Arbeta i stall

I

ior_asna

I bland blir man så förbaskat trött på arbetsgivare.

Har nu jobbat i fyra olika stall sedan jag slutade gymnasiet.
Först på en ridskola i 8 månader där lönen aldrig var i tid, minst 4-5 dar försenad. Påpekade detta ett flertal gånger men inget hände.
Sedan i ett travstall, fick inga anställningspapper, pengar i handen som alltid var mindre än det jag skulle ha med förklaringen du får mera sen för jag har inte mera nu. Slutade efter 3 månader.
Efter det började jag på ett stuteri som lovade guld & grönaskogar. Blev stallchef där, allt frid och fröjd tills det gått 3 månader och anställnings beviset skulle ändras pga nya sysslor. Det kom aldrig något nytt trots att man på minnde om det varje dag. Det blev mer och mer övertid, lönen kom sent och inget extra för övertiden utan bara grundlönen. Slutade efter 6 månader.
Sista stallet skall jag sluta i nästa vecka efter 3 arbetade veckor då inget på anställningsbeviset stämmer med det vi kom överens om.
Måste man jobba dygnet runt för inga pengar bara för att man vill arbeta med hästar?
:devil:
Förjävligt!!!!!!!!!!
 
Bra att du inte accepterar usla villkor!!! Tyvärr är det allt för många hästtjejer som gör det.

Har själv jobbat i stall (innan jag började plugga, dvs mellan 94 o 97), både på ridskola och i avels/utbildningsstall, och har haft tur; två av tre jobb har varit jättebra. Det som inte var bra (dålig lön, usla tider o ffa ovänligt bemötande) slutade jag på efter 2 mån.

Dessutom har jag, under den tid jag pluggade, jobbat på två andra, mkt trevliga, ridskolor som timanställd instruktör, men det är ju inte riktigt samma sak. Skulle gärna gå ner på deltid i mitt vanliga jobb (lärare) o jobba som instruktör en kväll i veckan eller något sådant.

Hoppas du hittar ett bra jobb!!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 655
Senast: BernT
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 671
Senast: Lhas
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 352
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 384
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp