Bukefalos 28 år!

Arab Sm i sommar?

amaasg

Trådstartare
Hej!
Jag sitter nu och letar efter proppen på arab sm 2013 och kan inte hitta den någonstans?
Vart anmäler man sig, och vart står det vilka klasser man kan tävla i?

Jag har inte tävlat så mycket med min arab innan och skulle vilja anmäla mig till de lättare klasserna, och framför allt få lite kött på benen, har ingen aning om hur sm fungerar då jag inte varit så insatt i det.

Tacksam för svar, skulle hjälpa mig jättemkt! :)
 
Sv: Arab Sm i sommar?

Om du börjar med sportcupen så kommer du säkerligen tycka att det var så roligt att tävla så du vill göra det igen och igen... :D

Håller med föregående talare om att du inte "behöver" vänta tills sommarens Arab-evenemang. Nu för tiden kan man ju också starta pay and jump och pay and ride, då blir det ju genast lite "snällare" nästan-tävling så att säga. Kanske en lika bra mjukstart.

Lycka till!
 
Sv: Arab Sm i sommar?

Tack för svaret!
Jo jag har varit ute lite och tävlat dressyr med andra hästar också, men vore bara så roligt med hela grejen och kliar lite i fingrarna efter en arabtävling ;)

Men jag tänkte det, som det ser ut så måste man vara med i utställningsklasser om man ska tävla i dressyr (det jag satsar på)?

Hur fungerar det då? :)
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 794
Senast: Mia_R
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 242
Senast: Stergo
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 351
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 565
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp