Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Arabhingstar

P

Plugghästen

Är det någon som vet varför de flesta fuxhingstar har vita tecken? Finns det ingen som är 'bara fux' med marginellt vitt??? Tycker inte om vita mular, långa strumpor och fläckar här o där!

Tomas

B

Bia

Tycker inte att 'de flesta' har så mkt vita tecken, egentligen väldigt få!!! Det finns t.o.m bruna- /skm- hingstar med mkt vitt.. bläs, strumpor etc, fast på skm så syns det ju inte! Det är ju en smaksak förstås, många vill ha tecken.. andra inte, bara att försöka leta sig fram till sin idealfärg.. MEN, det kan finnas nån med mkt vitt långt bak i stamtavlan o så 'poppar det upp' på avkomman till föräldrar utan tecken :eek:!!

Mvh /Bia

Det finns...Kormant tex en fin fux hingst e: Kaiser.
Han har visserligen en smal bläs men inga strumpor, en vit kota tror jag. Han är snygg.
Men du har rätt, det är vanligt med stora vita tecken på araber.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6479 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Kropp&Själ Som de flesta här vet så har jag haft ett gäng hjärnskakningar + utbrändhet, så min hjärna samarbetar inte alltid med mig. Just nu...
Svar
12
· Visningar
413
Utrustning Vilka är era bästa tips på stigläder som inte töjer sig? Jag har ett par i läder och det verkar som lädret töjt sig, det ena är...
2
Svar
20
· Visningar
849
Kropp&Själ Lång historia kort så har jag sen i vintras haft problem med att jag vaknar vissa mornar med extremt svullna ögonlock. Svullnaden håller...
Svar
16
· Visningar
518
Hundavel&Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
2 069

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Postlådan kryper allt närmare!
  • Vad gör vi del CXXXI
  • Vinterföräldrar 21/22

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vad är godkänd utbildning