vid/kan vara själv, och sen åka hem igen.

Jag kan acceptera att hunden inte får vara överallt hemma hos folk till exempel, då väljer jag bara att inte åka hem till just dom. För jag vill varken stänga undan eller lämna honom själv om jag inte måste. Har stängt undan honom några få ggr, men då har han alltid haft van hundkompis hos sig och är väl rastad så att han bara sover. Men inte i ett garage eller i en bil..

linafina skrev:
Skulle ni ta med er hund till ett helt nytt ställe och låta den ligga i garaget?
Visst, det har hänt. Fast de har ju bilen att ligga i förstås så de känner sig lite hemma. Ibland vill jag besöka människor som är allergiska eller hundrädda. Och mina vänner och min familj är så viktiga för mig att hundarna emellanåt kan få ha det lite trist ett par timmar. Det är inget som de mår dåligt av. Nån gång har jag fixat hundvakt när det handlat om lite längre övningar.

Reagerade lite på en sak du skrev.
Verkar vara självklart att din syster ska kunna ta med sin osociala, tillsammans med andra hundar, hund.
Varför kan inte hon lämna sin hemma?

nej,du är inte löjlig! :smirk: jag är precis likadan! :angel: tur som det är så är både min mamma och min sambos föräldrar hundvana,och har egna hundar,och vi bor i samma stad,så det brukar alltid lösa sig på något sätt! men jag skulle som sagt INTE stänga in han i bilen nån längre stund,visst vi har bur så han kan sitta med skuffen uppen men endå,nej,som sagt inga längre stunder! och i garaget är helt uterslutet! tänk om han skulle få tag på nått giftigt och stoppa i sig? :eek:

förra hunden sog pga förgifftnig så jag är lite nojig av mig:crazy:

sen så gillar jag inte att lämna bort min hund överhuvudtaget till någon,,speciellt inte om det är nått nytt ställe,och sen stänga in han,som förra helgen skulle vi hem till en kompis som bor aldeles vi stranden (hundförbjuden) men han fick gärna följa med och sen stänga in han i huset och sen ska vi gå ner och ligga och bada i flera timmar... nej,då fick han vara hemma med oss i stället!

och visst så lämnas han ju hemma själv i bland med,det tror jag han tycker är skönt,men inte blir det löängre stunder..

"fjantig" som man är...:smirk:

Kamomilla skrev:
Reagerade lite på en sak du skrev.
Verkar vara självklart att din syster ska kunna ta med sin osociala, tillsammans med andra hundar, hund.
Varför kan inte hon lämna sin hemma?

Helt rätt En annan sjuk grej som jag e trött på. Bara för att den hunden har bott i den familjen, är liten, inte hårar så ska den få komma när den vill och vara var den vill.

Men eftersom vi har en stor hårig schäfer så får vi lida.

Jag blir så ARG :devil:

Skönt att höra att så många känner som jag för sina små älsklingar!

toughcookie skrev:
Jag håller med dig! det är lixom inte ofta nån ifrågasätter att man tar barnen med sig även om jag ofta kan tycka att dom är en större olägenhet än en hund.........
(ja, jag har barn själv!)

Jag är sambo med linafina. Vår hund Jason är som mitt "barn". Jag gillar inte människobarn för de flesta barn är alltid så ohängda och de flesta föräldrar brukar aldrig hålla koll på dom men jag kan ändå acceptera att folk tar hit sina ungar då vill man ju givetvis ha samma "förmån" när man ska til andra. Och sedan kan jag säga att Jason är 1000 gånger lugnare än en unge (människa). Han är en mycket duktig och väluppfostrad vovve.

Håller dessutom full koll på Jason hela tiden när andra folk är i närheten.

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker att det är din familj som verkar löjliga inte du! Sen håller jag med om va resten har sagt. Stå på dig/er!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 721
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 267
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 414
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 551
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka