Arabhingstar -snabba svar, tack-

C

Cronis

Finns det nån form av avels-katalog för araber?
Det finns ju för hbl-avel, tänkte om det finns för araber.

Vart finns det?
 
Sv: Arabhingstar -snabba svar, tack-

Jag hittade detta på sahf.se:
"Stuterikatalog arabiska fullblod
I stuterikatalogen presenteras samtliga stuterier som finns registrerade i SAHF's stuteriförteckning.
I katalogen kan du se uppgifter om innehavare, adress samt de hästar som finns på stuteriet. Eftersom katalogen trycks ur databasen direkt efter beställning innehåller den alltid dagsaktuell information!

Beställ ett nytt exemplar genom att sätta in 100 kr på ARABs postgiro 498 26 55-5 eller bankgiro 5651-7139.

Priset inkluderar moms och porto.

Glöm inte ange avsändare!"

I senaste SAM fick man tydligen med en hingstkatalog också.
 
Sv: Arabhingstar -snabba svar, tack-

Cronis skrev:
Finns det nån form av avels-katalog för araber?
Det finns ju för hbl-avel, tänkte om det finns för araber.

Vart finns det?

ARAB brukade komma ut med en årlig hingstförteckning (inga bilder) tidigare, men p.g.a. div. omstruktueringar så görs detta tyvärr ej längre.
Där fanns alla hingstar listade som hade löst bet.licens för året innan.

I förra veckan kom SAHF's hingstkatalog för 2005 ut. Tyvärr är långt ifrån alla verksamma hingstar med i denna.... :confused: varför vet jag inte.
Du kan säkerligen köpa denna "löst" om Du inte redan är medlem i SAHF, för då hade Du fått den?!

Kontakta SAHF på kansli@sahf.se


Ang. stuterikatalogen som nämndes ovan, så har den också tidigar eutgivits av ARAB, men p.g.a. samma omstruktueringar har så inte skett i år. Och ärligt talat tror jag inte man har som ambition att fortsätta med den heller. :mad: :crazy: Det verkade i alla fall inte som så när jag påtalade dess uteblivande.... :crazy: :confused:

MEN på SAHF's websida www.sahf.se finns en stuterilista och de flesta stuterierna har hemsidor länkade därifrån, så där kan Du alltid surfa runt och kika.

Sedan finns en privat hemsida, men den får jag tyvärr inte skriva här för då raderas mitt meddelande, men PM:a mig gärna skall Du få denna länk till en sida med arabhingstar i Sverige.

mvh
Carina på Cesam Arabians
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
616
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag har nån grav form av IBS eller möjligen IBD (inflammationsvariant), och är under utredning. Det innebär 5-8 vattniga diarréer om...
2
Svar
24
· Visningar
1 293
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
954
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 886

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp