För att förklara läget ytterligare:
Jag är Fattig! Det är inte min häst, jag skulle eg. bara varit medryttare, men blev halvfodervärd. Tjejen jag delar honom med är också Fattig.
Alltså, måttsydd sadel går tyvärr bort. Jag hade gärna velat ha en, men det får bli senare.
Den andra tjejen vill träna och ev. tävla hoppning. Alltså går även bomlös sadel bort.
Tyvärr är det väl så att det kommer att bli väldigt svårt att hitta en sadel som passar honom och oss perfekt, men vi måste försöka göra det bästa av situationen.
Provred i en Wintec dressyr häromdagen. Den låg faktiskt väldigt bra, men hade förstås glidit fram när vi ridit färdigt, dock inte så mycket som en del andra har gjort. Vi har också testat en wintec cair allround, som dock gled fram den med.
Lite vad jag undrar är väl kanske: Hur petig ska man vara? Kan man välja en som inte passar så perfekt som man skulle önska, och reglera med anatomisk sadelgjord, förgjord etc. Han är ju lite tjock också

och jag tror mycket av "glidet" beror på att magen trycker fram sadelgjorden som i sin tur tar med sig sadeln.
Usch, jag är så trött på att spänd av förväntan sadla av för att upptäcka att pälsen är tufsig vid sidan av manken.

Stackars liten.