Arabhingst till mitt sto?

1, Jag försöker inte vara anonym på något sätt.
2, Jag har ALDRIG smutskastat din hingst, har inte haft nån anledning till det.
3, Jo, tror aldrig jag läst ett inlägg där du inte tipsar om din hingst.
4, Ett PM till dig är på väg.
 
förresten
5, Ett tack till er som hållt med mig via PM. Jag svarar er när jag har tid.
 
Vill inte gå in närmre på detta här..eftersom jag aldrig smutskatsar någon hingst! OK?!
Han passar inte mitt avelsmål ...punkt. OK?! Och då är jag inte så att jag rek. en hingst som jag själv inte ser som mitt första alternbativ OK? Oavsett vem det är till....det finns ju andra som rek. honom...jag rek. andra hingstar. OK?
 
Har svarat Ditt PM....
Ang. att jag skulle bara rek. min egen hingst så har Du nog inte läst alla mina inlägg då.....
Men jag kan ta MINA favoriter igen.....

Helpolska linjer:
* Glaz
* Chopin DK
* Jazz
* Wadim

Engelska linjer (med mycket Crabbet i:
* Gimmick
* Garizim

Helegyptiska linjer:

* Asra Nishal

Och detta är då hingstar som står i Sverige.....som jag personligen anser ha 1) ARABTYP och allt därtill....d.v.s. så korrekta de kan bli med ledning av att INGEN häst är perfekt! Den perfekta hästen är en utopi!
2) Trevliga hästar rent temperamentsmässigt
3) Gångarter
4) Bra avkommor med möjligheter

Notera....en viss hingst är inte ens nämnd nu.....
 
Säger det samma....ett tack till alla er som håller med mig....via email eller PM.....
 
Vill bara säga att Jazz är en stilig kille :love:. Är/ var pappa till min älskade valack ( som jag tyvärr fick ta bort för ett år sedan :cry: :cry:). Vi använde Jazz första året han betäckte ( 1991)& fick därmed hans första föl. Men det är inget vi ångrade. Har sett många trevliga Jazz- avkommor :banana:.
 
Oj,oj... Vilken diskussion det var här då :D
Tur att smaken är som baken, tänk vad tråkigt det skulle bli annars ;)

En arabhingst som jag gillar är Chock.
Han är inte så stor själv (strax över 150 cm ) Men han lämnar ofta ganska stort.
Han har mycket bra psyke, vilket han nedärver och bra ridbarhet.

En annan hingst som är VÄLDIGT trevlig är Gapro.
Han är väl inte det mest "arabtypiska", vilket inte borde spela någon roll för dig eftersom du får en korsningshäst.
Gapro är "ganska" stor 154 cm. Han är mycket trevlig att ha att göra med och passar bla utmärkt till distans och hoppning.

Jag trodde aldrig den dagen skulle komma då jag satt och gjorde reklam för Gapro ;)
Han har tidigare inte varit en hingst i min smak.
Men så har jag råkat lära känna honom och helt ändrat uppfattning. En mycket trevlig häst.

// Anna
 
Tänk så rätt du har, precis detta har jag också hört av många personer jag lärt känna inom arabfolket!
Till ämnet: Elcatero är ju en 40-poängare har jag för mig!! *tummen upp* Honom ska jag nog också välja den dagen det är dax :p
Lycka till till dig som ska betäcka, hör gärna av dig sen och berätta vem det blev :love:
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 027
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 266
Senast: cirkus
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 220
Senast: Unafraid
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 443
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp