Arabgalopp

sussisus

Trådstartare
Är det någon här som vet vilka som var Sveriges bästa arabgaloppörer under 1985?
Rena forntiden, jag vet :smirk: - men jag har foton från Hästens Dag 1985 som hölls på Täby Galopp, och jag fotade två arabgaloppörer.
Och det borde väl ha varit så att det var de bästa som visade upp sig? :confused:

Jag la en tråd på Gnägg, men den finns inte kvar. :( Och eftersom detta trots allt rör sig om galopphästar, så passar detta forum kanske bättre? :confused:

Susanne
 
Tackar! :bow:

Jag lägger länken till "min" brune galoppör här:
brun galoppör år 1985
Kanske nån annan som känner igen?
Och kanske går det att lista ut vem hästen är om man kan se vilken färg & mönster jockeyns jacka har? :confused:

Susanne
 
Jag tror du glömde mellanslaget mellan :-tecknet och http...

Varken kortet på fuxen (Partero alltså) eller den bruna är i nån vidare bildkvalite tyvärr, men tänk på att jag var en bit bort + att kameran inte var alldeles jättebra (nån kamera med jätteobjektiv hade suttit bättre :D) :smirk:

Susanne
 
Re: Bäste Galoppör 1985

*harkel* "min" brune galoppör kan kanske även vara en xx-häst... (tänkte inte på det :o).
Vilket engelskt fullblod var bäst då? Homosassa?

Tanken slog mig just nu nämligen, jag stirrade mig blind på araberna jag fotade. :crazy:

Susanne
 
Re: Bäste Galoppör 1985

Hi hi, Gamle Partero, 27 år i år..
Vill bara meddela att han fortfarande mår super & ser jättefin ut.
Kompisar som äger han, var & hälsade på tidigare i somras. Tog lite bilder, ngn kanske är intresserad att se??
 
Fuxen är som sagt va Partero. Det finns en bild på honom som är bättre på min hemsida. Den bruna är en xx. Ryttaren bör vara Susanne Berneklint hästen tränades av Micha Kahn, men är inte 100 på det men det kan vara Abrahams. Homossasa är det nog inte. När tog du bilderna?
 
På Hästens Dag 1985.
Jag (mitt dumma nöt :mad:) skrev aldrig upp vilka jag fotade då. Däremot minns jag att Eleonor Jelm xx var där tillsammans med sin dåvarande fölis Royal Runner xx - och dom har jag inte foto på!
De två gick i en hage och representerade engelska fullblodsrasen - om jag inte minns helt fel :smirk:.
 
Fina bilder du har, Shady! :) (speciellt rosorna av ickehäst-fotona).

Och vet du vad - jag "känner" Double Acepot! :bump:
Han stod i mitt stall ett tag, då ägd av en av ridlärarna. Han kallades för Harry (:smirk:).
 
Vad kul hos oss på galoppen kallades han för pottan. Första och enda gången jag åkte av på galoppen var på honom, två ggr under samma ridtur. Kan ju tillägga att jag fick gå på krykor 2 veckor efter det.

Lever han eller vet du var han finns idag?

Tack för komentaren på mina bilder.
 
Och jag som tycker att Harry inte passar som hästnamn - så kommer du med Pottan... :smirk: :D
Tyvärr vet jag inte om Double Acepot lever idag, men han stod i stallet 1986(senvåren) till 1987(senhösten) - så det var också ett tag sen.
Har inga foton på honom så det var kul att se. :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 453
Senast: fejko
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
2 709
Senast: Nahar
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
2 948
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 085
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp