Arbetsgivare pressar mig för att jobba?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här är mitt första jobb som anställd (har tidigare jobbat som butikschef på egen familjeföretag). Jag tror cheferna i mer belevade ögon skulle anses som ganska okej. Det är nog bara jag som inte är van vid inkompetens! Har några i min omgivning påtala att min arbetsplats faktiskt är bra och att det är så här det fungerar i Sverige. Jag har bara inte vant mig än vid att man skall bara skita i småsaker och bara jobba med sitt och inte bry sig om annat. Men ja jag kommer nog avsluta tjänsten:/
Du menar alltså att du jobbat som chef med anställda, om så bara familjen, och inte har koll på grundläggande arbetsrätt (som gäller alla företag) om hur du ska göra med en arbetsplatsolycka?
 
Du har skrivit ganska mycket om din egen bakgrund, samt om din, enligt dig "dåliga", "inkompetenta" chef och hans bakgrund. Samt lite kring hur arbetet är. Om en kollega skulle läsa på det här öppna forumet, skulle de kunna identifiera dig och arbetsplatsen? Det är långt många fler som läser än som skriver på nätet, det tycker jag folk generellt borde ha i åtanke.

Jag instämmer med vad flera skriver: om du är så missnöjd som du låter med arbetet och ledarskapet, säg upp dig. Ärligt talat, i all kritik du har emot arbetsplatsen (oavsett om det är berättigat eller inte) som du framför på ett öppet forum så framställer du just nu inte dig själv i särskilt bra dager. Om du i chefsposition hade läst den här tråden, hade du velat ha TS som anställd?

Nej jag tror inte dem skulle identifiera min arbetsplats så oroa dig inte för det :)

Samt är det så otroligt ovanligt med folk som är missnöjda med ledningen? Finns ju undersökningar med statistik om hur många som är missnöjda med sin chef rent allmänt. Jag skrev här enbart för att skriva av mig och få guidande råd. Varför tar du åt dig av det jag skriver? Har du varit i chefposition och ej varit omtyckt kanske?

Om jag varit chef och läst detta hade jag bara blivit besviken på att jag inte lyckats skapa en bra relation med de anställda
 
Jag tycker det låter lite bortskämt.
Du vill inte jobba och tycker att chefen ska respektera det. När då denne upplyser dig om att ifall du inte jobbar på 6 månader så kan du komma att förlora din anställning, så tar du det som ett hot, istället för vad det är, en upplysning.
Att behöva ringa någon som oftast säger nej, måste vara rätt trist när man är i behov av folk, man blir inte alls på bra humör av att leta efter folk som kan jobba när de som faktiskt självmant har erbjudit sig att stå på listan att hoppa in vid behov säger nej rätt ofta istället för ja, vad tusan har man anmält sitt intresse för då?
Om du inte vill jobba där, om du inte behöver jobbet, om du ogillar chefen (måste han vara inkompetent bara för att du ogillar honom?) så säg upp dig så de kan få in någon annan som de kan ringa in. Det finns fler jobb.
 
Jag tycker det låter lite bortskämt.
Du vill inte jobba och tycker att chefen ska respektera det. När då denne upplyser dig om att ifall du inte jobbar på 6 månader så kan du komma att förlora din anställning, så tar du det som ett hot, istället för vad det är, en upplysning.
Att behöva ringa någon som oftast säger nej, måste vara rätt trist när man är i behov av folk, man blir inte alls på bra humör av att leta efter folk som kan jobba när de som faktiskt självmant har erbjudit sig att stå på listan att hoppa in vid behov säger nej rätt ofta istället för ja, vad tusan har man anmält sitt intresse för då?
Om du inte vill jobba där, om du inte behöver jobbet, om du ogillar chefen (måste han vara inkompetent bara för att du ogillar honom?) så säg upp dig så de kan få in någon annan som de kan ringa in. Det finns fler jobb.

Tack för sammanfattningen! Jag vet att jag skulle komma att låta bortskämd vilket jag påpekade i trådstarten. Jag ville bara ha stöttning, vilket jag skrev i trådstarten, samt som jag fick av dem som skrev tidigast.

Men ja, jag är en bortskämd omogen person som inte är värd någon stöttning.
Jag är överkänslig och tar alla negativa kommentarer som påhopp.

Så kan ni nu snälla, SNÄLLA sluta kommentera i tråden nu och upplysa mig om hur sämst jag är?
Tack och hej.
 
Tack för sammanfattningen! Jag vet att jag skulle komma att låta bortskämd vilket jag påpekade i trådstarten. Jag ville bara ha stöttning, vilket jag skrev i trådstarten, samt som jag fick av dem som skrev tidigast.

Men ja, jag är en bortskämd omogen person som inte är värd någon stöttning.
Jag är överkänslig och tar alla negativa kommentarer som påhopp.

Så kan ni nu snälla, SNÄLLA sluta kommentera i tråden nu och upplysa mig om hur sämst jag är?
Tack och hej.
Var snäll och gå tillbaka i tråden och läs lugnt och sansat tråden igenom. Ta ett djupt andetag och släng av dig offerkoftan först.
Du har fått stöttning. Du har fått råd om hur du ska göra. Faktum är att om du funderar lite så är ditt problem egentligen inte så stort. Du trivs inte riktigt på jobbet, du trivs inte riktigt med chefen och du behöver inte riktigt jobbet. Det finns dessutom fler jobb, ganska många. Byt! Detta är en erfarenhet som gjort dig rikare, på många sätt! Sätt den på ditt CV och gå vidare i livet.

Och har du funderat på att söka hjälp för hur du ser på din egen självbild? Ingen här har vad jag läst talat om för dig att du är misslyckad eller sämst.

Jag jobbade på ett jobb där ledningen inte var någon höjdare, i sex månader, från juni 2019 till januari 2020. Jag var knäckt, totalt helt slut. Det var riktigt riktigt illa. Jag vet att det alltså finns chefer arbetsplatser som är ...ehum... dåliga, fint sagt. Och ställen man inte passar in på.
Jag behövde jobbet för min överlevnad, du har världens chans nu ändå att testa på olika och se var du trivs och vad du trivs att göra för saker. På vilket sätt du vill arbeta. Utnyttja den möjligheten.
 
Men ja, jag är en bortskämd omogen person som inte är värd någon stöttning.
Jag är överkänslig och tar alla negativa kommentarer som påhopp.
Det här kanske är något du ska jobba på? Oftast är de lite jobbiga kommentarerna samtidigt de mest utvecklande och lärorika. Att kunna hantera kritik och diskussioner med folk som inte håller med, på ett lugnt och sakligt sätt, är också något du kommer ha nytta av i framtiden. Förhoppningsvis på ett roligare jobb än ditt nuvarande. :)
 
Har lite svårt för att TS ska få ta rätt ordentliga svingar på chefen, hur usel och kass chefen är. Men när användare här erbjuder en annan syn som kan uppfattas som kritiska mot ts - då är det mobbing och osakligt.

Som man ropar får man svar, är en ingen trevlig person så brukar det komma tillbaka i ungefär samma form.

Om TS anser sig mobbad i tråden, vad har då inte ts utsatt chefen för?! Nej, det är inte mobbing att få svar som en inte gillar. Det kan däremot anses vara mobbing att på ett öppet forum kräka ur sig osaklig kritik mot en chef som inte kan försvara sig.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 167
Senast: Soapbubble
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 941
Senast: MiaMia
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 438
Senast: Enya
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 458
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Arbetsintervju
  • Att rensa i kalendern
  • Jag vill inte vara så trött 😭

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp