Bukefalos 28 år!

jsjokvist

Trådstartare
Hej!

Det är så att om allt går som det ska så får jag hem ett arabsto på 3 år nästa vecka :love:

Så nu undrar jag om det finns någon där ute som är insatt ang arab sm? Ifall det är så att man kvalar in alltså att man måste ha gått/vunnit ett visst antal klasser innan man får vara med? HUR man går till väga för att vara med?
Ja... ALLT ni vet vill jag veta! Och skicka mig inte till någon hemsida för där har jag redan läst men får inga svar på de frågor jag har.

Sen kanske den viktigaste frågan, jag är 17 år och min ponny är 145. Alltså hinner jag bli över 18 innan något sånt här ev skulle vara aktuellt, och ponnyn min stannar ju högst troligt som just ponny. Är det så att det är andra regler i arab sm? För det har jag nämligen hört! Att man får tävla ponny där oavsett hur gammal man är.
(Jag är endast 159, och blev så kär i min fina tjej så det fick helt enkelt bli en ponny trots min ålder).

JÄTTE tacksam för svar!! :bow: Om någon nu orkade läsa :D Jennifer
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 737
Senast: Mia_R
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 280
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 460
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 912
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp