Bukefalos 28 år!

Arabian Ellipse Dressage sadel

N

ninahaak

Er det noen som har/har hatt/har provat en sånn sadel? Og vil berette litt om den?
Jeg har ingen arab, men en kraftig new forest som minner ganske mye om en fjording. Mankehøyde 146 cm. Stübben 32 tum er aldeles for smal. Hun har litt svankrygg, så bossorna må ikke være for store baktil.
Skal muligens prove en Arabian Ellipse nemlig. Den er 17" med XW bom.
Den skal være pent begagnad, så jeg undrer også litt på dens andrahandsvärde? Har funnet ut at den kster DKK 11950 ny i Danmark (www.mustang.dk) og USD 1695 i USA (www.arabiansaddle.com). Vet ikke hvor gammel denne sadelen er, kmen de skal ha NOK 6500 for den. Er det verdt å prute på det eller er prisen OK?
Håper noen forstår min norsk-svenkse språkvariant og vil svare!
 
6500 er ikke mye for en pent begagnad Arabian sadel :) Bruker du å være på Ellen Ofstads norske forum? jeg tror det er et par stykker der som tenker på å selge sine Arabian saler.
 
Pruta kan man alltid göra :D
Jag har en arabian showring och det är en jättefin sadel som är byggd av ett litet sadelmakeri i England, walsall. De heter Lovatt & ricket.
Lädret är jättefint och sadeln är välgjord. Jag gav 12500 för en ny men jag har hört att priset är högre nu.
Är sadeln fin och inte alltför gammal så är väl priset bra annars.
 

Liknande trådar

Utrustning Jeg har nettopp fått min første wow-sadel i posten. Siden jeg har en hest med kort rygg har jeg kjøpt et par paneler i størrelse 0...
Svar
1
· Visningar
1 143
Senast: VivianK
·
K
Hästvård Var ute på skrittetur igår. Hesten var pigg och glad, men gikk en smule ujevnt. Veldig vanskelig å kjenne de små ujevnhetene som var...
Svar
1
· Visningar
882
Senast: Novali01
·
W
Utrustning Hallo! Jeg lurer på om det er noen som kjenner til merket Pessoa Paris? Det skal være en hoppsadel. Var inne på Pessoa sine...
Svar
4
· Visningar
3 963
Senast: poloplayer
·
I
Distans Hei! Jeg har nå vært på utkikk etter distanse-hest en stund, og har funnet en helskjønn angloaraber på 7 år. På fredag blir han...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Stopek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp