Bukefalos 28 år!

Arbeta utomlands (och lite ålderkris)

Starta

Trådstartare
Har jordens största ålderkris, 25 årsdagen kommer med stora steg och jag känner att jag inte gjort som jag skulle vilja. Jag skulle så gärna vilja jobba i ett soligt medelhavsland innan jag slå rot :banghead: Är mitt i en utbildning så antar att det skulle passa ganska bra med ett studieuppehåll!

Jag vill höra historier om både era eventuella ålderskriser och utomlandsjobb?
Hur var det? Vart var ni? Hur gamla var ni? Hur gick ni till väga för att få jobbet med mera?


Haha värm en gammal kvinnas hjärta och svara nu :D
 
Sv: Arbeta utomlands (och lite ålderkris)

Jag fyller 25 på måndag och har inte tillstymmelse till åkderskris :D Men det beror nog på att jag faktiskt har rest och jobbat utomlands och gjort det jag velat göra.

Men varför skulle det vara försent att jobba utomlands bara för att man fyllt 25? Det var det dummaste jag hört.
 
Sv: Arbeta utomlands (och lite ålderkris)

Jag skaffade mig ett jobb utomlands när jag var 43 år. Fast å andra sidan var det liksom rätt permanent och inget utomlandsår bara.
 
Sv: Arbeta utomlands (och lite ålderkris)

Hehe skönt för dig ;) Kanske formulerade mig lite fel, menade inte att det var försent efter 25 men när jag är klar med mina utbildning så är det troligtvis bäst för min karriär att skaffa ett jobb inom den branschen medans jag är aktuell så att säga :p
 
Sv: Arbeta utomlands (och lite ålderkris)

Varför inte åka till Australien? Förvisso inte alls medelhavet men ändå :D

Jag vet att många tänker att det bara är 18-20-åringar som åker dit och jobbar med en massa olika ströjobb och super ner sig däremellan men det finns ju mer seriösa jobb också om man är intresserad av sånt. Vilken typ av jobb hade du tänkt dig? :)
 
Sv: Arbeta utomlands (och lite ålderkris)

Jag är 26 och är i Australien just nu!!! :D Men jag gör en utbytestermin här, så jag studerar och sen ska jag resa lite innan jag kommer hem. Det fina i kråksången är att denna terminen räknas likvärdig med den jag skulle gjort hemma, så jag förlorar ingen studietid utan fortsätter som vanligt på min utbildning sen när jag kommer hem! Ålderskris vet jag inte om jag skulle kalla det dock... Tog chansen att uppfylla en dröm när möjligheten gavs snarare :)
 
Sv: Arbeta utomlands (och lite ålderkris)

Jag är 26 och precis som du mitt uppe i studier och längtar utomlands..
Min "plan" är dock att plugga klart (bara ett år kvar), jobba och få erfarenhet inom yrket, sen ska jag "ut och åka"! :D
Skulle vara kul att få jobba med samma yrke utomlands och bredda kunskap och erfarenhet!
Jag ser inga hinder på att göra det nu när jag är 26 eller senare när jag är runt 30.. 30 är ju ingen ålder! :)
 
Sv: Arbeta utomlands (och lite ålderkris)

Ålderskris ?

I såna fall hade jag en 2010 (fyllde 36 år 2010...)

Sa upp mej från heltidsanställning på en bank.
Sålde huset, hade hästen till salu osv...

Åkte till USA kuskade runt (själv) i 7 veckor, skulle egentligen gjort det i 3 månader men åkte hem tidigare då jag va helt "slut" efter de veckorna som vart =)

Väl hemma landade jag hos pappa, köpte en till häst (fick inte sålt min som va till salu heller), skaffade jobb igen. Och nu är jag tillbaka i "ekorrhjulet" men betydligt gladare ändå ..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp