Arbeta på island

Elowira

Trådstartare
Hejsan!
Det är så att jag skulle vilja börja arbeta med hästar på island. Jag undrar mest om någon har några tips och tricks?
Jag har redan boende ordnat.
 
Sv: Arbeta på island

Hejsan!
Det är så att jag skulle vilja börja arbeta med hästar på island. Jag undrar mest om någon har några tips och tricks?
Jag har redan boende ordnat.

Det enda tipset är att googla på stall, sedan maila och fråga om jobb.. jag har frågat om jobb 2 gånger förra året på två stall och fick positivt svar 4 gånger. Sen beror det ju på ens erfarenhet.. jag har jobbat under 1, 5 år på Irland med turridning ex så det kunde jag få lätt på island med. De flesta erbjuder dock boende och fickpeng, kanske att det går att förhandla om du redan har bostad. Lycka till!
 
Sv: Arbeta på island

Håller med föregående talare, googla på gårdar och maila. Jag mailade 10 gårdar och fick 3 positiva svar, utan att ha jobbat någonting förr. Har ju gått islandshästgymnasium dock så det hjälper väl till lite. Men det känns väldigt enkelt att få jobb, om man nöjer sig med mat, boende och fickpengar i lön :)
 
Sv: Arbeta på island

Vet en som jobbade där ett tag. Hon vantrivdes och flytta tillbaka till Sverige för de hanterade och skötte hästarna så dåligt och inte alls på ett okej sätt...
 
Sv: Arbeta på island

Jag vet en väldigt bra gård som söker beridare. Har själv jobbat hos dem. PMa för mer info!

När jag hittade dem så hörde jag av mig till olika gårdar och bad dem om tips ifall de själva inte hade behov. Fick napp ganska snabbt.
 

Liknande trådar

Fritid Vi planerar att dra med familjen (två föräldrar med två vuxna barn) till Island, denna gången med båt. Vi funderar nu på att åka under...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Stinaelin
·
Kultur Hej! Jag ska åka till island men har en liten fundering. Är det mest värt att bo i reykjavik eller vid Keflavik nära flygplatsen? Vi...
Svar
12
· Visningar
761
Senast: Jeffery
·
Hästvård Hejsan alla Buke Har varit på återbesök idag med min häst där det har konstaterat att han har trasiga fibrer på gaffelbandet!! Nån som...
Svar
2
· Visningar
397
Senast: Idaw83
·
Ridning Hejsan! Jag ska hyra ponny från Skällsta ryttarcenter och undrar om ni har några tips på övningar jag kan göra eller saker jag kan...
Svar
3
· Visningar
1 041
Senast: EquusCaty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp