Bukefalos 28 år!

Trissa

Trådstartare
Jag skulle vilja lära mig lite arabiska: enkla fraser, räkneord och sådär. Laddade ner Mondly, som föralldel verkar okej, men det verkar som om man bara får en vecka gratis och att man sedan får betala över 700 kr/år? Och det är jag inte så sugen på.... Jag har en kollega som talar arabiska, som jag tänkte öva med, men jag skulle vilja lära mig några enkla fraser först, så att jag kan överraska henne. :) Så, tips på bra appar, eller andra onlinevarianter? Det går ju förstås bra med arabiska - engelska också, behöver inte vara svenska.
 
Jag skulle vilja lära mig lite arabiska: enkla fraser, räkneord och sådär. Laddade ner Mondly, som föralldel verkar okej, men det verkar som om man bara får en vecka gratis och att man sedan får betala över 700 kr/år? Och det är jag inte så sugen på.... Jag har en kollega som talar arabiska, som jag tänkte öva med, men jag skulle vilja lära mig några enkla fraser först, så att jag kan överraska henne. :) Så, tips på bra appar, eller andra onlinevarianter? Det går ju förstås bra med arabiska - engelska också, behöver inte vara svenska.
Finns arabiska på Duolingo? Det har iaf varit gratis förut.
 
Kör på Duolingo, den appen är helt okej. Skulle dock kombinera med nån form av nybörjarkursbok kanske för att få lite mer grepp. Duolingo är _sådär_ tycker jag.
 
Jag skulle vilja lära mig lite arabiska: enkla fraser, räkneord och sådär. Laddade ner Mondly, som föralldel verkar okej, men det verkar som om man bara får en vecka gratis och att man sedan får betala över 700 kr/år? Och det är jag inte så sugen på.... Jag har en kollega som talar arabiska, som jag tänkte öva med, men jag skulle vilja lära mig några enkla fraser först, så att jag kan överraska henne. :) Så, tips på bra appar, eller andra onlinevarianter? Det går ju förstås bra med arabiska - engelska också, behöver inte vara svenska.
Annars tänker jag spontant på en kurs på Vuxenskolan, eller liknande :) ?
 
Annars tänker jag spontant på en kurs på Vuxenskolan, eller liknande :) ?

Alternativt språkutbyte av ngt slag? Finns ju många som talar arabiska och vill lära sig svenska. Kolla ngn facebook-grupp eller liknande. Jag är inte med i ngn för just arabiska språket, men det lär ju finnas!
 
Läste arabiska på kvällskurs via någon vuxenskola eller ABF eller liknande. Som krav var det nog 7-8 medverkande så jag skramlade ihop så många på jobbet och så betalade vi nog en liten peng till skolan. Vi läste då 2 timmar i veckan i 8 veckor tror jag och jag har aldrig skrattat så mycket på lektioner som jag gjorde där. Läraren var från Irak och var både duktig och rolig. O tyckte vi var heltokiga.
 
Jag hade gärna lärt mig i studiecirkel, men prioriterar just nu annat på kvällstid. Och så har jag ju min kollega att träna på. :) Nu ska jag prova duolingo, tack för tipset!
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har länge(!) velat lära mig några olika språk. I dagsläget kan jag bara svenska och engelska ordentligt. Nu finns det ju till synes...
Svar
5
· Visningar
504
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 898
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 099
Senast: cassiopeja
·
Fritid Min nioåring tycker det är kul att pyssla med Launchpad (https://www.commonsensemedia.org/app-reviews/novation-launchpad ), har önskat...
Svar
1
· Visningar
555
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp